Piritu - 1.000.000 - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-04-23

Már régóta kerestem gyári csomagtér hálót, végre sikerült.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-04-22

Pakkot kaptam, kicsomagoltam, bekötöttem, bedobozoltam, csatlakozót szereltem rá, csomagtartóba tettem, bekapcsoltam :-)))))))))))

Brutális! Ne higgyetek senkinek MINDEN zörög a kocsiban egy bizonyos hangnyomás felett :-)))))))

Holnap kocsikázok vagy 450 km-t jó lesz bejáratni.

 
>> SzervizAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-04-20

Röviden megpróbálom összefoglalni mi minden lett cserélve a közelmúltban:
- kuplungtárcsa és szerkezet a Q2-ből
- első féktárcsák (?)
- első fékbetétek (Ferrodo)
- fékolaj
- motorolaj + szűrő
- gázolajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő (gyári)
- vezérműszíj minden egyes görgővel egyetemben (gyári)
- vízpumpa (Magneti Marelli)
- hosszbordás szíj feszítővel
- hűtőközeg (Paraflu)
- hátsó féktárcsa (Brembo)
- hátsó fékbetét (Textar)
A költségeket nem merem összeszámolni...

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-03-21

A sikeres kuplungcsere után ma bekerült a kocsiba a már korábban beszerzett Bacar II. tuningbox. A választásom azért esett erre, mert állítható a plusz erő. Irányelvként azt az infót kaptam, hogy addig tekerhetem felfelé, amíg nem kezd el dadogni a motor. Akkor már sok neki.
Nos, a próbák alapján fél állás felett valamivel kezdi csinálni. Mivel nem a maximális teljesítmény volt a cél, ezért harmad állásba tekertem. Hihetetlen dolgokat produkál még így is a kocsi! Több 0-100-as sprintet mértem, az eredmény 7,8-tól 8,1-ig "szórt".
Érezhetően jobban reagál a gázra, minden fordulatról brutálisan húz.

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-02-14

A meló miatt két hétig a németeknél voltunk. A hétvégét kihasználva átugrottunk Párizsba. Hóviharban indultunk, de Párizsban csodaszép idő fogadott minket.

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-01-14

Reggelre befagyott az autó. Tömör jégpáncél mindenhol. Ritka látvány.

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2008-12-10

Útban a Fekete-Erdő felé meglátogattuk a Regensburg környékén lévő újraegyesítési emlékművet. Majd egy fotó valahol Németországban egy várnál.
A végcélnál az igazi tél várt minket, de egy fotó kedvéért megálltunk a világ legnagyobb kakukkos órájánál Triberg mellett.
Hazafelé egy érdekes látványt találtunk, meg is örökítettük.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2008-08-16

Németországban szokás szerint a szabad időmben a MM bolthálózat üzleteit jártam. Bad Dürrheimben megakadt a szemem egy számomra eddig ismeretlen hangszórómárkán: Focal. A MM és a Focal közös, 10 éves jubileumára készült limitált szériás darab. Este a HiFi fórumban megkérdeztem a Cartársakat, hogy mi a véleményük a cuccról. Az egyértelmű pozitív jelzések után, ma megvettem a 841-es sorszámú darabot.
Pont olyan, mint az Alfa. Nem áll be a tucatsorba, nem öntvény a kosara, hanem üvegszálas műanyag.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2008-07-07

Kézenfekvőnek tűnt, hogy a padlószint alá rejtsem el a HiFi-t. A padlószint megemelésével (rétegelt lemez):
- a pótkerék mélyedésében elfért a mélynyomó,
- a két ventilátor közt a végfok,
- a bal oldalon egy nyitható fedél alatt minden apróság.
Nem rossz, de a gyakorlatban nagyon nem jó. A csomagtér gyakorlatilag pakolhatatlan. Se a ventilátorokra, se a mélynyomóra sem szabad pakolni.

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2008-04-12

A sok-sok Alfa fanatikussal egyetemben mi is elgurultunk Esztergomba.
Hazafelé átléptük a 60.000 km-t.