Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Felkerültek a helyükre.
Kicsit kellett velük birkózni, de nyertem.
Mehetek sört bontani :-)
Tegnap nekiálltam a vezérlés összerakásának.
Mielőtt visszaraktam a szívótengelyt kapott egy új szimeringet. Furcsa hogy ami benne volt abban nincs rugó.
Beállítottam az 1-es hengert felső holtpontra és visszakerült a tengely.
A kipufogó oldali tengelyen a szimering cseréhez le kell venni a szíjkereket. Itt elakadt a projekt, mert a csavarral nem bírtam, mert nem tudtam ellentartani.
Ma más utat kerestem.
A garázskapuhoz kapott L idomot odacsavaroztam a kerékhez és így már megvolt az ellentartó erőkar. Természetesen először ezt is a gyakorló motoron próbáltam ki.
Itt sincs rugó a gyári szimeringen.
Mivel a tengely végén van egy perem ami megsérthetné a tömítő felületet ezért ragasztó szalagból csináltam oda egy csúszkát.
Szóval felkerült a szimering.
update 2022.02.14.
Visszakerült a helyére, vezérlésmódosítók felrakva. Várom a holnapi csomagot a bordás szíj feszítőjével és mehet vissza a vezérlés.
Tavaly szeptember óta folyik a tervezés az idei nagy túrára abban a reményben hogy a Covid eltűnik arra.
Az első konkrét terveket tartalmazó Excel-t november 3-án mentettem el, jelenleg a Rev31-nél járok :-)
Tekintettel az olaszok babonásságára 13 napos lesz az út.
3.800 km a terv 7 állam érintésével:
Magyarország - Ausztria - Olaszország - Svájc - Franciaország - Monaco - Seborga
43 magassági pont betervezve, többek közt az Európában hegymászó felszerelés nélkül elérhető legmagasabb pont a Matterhorn.
7 ingyenesen lemondható szállás lefoglalva a Booking.com-on. Itt még finomítások lesznek ahogy jelennek meg az új ajánlatok, de ez más részletkérdés.
A legnagyobb para a Tour de France volt, aztán kiderült hogy szerencsénk van, pár nappal utánuk megyünk az érintett szakaszokon.
A túra alatt fogjuk ünnepelni a 35. házassági évfordulónkat a francia Alpokban :-)
update 2022.03.03.
Rev 36-nál tartok és két helyet már átfoglaltam. Az egyiket az út rövidítése a másikat a jobb hely miatt.
2-es henger szívó oldal (1-4.kép)
Ránézésre minden rendben, de a szimering belsejében olaj van. Stabilan voltak a helyükön.
2-es henger kipufogó oldal (5-7. kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de a bal oldali belseje tele fekete olajjal.
3-as henger kipufogó oldal (8-9.kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de mindkét szimering belseje tele fekete olajjal.
3-as henger szívó oldal (10-11.kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de mindkét szimering belseje tele fekete olajjal.
Továbbra is kérdés hogy hogyan került beléjük az a fekete olaj?
Anno a felrakásnál nem zsírtalanítottam a szelepvezetőket, ha az akkor felrakásból származik akkor miért nincs mindegyiknél?
Mindenhová felkerült a marás és a corteco szimering.
Lehet összerakni a vezérlést...
A mai napba 6 szelepszár szimering cseréje fért bele.
Először az 1-es henger kipufogó oldalának álltam neki. (1-2.kép) Úgy tűnt hogy itt minden rendben van.
Következő a 4-es henger volt mert ez volt holtponton. Először a szívószelepek. (4-7.kép) Itt már izgalmasabb volt a helyzet. A bal oldali kissé már le volt csúszva a helyéről, de még nem esett le. A jobb oldali ránézésre rendben volt.
Végül a kipufogó szelepek ugyanitt. (7-8.kép) A jobb oldali itt se volt a helyén és nagyon laza volt. Mintha le-fel járt volna és a belseje is olajos végig, míg a másiknak csak a felső része. Szóval itt se volt minden rendben, de a kipufogó oldalon még nem volt látható hogy túl sok ment volna el itt.
Mindenhova felkarcoltam a "kapaszkodót", zsírtalanítottam a felületet és felraktam az új szimeringeket.
Még tavaly belenéztem a szívósorba és az első 4 szívószelep olajosnak tűnt. A kipufogókon nem látszott semmi.
Ma nekiálltam az első hengernek.
