Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-03-14

Km óra állás: 90.825 km
Együtt megtett út: 35.325 km
Együtt töltött idő: 1.675 nap
Tankolt üzemanyag: 2.810,71 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,79 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,98 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,09 km/nap

Összes költség: 164,02 Ft/ km

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-03-14

Kisütött a nap, indulhatunk!
Tihanyig bezárkózva mentünk, mert annyira még nem volt jó idő, de a lehajtónál lévő parkolóban már nyitottunk.
Egy kör Tihanyban és irány a Halászkert, ahol is megebédeltünk.
Visszafelé pár kép az Ötvös Csöpi emlékponton és irány haza!
Tapolcán becsuktuk a tetőt, Sümegen még teletöltöttük PHuBi pocakját.
A jánosházi leágazó felé menet mintha egy Spider sziluettje tűnt volna fel így befordultunk. Az út szélén álldogált egy ugyan olyan Spider mint PHuBi. Megálltunk és üdvözöltem őket. A tetővel voltak elakadva mert nem csukódott be. Kézzel megmozdítottam és már ment is tovább.
Frissen behozott Spider volt talán SYG rendszámmal. Ajánlottam az alfaamore.hu-t, kíváncsi vagyok találkozunk-e?

A mai nap mérlege 257 km, kb 100 km fedetlen fővel.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-03-13

1. Keréknyomás beállítása (elöl 2,7 - hátul 2,5)
2. Olajszint ellenőrzés a csere után, a maxig még kellett 1 deci.
3. Rendrakás a csomagtartóban. Eredetileg a reléket beraktam volna belülre, de a kábelköteg nem engedte volna így maradt. Ellenben elfért mellette a kerékkulcs és a vonóhorog (szerszámos), a KKL kábel és a pót ez-az a kék tartóban. Visszaraktam a borítást.
4. Visszakerült az akku takaró kárpit is, de előtte az akku mellé beraktam a szokásos szerszámkészletet..
5. A kamera tápja miatt szétkaptam a lámpát. A testvezeték átforrasztásával nyertem jó pár centit az USB kábelen. Remélem így már elér. Teszt holnap.

Valamelyik szíjnak hangja van. Olyan mintha a hosszbordás hátsó felén lévő feliratot lehetne hallani ahogy átmegy a görgőn. Holnap elválik hogy elhallgat-e.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-03-12

115 nappal ezelőtt 2021.11.07-én indult a téli álom.
Ma kapott 20 liter E5-öt és tettünk egy 26,9 km-es kört hogy bemelegedjen az olaj a csere előtt. Meg a tél porát is lemostuk.
Hazatérve kapott friss Motul 10W60-at.
Induló állás: 90.584 km
(Hmmm, érdekes altatáskor 90.586 km-t írtam a táblára, most 2-vel kevesebbet mutat az óra. Kép anno nem készült az óraállásról úgyhogy bármi is lehet.)

Hogy ne legyenek unalmasak a tavaszi esték, beszereztem 2 db vezérlésmódosító felújító készletet. Még megvan az amit anno Pókból kivettem, megpróbálom felújítani. Jó lesz tartaléknak, mert drágul rendesen az is...
A belsejét még úgyse láttam. Találtam egy videót is róla.

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-03-04

Már régóta zavart hogy a háló olyan mintha víz folyt volna rajta (1.kép).
Kiszedtem a helyéről, szétszedtem két darabra, majd befújtam azzal a tisztítószerrel ami másodszor a kezembe akadt. (Az első a hideg zsíroldó volt, azzal mégse akartam.)
Finoman mindenhol lefújtam majd a fürdőkádban zuhannyal alaposan kiöblítettem. Először fekete lé jött le ami aztán kitisztult.
Száradás után eltűnt a kosznyom, királyság van.

Végül kicseréltem az ablaktörlő gumikat arra amit a múltkor rendeltem a netről. Érdekes mert a felső része egy fém profilban megy, nem kell a két sín ami a sima gumit tartja.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-02-16

91 napja kezdte a téli álmot PHuBi.
Ma újra járt a motorja, de előtte még pár dolgot meg kellett csinálni:
- Hosszbordás takarója visszakerült (1.kép)
- Jobb oldali kerék mögötti burkolat felkerült,
- "Kartervédő" visszakerült,
- Központi gyertyák visszakerültek,
- Trafósor visszament (2.kép),
- Befecskendezők megkapták az új O-gyűrűket (3.kép - a régi már annyira nem volt rugalmas hogy el is szakadt a levételkor. A felső oldalt nem akartam még szétszedni ezért ott maradtak az eredetiek.),
- Befecskendezősor visszakerült, itt az új O-gyűrűk csak némi WD40-es kenés után voltak hajlandók visszamenni a helyükre (4.kép),
- akkut visszakötöttem,
..és itt jött az indítás.
Mondhatni pöcc-röf :-)
Pár hidrotőkét hallani, de majd abbahagyják. Egyenlőre nem járattam sokat mert minden füstöl a sok féktisztító, olaj, WD40 miatt. Majd az olajcsere előtt felmelegítem.

