Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Érdemes néhány szót ejteni a Spider eredeti hangrendszeréről is, mert nem mindennapi megoldás.
Az ajtókban a szokásos „kisovál” hangszórók foglalnak helyet. Az időjárás viszontagságai ellen a membrán elé tett szivaccsal védekeznek. Furcsa látvány. Nincs rossz hangjuk, de valami számomra ismeretlen megfontolásból úgy vannak beszerelve, hogy lyuk van körülötte. Akusztikai rövidzár. Nem igazán érthető, hogy egyáltalán hogyan tud mélyeket visszaadni. Mondjuk, maga az ajtó elég nagy, a beltere jó doboz.
A magas sugárzó a szokásos kondi hangváltón keresztül csatlakozik. A rádió első két csatornája hajtja.
A mély még érdekesebb, egy dupla tekercses, 2x4 ohmos, 16 centis hangszóró. A rádió hátsó hét csatornája van rákötve. Nálam épp - mivel nem az eredeti a rádió, és nincs benne hangváltó – széles sávban. Mivel a magas átvitele erősen csillapított, egész elfogadhatóan szól. Mögötte a légtérrel sincs nagy baj, mert a teljes csomagtartó az. Belül kárpitozva, tehát a csillapítás megvan.
A rendszer meglepően jól szól, de nyitott tetővel kevés, mint dobostortában a dobpergés.
Két fejlesztés adja magát:
1. A kisoválok helyett nagyot tenni és akusztikusan lezárni. Nagyságrendű javulást remélek a mély átvitelben.
2. A mélynyomót egy igazi sub-ra cserélni és mindezt megküldeni egy erősítőről.
A gondolatot tett követte és ma vettem egy Mac erősítőt.












Sok-sok kaland után megérkezett az utolsó alkatrész is a Pók-hoz egy ABS jeladó formájában. A hétvégén beugrik a helyére és remélem működni is fog :-)
u.i.
Dudál, nem jó az ABS szenzor, nem passzol a helyére...

A virágcserepeket biztos, ami biztos alapon jó vastagon lekentem hemerájttal, majd visszaraktam a rugókkal együtt a helyükre. Egész jól mutat :-)
Kéziféket is beállítottam, a féket légtelenítettem, már csak az ABS jeladó hiányzik.




Sok-sok heti várakozás után, ma végre megjöttek a hátsó rugó ütközőbakjai, a "kúpok" vagy legújabb megnevezésük szerint a "virágcserepek".
Összehasonlításként mellé tettem a régit. Szerintem érthető miért hajtottam az újat :-)



Az éjjel esett némi hó. Nem kevés meló volt kiszabadítani az autót.





Pár napja egyre hangosabban "szuszog" az autó, elrepedt az alsó turbócső. Irány a győri szaxerviz, ahol is kicserélik.
Tekintettel a téli rövid utas téli üzemmódra először az autóim történetében 14e km után olajcserét is csinálunk.
A javítás napjára egy Turbós 1,4-es benzines Bravo-t kaptam. Hmmm, nem rossz motor, milyen lehet az 1,8TBi? :-)))
Sikerült 12-es imbuszt szereznem így feltöltöttem a váltót olajjal. Nagyon kíváncsi voltam mennyi hiányzik a múltkori olajtócsa miatt. A fő gond, hogy mivel lehet betölteni az olajat. Nos, egy kiszolgált zuhanyrózsa csövét vágtam le és műanyaglapból elegáns tölcsért hajtottam. Profibbat a boltban se lehet venni :-)) Nos 2 dl-t töltöttem rá, ebből a harmadik képen lévő mennyiség lejön, ennyi jött "vissza". Szóval tényleg nem sok hiányzott.
Aztán felkerült a kartervédő is...
...megjöhetnének már a hiányzó alkatrészek a hátsó futóműhöz...




Visszakerült a hűtő alá a tartólemez :-)
Lepucoltam és lefestettem az alsó takarólemezt, mert az elmúlt pár idő (Szeged előtt került fel) már nyomokat hagyott rajta. Szárad...
Akit esetleg érdekel a rajta lévő feliratokat is lefényképeztem. www.karter.ru - Az enyém egy 147-hez szántból van átalakítva.
Kicsit jobban körülnéztem a csomagtartóban is. Lebontottam a kárpitot és találtam valamit, amiről nem tudom hogy mi az.
Aztán szemügyre vettem az eredeti Alfás szerszám készletet, arra emlékeztet, amit anno a Samara-hoz kaptam :-)












Mivel a hátsó futómű hiányzó alkatrészei még mindig nem érkeztek meg, tegnap új projektbe kezdtem.
Már régóta terveztem, hogy a hűtő alatti tartót felújítom, ezért motorvédő le, lemez le (szerencsére megtaláltam a manuál 2700 oldala közt a vonatkozó oldalt, így bátran vágtam neki, mert tudtam hogy nincs buktató) drótkorong ráugrik + rozsdamaróval beken. Ma újabb drótkorong + Ro55 kezelés után lefújtam alapozóval. Holnap mehet rá a matt fekete...





Ma délután sikeresen visszaoperáltam az újravarrt ablakot.
Tanulva a repedés történetéből a felszerelés előtt hősugárzóval alaposan befűtöttem, nem is lett gond.
Köszönet KGBMAN Cartársnak a segítségért, nélküle nehezen lett volna új ablakom.