Először is kipróbáltam egy trükköt amit már több szelepszár szimering cserés videóban is láttam. A szelepeket nem sürített levegővel támasztom meg hanem a dugattyú fölé betekert műanyag kötéllel. A dugattyút kb 1 cm-el a felső holtpont alá állítottam, majd kb. 30 centit belegyömöszöltem a kötélből. (1.kép) A végét persze összeolvasztottam hogy nem szöszöljön. A kötelet forgatva - vélhetőleg - csigavonalban helyezkedik el belül. Miután "megtelt" visszaemeltem a dugattyút. A kötél tarthat mert nem is sikerült a felső holtpontig feljáratni. Itt rögzítettem a főtengelyt.
Kibontottam a két szívószelepet. Elsőre úgy tűnik hogy a helyükön vannak, nem mozogtak a helyükön, szóval nem jöttek le.
DE!
A belsejük tele van nagyon koszos olajjal, olajsárral. Honnan került ide? :-O
Csak azt tudom elképzelni hogy ennyit bírt a Viktor Reinz és egyszerűen nem tömít...
Rátettem a bevágást, letakarítottam, zsírtalanítottam a felületet és a corteco szimeringre szavaztam a VA3 miatt.
Szóval kettőt összeraktam, jöhet a többi...
Jó hogy sikerült anno szereznem egy kimúlt motort lehet próbálkozni.
Kipróbáltam a marót és felraktam a szimeringet.
Ennyit még nem birkóztam szimeringgel hogy le tudjam szedni. Jól látható hogy komoly mennyiség maradt ott. Így nem fog lejönni.
A marás után maradhat némi fémsorja, hogy ne okozzon kárt szereztem kicsi, de annál erősebb mágnest és felragasztottam egy csavarhúzó végére. Mindent kiszed, csak bírjam levenni a szelepszárról.
Utána fültisztítóval és féktisztítóval zsírmentesítettem a felületet és már jöhet is a szimering.
Már csak azt kell eldönteni hogy az elring-et vagy a corteco-t rakjam fel...
A múltkor rájöttem hogy a legjobb megoldás kapaszkodót vágni a szimeringnek a szelepvezetőre. Sok próbálkozás után elkészült a szerszám és ma megejtettük a próbát.
Kettő szerszám is készült, egy vasból és egy alumíniumból.
Az alut teszteltük.
A végükbe egy nagy csavar került hogy annál fogva tudjuk forgatni, de mint kiderült nincs rá szükség. Kézzel is lehet forgatni.
A közepében van egy 7,2-es furat, ide jön a szelepszár.
A külső átmérő 32-es, így egy réteg ruha szigetelőszalaggal tudom a hidrotőke helyét védeni a sérüléstől.
A homlokfelületen olyan távolságra van egy M3-as menet hogy a kis méretű lapkát fel lehessen fogni.
Két lapka van egymáson. Az alsó csak távtartóként működik, úgy van beforgatva hogy ne is érje el a szelepvezetőt. A vastagsága 2,5 mm, ennyire van a bevágás a szelepvezető tetejétől. (6 mm magas az a rész ahová a szimering jön.))
A felső karcolja a "kapaszkodót". Így egy éles peremmel találkozik majd a szimering.
A kés beállítása nem kis türelmet kíván, de meglett. (A széria bevetésre egy a szelepvezetőt szimuláló stift készül hogy azon be lehessen állítani a kést.)
Szóval a tesztmotoron végzett próba eredménye a képen. (Csak a körbe vivőt nézni a többi a gyári szimering leszedésekor keletkezett.)
Ma folytattam a beépítést.
Először behúztam egy vezetéket a védőcsőbe ami nem kis feladat, majd elrejtettem a zárhíd alatti kábelcsatornába.
A tisztogatás elég sok időt elvett...
update 2022.02.01.
Bekötöttem a szivattyú reléjére a drl-t. A hozzá adott biztosítékot - ami eredetileg a vezérlő előtt volt - áttettem ide, így ha a vezetékkel történik valami kiolvadhat kedvére.
A vezérlőt is bekötöttem, ahol lehetett forrasztva és zsugorcsövezve van.
A bal első lámpát is felraktam, bekötöttem. Itt még vissza kell rakni a kartervédőt, de előtte le kell takarítani a váltót.
Már csak a jobb oldali lámpát kell felrakni...
update 2022.02.02.
Felkerült a jobb első lámpa is, amit leszedtem visszament a helyére, kivétel a kartervédő. A váltót lemostam.
A múltkor nekikezdtem, ma befejeztem.
A váltó előtti jobb kapcsoló működteti.
Kipróbálás majd ha összeraktam a motort.