Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-08

Az elmúlt három napban egyre fokozódott bennem néhány érzés/gondolat:
- No-ban ez az árkategória már a megveszemszéthajtomeladom kategória, ennek megfelelőek a kocsik.
- Nepperektől itt sem szabad autót venni, gyakorlatilag SEMMIT sem lehet megtudni az autóról, csak magáneladó jöhet szóba.
- A törököktől meg főleg nem.
- Akárhogy is nézem a legelsőnek megnézett mindegyiknél szebb és mindent szívesen elárul a tulaj.

Most mit tegyek? Álmatlan utolsó éjszaka, félóránkét fel a netre a kínálat ismételt áttekintése és két kis karton sör elfogyasztása után csak jön némi álom a szememre.
Fél hétkor frissen ébredek a DÖNTÉS megszületett:
Nézzük meg még egyszer a legelső kocsit hazafelé! Kis kitérővel útba is esik.

Beülni, kipróbálni, gazdival még egyet dumálni elég volt, hogy megerősítse a DÖNTÉST és egymás tenyerébe csapjunk.
Az előlegért el kellett menni a bankba, már én vezethettem a Pókot, tilláromhaj!
Leelőlegeztem.
Lepapíroztuk a dolgot, közben a feleség szemében némi szomorúságot látok.
Szombaton jövünk érte, addig elkészítik az ideiglenes rendszámot és a forgalmit, én meg hozom a maradék zsetont.

>> EgyébAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-07-07

A meló a héten ismét a németekhez szólított.
Az utazást és a szabadidőt felhasználva a hirdetések alapján Spider-t kerestünk és találtunk.
De ez már egy másik történet...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-06

A munka miatt ki kellett menni az anyacéghez, így a kellemest összekötöttem a hasznossal. Hosszas internetböngészés után vagy 20 hirdetéssel felfegyverkezve indulunk útnak a németországi, Herbolzheimbe.
Vasárnap az odaúton a magánhirdetések megsasolása volt a napirenden:
- az elsőre megnézett autó szép, tetszik,
- egyet eladtak,
- egy nem veszi fel a telefont, így cím híján nem lett megnézve,
- egy meg szemmel láthatóan durván karambolosból építve. (u.i. A metálzöldről kiderült, hogy nem volt törve, mind ilyen. Mivel a gyári festékréteg nagyon vékony, így a polírozások során elemenként változhat az árnyalat, mert áttetszik a piros alapozó.)
Hétfő és kedd meló után a környék kereskedőinek sasolása:
- több szép autó a 7-14e EU kategóriában a kereskedőknél,
- török neppertelepek, volt ahová be se mentem, a tervezett kocsi a kerítésen keresztül felettébb romos,
- egy kisebb török telepen egy 1,8-as egész pofásan mosolyog, kár hogy lóg az első lökkös, a felnik agyonverve (futómű?) és semmit sem lehet tudni az előéletről,
- egy csodaszép kék, de belülről és motorikusan erősen leharcolva,
- többet már eladtak.
Hazafelé szerdán: eladták, vagy nem veszi fel a telefont.

A képeken ízelítő a megnézett autókból.

>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-07-02

Ma végre elkészült a hangszóró védőrácsa.
Immáron végleges alakot öltött a ládikó. Alfa Maci fülelt rendesen :-)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-07-01

A fellelhető összes magyar használt Spider leinformálása kb. 10 nap alatt.
Egyértelmű, hogy idehaza esélytelen találni.
Kerül amibe kerül kintről KELL hozni egyet...

>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-06-28

Poló Cartárs felhívta a figyelmemet, hogy Győrben van egy eladó használt Spider az egyik kereskedésben. Nosza felkerekedtünk meló után és elindultunk Győrbe. A kereskedés ablakán keresztül már messziről hívogatott egy kék példány, belépve tátva maradt a szánk. A rutinos eladók hagytak időt, hogy "megemésszük" a látványt majd odajöttek. Persze közöltük hogy szigorúan csak nézelődni jöttünk. Az árcédulára nézve nem is a mi árfekvésünk volt.
Hazafelé megfogalmazódott a mondat: Kell egy ilyen!
u.i.:
A megtekintett Spiderről utólag kiderült, hogy a szép külső elég zaklatott belsőt rejt. A kocsit „biztosítózásra” használták, többször lett fényezve. Az üléseken látható fehér pöttyök a nagyvonalúan használt vegyszerek nyomai voltak. Szóval nem árt az óvatosság!

