Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A téli nagy szerelés során bizalmat adtam a balansztengelyek szíjfeszítőjének és nem cseréltem ki. Mondván nincs benne 30ezer, mi baja lehet?
Hát megmutatta hogy lehet...
A márciusi nyitótúrák után erős csapágyhanggal jelezte hogy már unja a banánt.
Beszereztem és nekiálltam a cserének.
Azért trükkös a dolog mert feszítéskor elmennek a pozíciók. Az új szíjon nem véletlenül vannak jelölések, de ezek nekem már lekoptak...
Az ötödik próbálkozás után összejelöltem és már sikerült is.
91.172 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105928t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105929t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105930t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105931t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105932t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105933t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105934t.jpg)
Január végén beszereltem. Működik ahogy kell de észrevettem egy érdekes dolgot. Szemből nézve a fényereje erősen nézőpont függő. Olyan mintha lefelé világítana a fő fénysugár.
Fogtam egy derékszöget és letettem a lámpa elé. A sejtés beigazolódott, a lámpa eleje kifelé bukik. Az ok egyszerű, a lökhárító felülete nem vízszintes hanem előre lejt.
A korábbi párhuzamos oldalú távtartó helyett csináltam egyet ami hátrafelé lejt, így kompenzálja a lökhárító ferdeségét.
A csere nem volt egyszerű, mert sikerült kiszabni a vezetéket a csatlakozóból.
A terv bevált, a lámpa eleje függőleges.
Folytatás holnap a jobb oldalival.
update "holnap":
A másik oldal is átszerelve a ferde tartóra.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105802t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105803t.jpg)
Anno sikerült lezárni az ablakemelő történetet azzal, hogy sikerült betenni a facelift előtti motort az utáni helyett.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog és futottam még két kört fogaskerék ügyben.
- esztergályos: nem jött össze a dolog, valahogy sose fért bele az idejébe a szakinak, maga a kerék elkészült, de a bemarások nem...
- 3D nyomtató: sikerült lemodellezni és tesztelésre kinyomtatni a fogaskereket, ma kipróbáltam.
A központi furat egy kicsit szűk lett, de így pontosan fel tudtam fúrni. Simán bement a helyére és össze is sikerült rakni. A teszt azt mutatta hogy mindkét irányba tökéletesen forog, nem akad. Szóval jó.
Már csak vissza kellene rakni az ajtóba.
Ha bárkinek kell szóljon, lehet még nyomtatni :-)
Minden amit a 916 GTV/Spider ablakemelőről tudni kell - link
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105797t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105798t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105799t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105800t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105801t.jpg)
Főnix Autószőnyegtől rendeltem március 16-án. 5-7 napra ígérték.
Menet közben több levélváltás is volt a felfogató pontokról és a szabásmintáról. Mindent sikerült tisztázni, ma megjött.
A méret pontos, a szőnyeg jól néz ki és még PHuBi 20. szülinapja előtt ideért. (2002.04.18-án gördült le a szalagról.)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105765t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105766t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105767t.jpg)
A szokásos kis csapat (hívhatjuk őket a 159-es csapatnak is, bár már csak pár 159 van a bandában) ma is összejött.
A találkozóra menet útba ejtettük az Üvegtigrist, ami a legnagyobb ámulatomra nyitva volt. Ittunk is egy kávét.
A csapattal Visegrádon találkoztunk a Sirály étteremnél. Némi kocsimustra után kerültük egyet a környéken. A várba nem gyalogoltunk fel mert nagyon hideg volt.
Megebédeltünk a Sirályban (jó volt a kaja!) aztán haza!
Útközben még készült pár fotó az egykori találkozók színhelyén.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105690t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105691t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105692t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105693t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105694t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105695t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105696t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105697t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105698t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105699t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105700t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105701t.jpg)
Visszakerültek a nyári kerekek. A hátsó gumik lassan csere érettek lesznek.
88.785 km
A téliek 78.126 km-nél kerültek fel. Télen 10.659 km-t mentek, most már összesen 37.048 km van bennük. Lehet hogy még egy szezon lesz bennük.
A nyáriakban 21.394 km van eddig. A hátsó gumik lassan csere érettek lesznek az elsők még ki kell hogy tartsanak a szezon végéig.
Jó idő lesz, irány az országút!
Örvényesen a Huszár étteremben megkajáltunk, majd komppal átmentünk a másik oldalra. Siófokon sétáltunk egyet majd a felső körön haza.
308 km, ebből több mint a fele nyitott tetővel.
A kormány király lett, végre nem csípi ki a kezemet. (A régit az előző tulaj valamivel bekente, ha nap érte szinte csípte a kezemet. Elég sokat mentem emiatt kesztyűben.)
Végre egy autó ami egy-egy gázadásra rendesen rángatja a kormányt, nem úgy mint a hátsókerekes :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105611t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105612t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105613t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105614t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105615t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105616t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105617t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105618t.jpg)
Elgurultunk Győrbe a Rieglerékhez:
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- Seleinia Digitek 0W30
- olajszűrő
+ a revízió
Ha az idei évszámot megszorozzátok 69,762611275964391691394658753709-el megkapjátok a végösszeget :-)
Tegnap elkészült a rendeskormányom Az eredeti fekete varrás helyett pirosat kértem, szerintem megérte.
A visszaszerelés kritikus pontja hogy eltalálja-e az ember azt a pozíciót a "ricnin" amin eredetileg volt. A szétszedésnél elfelejtettem összejelölni, de a fényképek közt találtam egyet amit látszik hogy hogyan sikerült megsértenem a menetet a leszedéskor (2.kép). Ezt vettem jelölésnek, remélem jó lesz. Minden esetre a csavarhúzó amivel a sérülés okoztam beleillik a nyomba (3.kép).
A kormányanyát "izomból" meghúztam, a csavar egyik sarka meg volt jelölve az kb ugyanoda esett mint a szétszedés előtt.
Szép lett :-)
Megérte a meló és a pénz. Mindenkinek ajánlani tudom a mestert. Pár szóból megértette hogy mit szeretnék és azt csinálta. Amit hozzágondolt - a rücsis felületet - attól még jobb is lett mint gondoltam. Jobb a fogása és pont olyan a felülete mint a légzsáknak. Látszott hogy nem ma kezdte.
Légzsákhiba nincs tehát sikerült jól visszarakni. A duda is működik, tehát azt is.
Mondjuk elég halvány a duda hangja, de ez nem a kapcsoló baja ...
Már csak a tesztkör hiányzik hogy sikerült-e eltalálni a ricnin a pozíciót...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105528t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105529t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105530t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105531t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105532t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105533t.jpg)
- tankolások száma: 154 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 88.101 km
- életkor: 947 nap
- össz. menetidő: 1.287,57 óra (53,65 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.597,95 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 31,34 Ft/km
- átlagos napi futás: 93,03km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,67 %
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105597t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105598t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105599t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105600t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000105/0000105601t.jpg)