Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
1. Fékolaj tartály: Az alsó részen lévő 3 bilincs elrettentett a tartály cseréjétől. Igazából csak a kupak sérült, így csak az lett cserélve. Szétszedve (pár "fül" közben el is tört rajta) egy roppant egyszerű szerkezetet látni. Az úszó a rúddal felemel egy kör alakú fémdarabot. Ha kevés a folyadék, akkor az alátét ráesik a két fülre és rövidre zárja azt. A rúd volt elgörbülve és az úszó lötyögött a végén.
2. Beállítottam a kéziféket és visszakerült a borítás.
3. Miután tudtam venni kicsi sticket már nem kellett a rádióhoz a hátulsó USB-t meghosszabbítani. Így visszarakhattam a borítást a középkonzolra.
4. Kipróbáltam a LED belső világítást. Szép fehér fénye van. Az olvasólámpa még az eredeti izzó.
5. Teszteltem az ABS kockát a légtelenítéshez. Megint meglepett, hogy az ELM327-el nem működik, csak KKL/VagCom kábellel. Természetesen kellett még a zöld adapter is. Minden teszt lefutott.
6. Teszteltem a klímát, minden "Aktuator" működik.












A mai találkozót Pityukoma meglátogatásával kezdtük. Hátborzongató volt hallgatni azt a csendet, amikor a társaság a virágok elhelyezése után lehajtott fejjel ált egy régi barát sírjánál...
A második napirendi pont egy közös kocsikázás volt a pályához.
Rendelés, kocsimustra és a szokásos sztorik.
Liquid elhozta Csöritől PHuBi új fékolaj tartályát, holnap bekerül.
Erhard viszont balos lámpát talált a jobbos helyett a család OFF autójához hozott csomagban, vissza is vitte.
Majd jött a nap igazi meglepetése, Tamás a QV-val.
A furcsa hangra a társaság egy emberként rohant ki, hogy "Csak nem????"
De igen!
Az autó maga az Alfa vírus. Elég meglátni.
A nap fénypontjaként többünket vitte Tomi egy kört. Nekem a bal hátsó ülés jutott, de míg élek nem felejtem el.
Hazafelé a Giulietta is kapott pár mentális lóerőt az élménytől...









A múltkor vettem két "sofita" LED-et. Az egyik már a csomagtartóban várja a km-eket, a másik pedig mától a belső világosságot szolgálja.
A lámpa könnyen kipattintható, az izzócsere nem egy ördöglakat.
Ha már kiszedtem, akkor megnéztem a mögötte lévő kulcs vevőegységet is.
Olyan, mint a youtube videókban is látható, tehát egy új kulcs programozásához kellene a 4 jegyű PID kód.
Egyszerűbb lesz megjavítani a kulcsot, mint feltörésre eljuttatni Új-Zélandra...
Alfa Romeo GTV Spider key fob wont work? Programming and Solution
Alfa 916 Remote Receiver - Unlocking For Programming
Alfa 916 Remote Receiver - Entering 4-Digit Codes
Solutions For Unlocking Issue When No Alarm Unit Connected
Alfa 916 Remote Receiver - Simplified Programming










Kikerült a garázs falára a Pók által megmászott hágók listája.
58 magassági pontot "gyűjtöttünk" be.



197 nappal az eladás után, ma felhívott az új tulaj egy kérdés erejéig.
Hol van az akku a kocsiban?
Elárultam, megköszönte.
Nem sokkal később azért hívott, hogy hogyan nyílik a csomagtartó rekesz fedele, mert a kulcsot hiába fordítja el benne, az nem nyílik fel. Nagy nehezen elmagyaráztam, hogy az az izé egy kilincs amit fel kell emelni.
Sikerült.
Mellesleg megnéztem, még mindig hirdeti.
Az egyik fórumban a múltkor téma volt a TS kábelezése. Ma utána néztem, hogy PHuBi-nál mi a helyzet.
Nos, már a gyertyánkénti bekötés van itt is.
1. kép: Pók alufedeles motorja. A gyertyák a másik hengerről kapják a gyújtást.
2. kép: PHuBi motorja: Egy henger - egy trafó megoldás.
Kicsit keresgéltem az ePER-ben:
Az újabb kábelezésűek a CF3-as, vagyis Euro3-as motorok, meg az AR 32103 és AR 32104.


PHuBi kapott ma két új kitámasztó teleszkópot a motorház fedélhez.
Alig lehet lecsukni, már nagyon aktuális volt.








- tankolások száma: 128
- km óra állás: 104.527 km
- össz. menetidő: 1421,97 óra (59,25 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.219,46 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,31 Ft/km
- életkor: 779 nap
- átlagos napi futás: 136,34 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,61 %




A csomagtartó lámpába beraktam a LED-es izzót.
Akku bekerült. Indításpróba.
66 napja nem járt a motor.
Pöcc-pöcc-röff.
Klímát járattam egyet, hogy a gáz körbejárjon és ne száradjanak ki a tömítések.
Rádió királyság, kürt működik, kapcsolók teszik a dolgukat. Hűtőventilátor indul. Csomagtartó lámpa világít.
A féket viszont még egyszer légteleníteni kell.
Az eső miatt nem hagytuk el a garázst.
Negatív saru le, alszunk tovább...












Elgurultunk Erhardhoz, aki adott egy új energiatároló egységet PHuBi-nak.