>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-06-22

Néhány napi intenzív internetezés után számomra egyértelmű, ha kabrió, akkor Alfa Spider. Nem csak az Alfa mániám miatt, hanem józan ésszel is. A legtöbb gyártmány valamelyik normál modell tető nélküli változata, az meg öszvér megoldás, csúnya. Nekem ne ígérgessék, hogy hátra is be lehet ülni! A Spiderből ráadásul nem is sok készült, tehát minden szempontból megfelel, még az Alfa mániámnak is.
A szóba jöhető hirdetéseket kinyomtatva családi tanácsot hívok össze: "Drágám ide tudnál jönni egy kicsit?"
Majd a lapokat terítve elhangzott a címbeli mondat a „Drágám” szájából.
A képeket nézegetve néhány „vissza kellene térni a földre” meg "nem vagyunk normálisak" és ehhez hasonlatos megjegyzés után megszületett a bölcs döntés: Nézzünk meg egyet, hogy mégis milyen a valóságban.

>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-06-10

Régóta töröm a fejem, hogy jó lenne egy csinos kis csopper, lehetne jókat kirándulni az asszonnyal.
Két gond van a projekttel, egy nincs csopperem, kettő nincs jogsim motorra. Személyautóra vagy 25 éve van, megtettem már bő 800e km-t, de motorra nincs.
A lányom éppen mostanában kezdi a KRESZ tanfolyamot autóra ezért elmentem vele érdeklődni. Közölték, hogy a teljes tanfolyamot ki kell járnom és 100e-nek némi föle van, ja és motor is kell a gyakorlati részhez. Diszkréten érdeklődtem, hogy jogsi nélkül hogyan hozom haza a boltból a motort és hogyan megyek el a gyakorlati képzés színhelyére... Hát mit mondjak nem tudtak épkézláb megoldást javasolni.
Mivel motor sincs ezért GOTO internet és keresgélés. Némi guglizás után egyértelmű, hogy két misit legalább be kell ruházni a motorozáshoz, nem beszélve a ruházatról.
A családi tanácsot azzal a megjegyzéssel zártam, hogy "ennyiért már kabriót is lehet venni".

>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-04-30

Kezdjük megszokni egymást, a beállításokat nagy vonalakban megtaláltam.
1. Tavaly a Gorenje paty-n valamelyik HiFi zsűritag megkérdezte, hogy nem reflex ládám van-e, mert annak hallja. Most már kezdem érteni a megállapítását (jó füle volt). A múltkor írtam a HiFi topikba, hogy a Blauval egy tőlem távol álló zenét hallgatva feltűnt egy erős kiemelés 100 Hz környékén, amit EQ-val sikerült eltüntetnem. Akkor arra gondoltam hogy a kaszni, de NEM. A JBL nem produkálja, szóval mégis csak igaz a hír, hogy negyedannyi árért ne várjon csodát az ember egy Blau ládától.
2. A gyári katalógusnak nem nagyon kell hinni még ebben a kategóriában sem. Az érzékenység adatokat egy kicsit ügyesen mérték. Papíron 97dB-t tud, DE 2,83V-on, nem 1Watton. A 2,83 V 8 ohmon jelent 1 Wattot. Itt meg ugye 2x2ohmos tekercsek vannak, amit ha párhuzamosan kötök 8 Wattot jelent a megadott feszültségen. Szóval az érzékenysége átlagos, viszont fel lehet tekerni a végfokot.
3. Az se mindegy hogy helyezem el a csomagtartóban, fektetni akartam, mint a múltkori képen, de felállítva jobban tetszik a hangja.
4. Nem annyira tolakodó a hangja, mint az eddigi suboknak, egyszerűen ott van.

Szóval lehet játszani.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-04-23

Ma próbálgattam a cuccot. Még tuti kell idő a bejáratásig, de már most feltűnt pár dolog:
- a kis doboz ellenére úgy tűnik mélyebbre megy a Blaunál
- nem tudom eldönteni, hogy melyik a fázihelyes bekötés, mindegyik tetszik
- az erősítő beállításaival még játszani kell - az egyik számban alig hallani, a másikban meg szétveti a kocsit
- nem fog csúszkálni a csomagtartóban, a saját súlya rögzíti
- iszonyú nagyot tud szólni - Motörhead: Ace of base brutális!