Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A fellelhető összes magyar használt Spider leinformálása kb. 10 nap alatt.
Egyértelmű, hogy idehaza esélytelen találni.
Kerül amibe kerül kintről KELL hozni egyet...
Poló Cartárs felhívta a figyelmemet, hogy Győrben van egy eladó használt Spider az egyik kereskedésben. Nosza felkerekedtünk meló után és elindultunk Győrbe. A kereskedés ablakán keresztül már messziről hívogatott egy kék példány, belépve tátva maradt a szánk. A rutinos eladók hagytak időt, hogy "megemésszük" a látványt majd odajöttek. Persze közöltük hogy szigorúan csak nézelődni jöttünk. Az árcédulára nézve nem is a mi árfekvésünk volt.
Hazafelé megfogalmazódott a mondat: Kell egy ilyen!
u.i.:
A megtekintett Spiderről utólag kiderült, hogy a szép külső elég zaklatott belsőt rejt. A kocsit „biztosítózásra” használták, többször lett fényezve. Az üléseken látható fehér pöttyök a nagyvonalúan használt vegyszerek nyomai voltak. Szóval nem árt az óvatosság!
Néhány napi intenzív internetezés után számomra egyértelmű, ha kabrió, akkor Alfa Spider. Nem csak az Alfa mániám miatt, hanem józan ésszel is. A legtöbb gyártmány valamelyik normál modell tető nélküli változata, az meg öszvér megoldás, csúnya. Nekem ne ígérgessék, hogy hátra is be lehet ülni! A Spiderből ráadásul nem is sok készült, tehát minden szempontból megfelel, még az Alfa mániámnak is.
A szóba jöhető hirdetéseket kinyomtatva családi tanácsot hívok össze: "Drágám ide tudnál jönni egy kicsit?"
Majd a lapokat terítve elhangzott a címbeli mondat a „Drágám” szájából.
A képeket nézegetve néhány „vissza kellene térni a földre” meg "nem vagyunk normálisak" és ehhez hasonlatos megjegyzés után megszületett a bölcs döntés: Nézzünk meg egyet, hogy mégis milyen a valóságban.
Régóta töröm a fejem, hogy jó lenne egy csinos kis csopper, lehetne jókat kirándulni az asszonnyal.
Két gond van a projekttel, egy nincs csopperem, kettő nincs jogsim motorra. Személyautóra vagy 25 éve van, megtettem már bő 800e km-t, de motorra nincs.
A lányom éppen mostanában kezdi a KRESZ tanfolyamot autóra ezért elmentem vele érdeklődni. Közölték, hogy a teljes tanfolyamot ki kell járnom és 100e-nek némi föle van, ja és motor is kell a gyakorlati részhez. Diszkréten érdeklődtem, hogy jogsi nélkül hogyan hozom haza a boltból a motort és hogyan megyek el a gyakorlati képzés színhelyére... Hát mit mondjak nem tudtak épkézláb megoldást javasolni.
Mivel motor sincs ezért GOTO internet és keresgélés. Némi guglizás után egyértelmű, hogy két misit legalább be kell ruházni a motorozáshoz, nem beszélve a ruházatról.
A családi tanácsot azzal a megjegyzéssel zártam, hogy "ennyiért már kabriót is lehet venni".
Kezdjük megszokni egymást, a beállításokat nagy vonalakban megtaláltam.
1. Tavaly a Gorenje paty-n valamelyik HiFi zsűritag megkérdezte, hogy nem reflex ládám van-e, mert annak hallja. Most már kezdem érteni a megállapítását (jó füle volt). A múltkor írtam a HiFi topikba, hogy a Blauval egy tőlem távol álló zenét hallgatva feltűnt egy erős kiemelés 100 Hz környékén, amit EQ-val sikerült eltüntetnem. Akkor arra gondoltam hogy a kaszni, de NEM. A JBL nem produkálja, szóval mégis csak igaz a hír, hogy negyedannyi árért ne várjon csodát az ember egy Blau ládától.
2. A gyári katalógusnak nem nagyon kell hinni még ebben a kategóriában sem. Az érzékenység adatokat egy kicsit ügyesen mérték. Papíron 97dB-t tud, DE 2,83V-on, nem 1Watton. A 2,83 V 8 ohmon jelent 1 Wattot. Itt meg ugye 2x2ohmos tekercsek vannak, amit ha párhuzamosan kötök 8 Wattot jelent a megadott feszültségen. Szóval az érzékenysége átlagos, viszont fel lehet tekerni a végfokot.
3. Az se mindegy hogy helyezem el a csomagtartóban, fektetni akartam, mint a múltkori képen, de felállítva jobban tetszik a hangja.
4. Nem annyira tolakodó a hangja, mint az eddigi suboknak, egyszerűen ott van.
Szóval lehet játszani.
Ma próbálgattam a cuccot. Még tuti kell idő a bejáratásig, de már most feltűnt pár dolog:
- a kis doboz ellenére úgy tűnik mélyebbre megy a Blaunál
- nem tudom eldönteni, hogy melyik a fázihelyes bekötés, mindegyik tetszik
- az erősítő beállításaival még játszani kell - az egyik számban alig hallani, a másikban meg szétveti a kocsit
- nem fog csúszkálni a csomagtartóban, a saját súlya rögzíti
- iszonyú nagyot tud szólni - Motörhead: Ace of base brutális!

Már régóta kerestem gyári csomagtér hálót, végre sikerült.

Pakkot kaptam, kicsomagoltam, bekötöttem, bedobozoltam, csatlakozót szereltem rá, csomagtartóba tettem, bekapcsoltam :-)))))))))))
Brutális! Ne higgyetek senkinek MINDEN zörög a kocsiban egy bizonyos hangnyomás felett :-)))))))
Holnap kocsikázok vagy 450 km-t jó lesz bejáratni.








Röviden megpróbálom összefoglalni mi minden lett cserélve a közelmúltban:
- kuplungtárcsa és szerkezet a Q2-ből
- első féktárcsák (?)
- első fékbetétek (Ferrodo)
- fékolaj
- motorolaj + szűrő
- gázolajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő (gyári)
- vezérműszíj minden egyes görgővel egyetemben (gyári)
- vízpumpa (Magneti Marelli)
- hosszbordás szíj feszítővel
- hűtőközeg (Paraflu)
- hátsó féktárcsa (Brembo)
- hátsó fékbetét (Textar)
A költségeket nem merem összeszámolni...
A sikeres kuplungcsere után ma bekerült a kocsiba a már korábban beszerzett Bacar II. tuningbox. A választásom azért esett erre, mert állítható a plusz erő. Irányelvként azt az infót kaptam, hogy addig tekerhetem felfelé, amíg nem kezd el dadogni a motor. Akkor már sok neki.
Nos, a próbák alapján fél állás felett valamivel kezdi csinálni. Mivel nem a maximális teljesítmény volt a cél, ezért harmad állásba tekertem. Hihetetlen dolgokat produkál még így is a kocsi! Több 0-100-as sprintet mértem, az eredmény 7,8-tól 8,1-ig "szórt".
Érezhetően jobban reagál a gázra, minden fordulatról brutálisan húz.