Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A téli nagy szerelés során bizalmat adtam a balansztengelyek szíjfeszítőjének és nem cseréltem ki. Mondván nincs benne 30ezer, mi baja lehet?
Hát megmutatta hogy lehet...
A márciusi nyitótúrák után erős csapágyhanggal jelezte hogy már unja a banánt.
Beszereztem és nekiálltam a cserének.
Azért trükkös a dolog mert feszítéskor elmennek a pozíciók. Az új szíjon nem véletlenül vannak jelölések, de ezek nekem már lekoptak...
Az ötödik próbálkozás után összejelöltem és már sikerült is.
91.172 km







Január végén beszereltem. Működik ahogy kell de észrevettem egy érdekes dolgot. Szemből nézve a fényereje erősen nézőpont függő. Olyan mintha lefelé világítana a fő fénysugár.
Fogtam egy derékszöget és letettem a lámpa elé. A sejtés beigazolódott, a lámpa eleje kifelé bukik. Az ok egyszerű, a lökhárító felülete nem vízszintes hanem előre lejt.
A korábbi párhuzamos oldalú távtartó helyett csináltam egyet ami hátrafelé lejt, így kompenzálja a lökhárító ferdeségét.
A csere nem volt egyszerű, mert sikerült kiszabni a vezetéket a csatlakozóból.
A terv bevált, a lámpa eleje függőleges.
Folytatás holnap a jobb oldalival.
update "holnap":
A másik oldal is átszerelve a ferde tartóra.


Anno sikerült lezárni az ablakemelő történetet azzal, hogy sikerült betenni a facelift előtti motort az utáni helyett.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog és futottam még két kört fogaskerék ügyben.
- esztergályos: nem jött össze a dolog, valahogy sose fért bele az idejébe a szakinak, maga a kerék elkészült, de a bemarások nem...
- 3D nyomtató: sikerült lemodellezni és tesztelésre kinyomtatni a fogaskereket, ma kipróbáltam.
A központi furat egy kicsit szűk lett, de így pontosan fel tudtam fúrni. Simán bement a helyére és össze is sikerült rakni. A teszt azt mutatta hogy mindkét irányba tökéletesen forog, nem akad. Szóval jó.
Már csak vissza kellene rakni az ajtóba.
Ha bárkinek kell szóljon, lehet még nyomtatni :-)
Minden amit a 916 GTV/Spider ablakemelőről tudni kell - link





Főnix Autószőnyegtől rendeltem március 16-án. 5-7 napra ígérték.
Menet közben több levélváltás is volt a felfogató pontokról és a szabásmintáról. Mindent sikerült tisztázni, ma megjött.
A méret pontos, a szőnyeg jól néz ki és még PHuBi 20. szülinapja előtt ideért. (2002.04.18-án gördült le a szalagról.)



A szokásos kis csapat (hívhatjuk őket a 159-es csapatnak is, bár már csak pár 159 van a bandában) ma is összejött.
A találkozóra menet útba ejtettük az Üvegtigrist, ami a legnagyobb ámulatomra nyitva volt. Ittunk is egy kávét.
A csapattal Visegrádon találkoztunk a Sirály étteremnél. Némi kocsimustra után kerültük egyet a környéken. A várba nem gyalogoltunk fel mert nagyon hideg volt.
Megebédeltünk a Sirályban (jó volt a kaja!) aztán haza!
Útközben még készült pár fotó az egykori találkozók színhelyén.












Visszakerültek a nyári kerekek. A hátsó gumik lassan csere érettek lesznek.
88.785 km
A téliek 78.126 km-nél kerültek fel. Télen 10.659 km-t mentek, most már összesen 37.048 km van bennük. Lehet hogy még egy szezon lesz bennük.
A nyáriakban 21.394 km van eddig. A hátsó gumik lassan csere érettek lesznek az elsők még ki kell hogy tartsanak a szezon végéig.
Jó idő lesz, irány az országút!
Örvényesen a Huszár étteremben megkajáltunk, majd komppal átmentünk a másik oldalra. Siófokon sétáltunk egyet majd a felső körön haza.
308 km, ebből több mint a fele nyitott tetővel.
A kormány király lett, végre nem csípi ki a kezemet. (A régit az előző tulaj valamivel bekente, ha nap érte szinte csípte a kezemet. Elég sokat mentem emiatt kesztyűben.)
Végre egy autó ami egy-egy gázadásra rendesen rángatja a kormányt, nem úgy mint a hátsókerekes :-)








Elgurultunk Győrbe a Rieglerékhez:
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- Seleinia Digitek 0W30
- olajszűrő
+ a revízió
Ha az idei évszámot megszorozzátok 69,762611275964391691394658753709-el megkapjátok a végösszeget :-)
Tegnap elkészült a rendeskormányom Az eredeti fekete varrás helyett pirosat kértem, szerintem megérte.
A visszaszerelés kritikus pontja hogy eltalálja-e az ember azt a pozíciót a "ricnin" amin eredetileg volt. A szétszedésnél elfelejtettem összejelölni, de a fényképek közt találtam egyet amit látszik hogy hogyan sikerült megsértenem a menetet a leszedéskor (2.kép). Ezt vettem jelölésnek, remélem jó lesz. Minden esetre a csavarhúzó amivel a sérülés okoztam beleillik a nyomba (3.kép).
A kormányanyát "izomból" meghúztam, a csavar egyik sarka meg volt jelölve az kb ugyanoda esett mint a szétszedés előtt.
Szép lett :-)
Megérte a meló és a pénz. Mindenkinek ajánlani tudom a mestert. Pár szóból megértette hogy mit szeretnék és azt csinálta. Amit hozzágondolt - a rücsis felületet - attól még jobb is lett mint gondoltam. Jobb a fogása és pont olyan a felülete mint a légzsáknak. Látszott hogy nem ma kezdte.
Légzsákhiba nincs tehát sikerült jól visszarakni. A duda is működik, tehát azt is.
Mondjuk elég halvány a duda hangja, de ez nem a kapcsoló baja ...
Már csak a tesztkör hiányzik hogy sikerült-e eltalálni a ricnin a pozíciót...






- tankolások száma: 154 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 88.101 km
- életkor: 947 nap
- össz. menetidő: 1.287,57 óra (53,65 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.597,95 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 31,34 Ft/km
- átlagos napi futás: 93,03km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,67 %