Már csak le kellett szedni a bakról, de előtte felkerültek az új Nokian gumik is.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-02-16

Lássuk hogy hogy állunk a téli tervek megvalósításával:
- Tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót – 2022.01.31.
- Kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni) -
- Dashcam tápján a csatlakozót meghosszabbítani - 2022.03.13.
- Gumicsere – 2022.02.10.
- Szélfogó szövet tisztítás - 2022.03.04.
- DRL-t betenni (lehet hogy másik kell) – 2022.01.31.
- Szelepszár szimering saga végére járni – 2022.02.10.
- Vezérműtengely szimering csere – 2022.02.12.
- Vezérműszíj + görgő csere – 2022.02.15.
- Balansztengely szíj cseréje – 2022.02.15.
- Hosszbordás + feszítő csere – 2022.02.15.
- Szelepfedél tömítés csere – 2022.02.15.
- Olaj- és olajszűrő csere - 2022.03.12.
- Ablaktörlő gumi cseréje - 2022.03.04.
- Levegőszűrő csere – 2021.12.26.
- Pollenszűrő csere – 2021.12.30.
- Felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé) – 2021.12.31.
- Levélrács csere – 2022.01.05.
- Váltókar forgáspont kenése – 2022.01.28.
- Első kutyacsontok cseréje – 2022.0214.
- Fékfolyadék csere –
- Kuplung folyadék csere - 2021.01.31.
- Befecskendezők O-gyűrűjének a cseréje - 2022.02.16.
- Csomagtartó reléinek átköltöztetése belülre - elmarad
- Gumicsere - 2022.02.16.

Alakul a dolog, márciusra kell a végére érni…

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-02-15

Ma megjött a vezérműszíj görgője, nekiálltam összerakni. INA volt benne most a Dayco dobozból NSK került bele.
Felkerült a friss Dayco szíj is, majd a balansztengely szíja is.
Unom már hogy mindig van egy csavar amivel el lehet szöszmötölni, most a balansztengely szíjának a feszítőjének a csavarja volt az aktuális. A dugókulcs nem fér oda a klímakompresszor tartójától, a sima csillag-villás meg mert mélyen van. Előkerestem (ez maga negyed óra) a békebeli orosz csillagkulcsomat aminek erősen hajtott a szára. A beállításig működött is, aztán amikor meg akartam húzni a csavart körbefordult rajta, lejött a "ricni" a csillagkulcsról. Innentől lett bonyolult a dolog, de megoldottam...
Visszakerült a vezérlés fedele és a hosszbordás is az új feszítővel. (Dayco)
Majd elfelejtettem kapott új tömítést a szelepfedél is, mert a régi már kezdett ereszteni a sok le- és felrakástól.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-02-14

Felkerültek a helyükre.
Kicsit kellett velük birkózni, de nyertem.
Mehetek sört bontani :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-02-12

Tegnap nekiálltam a vezérlés összerakásának.
Mielőtt visszaraktam a szívótengelyt kapott egy új szimeringet. Furcsa hogy ami benne volt abban nincs rugó.
Beállítottam az 1-es hengert felső holtpontra és visszakerült a tengely.
A kipufogó oldali tengelyen a szimering cseréhez le kell venni a szíjkereket. Itt elakadt a projekt, mert a csavarral nem bírtam, mert nem tudtam ellentartani.
Ma más utat kerestem.
A garázskapuhoz kapott L idomot odacsavaroztam a kerékhez és így már megvolt az ellentartó erőkar. Természetesen először ezt is a gyakorló motoron próbáltam ki.
Itt sincs rugó a gyári szimeringen.
Mivel a tengely végén van egy perem ami megsérthetné a tömítő felületet ezért ragasztó szalagból csináltam oda egy csúszkát.
Szóval felkerült a szimering.

update 2022.02.14.
Visszakerült a helyére, vezérlésmódosítók felrakva. Várom a holnapi csomagot a bordás szíj feszítőjével és mehet vissza a vezérlés.