Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A korábban berakott rádióval csak annyi bajom volt, hogy CD-s. mp3-at is lejátszik, de nincs CD íróm, nem tudok hozzá CD-t készíteni.
Elővettem a másik Blau-t és beraktam. (2013.06.16-án vettem a 159-be.) Nyertem vele egy kihangosítót és egy telefon lejátszási lehetőséget is.
1. Mivel van az ISO-n sub kimenete készítettem hozzá egy új RCA kábelt.
2. Eldugtam a középkonzol alá.
3. A könyöklő belsejében van hely. Közben rájöttem, hogy csak a felső rész változott a facelifttel, a szivacsban benne van az üreg helye.
4. Sikerült kiszedni a szivargyújtót, úgyhogy a kapcsolt szál leágazást leszigeteltem. Forrasztva van, jó.
5. A kábel a hamutartó alatt.
6. A rádió hátulján nem volt csavar, de a furat benne volt. Teljesen szét kellett szedni, hogy a csavart be tudjam tenni.
7. Rögzítés hátul
8. Az új dizájn.
Kicsit sterilnek tűnt a hangja a másik loudness-e után. Kicsit állítgatva egész jó lett. Közben többször újraindult, mert az akku nem bírja. Pedig folyamatosan töltöm. Úgy néz ki, hogy lejárt az ideje :-(
A zöld világítást szerettem volna pirosra cserélni, ezért szétszedtem az óracsoportot.
1. Az óracsoport tetején lévő két csavart ki kell tekerni.
2. A tetejét kifelé billentve, alul kicsit megemelve kijön a teljes műszerfal. Alul kettő rugós lemez tartja.
3. Alul kettő csatlakozó van (egy fehér és egy zöld), ki kell őket húzni.
4. Mögötte gyakorlatilag üres a műszerfal.
5. Hátul vannak az izzók. A feketék és a sárga világítást adják, a piros a távfény visszajelzője. A többi visszajelző LED-es, gondolom anno még nem volt kék.
6.Rizsszem izzó van foglalatban.
7. A fekete fedél a csavarok kitekerése után lepattintható. Körben fülek vannak.
8. A panel hátulról. Felhívnám a figyelmet, hogy az elektronikára való tekintettel az ESD védelemre figyeljünk!
9. A fehér rész csavarjait kitekerve az eleje is leszedhető.
10. A csupasz műszeregység. A felső két lyukból kieső fekete távtartót ne vesszük el, az összeszerelésnél majd kell!
11. A panel csavarjait kitekerve leemelhető. A két nagy óra csúszó érintkezőkkel kapcsolódik, simán kijön.
12.A műszer. A felső részen látható érintkezők mennek a panelra. A rétegek: műanyag alaplap - színes fólia - számlap. A zöld színt adó réteg pont középen van.
Összeszerelés fordítva. Célszerű képeket készíteni, hogy melyik csavar hol volt.
Első széria:
1 - Pók középkonzolja a használati utasítás szerint, rádió nélkül
2 - Pók vásárlás kori állapot
3 - Pók ezüst konzollal
4 - Pók az új JVC rádióval
Első facelift:
5 - PHuBi használati utasítás
6 - PHuBi vásárlás kori állapot
7 - PHuBi a Pók rádiójával
Második facelift
8 - gyári állapot (thx bedecsSP Cartárs)
Ha már benne volt az akku kivallattam PHuBi-t. Nincs semmi gond, nem kell plusz tennivalókat betervezni.
A motorhoz az ELM327-el csatlakoztam, a többihez a KKL csatlakozóért reklamált a MES, így azt használtam. Természetesen kellettek a színes kábelek is.
A tető elektronikájához nem sikerült csatlakozni. Gyanúm, hogy ahhoz a vezérlés melletti 3 PIN csatlakozón keresztül lehetne, de nem volt kedvem előkeresni a 3-as átalakítót.
A légkondiban volt pár tárolt hibaüzenet, töröltem őket.
ECU ISO Code: 0B 07 02 98 01
2017.12.22. 14:00:28
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Harrison climate control
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 0B 07 02 98 01
FIAT cikkszám: 0D0B423C00
SW változat: 1.0
HW változat: 1.2
Programozás dátuma: 03.12.2002
Homologizációs szám: 10360901
READING ERROR CODES:
1: Külsô hômérséklet érzékelô szakadt
Failure of the indicated sensor. Check continuity and connections of the component.
2: Utastér hômérséklet érzékelô szakadt
Anomaly on the passenger compartment air temperature sensor circuit, check circuit for shorts and wiring continuity.
3: Kezelt hômérséklet 1. érzékelô szakadt
No help available
4: Kezelt hômérséklet 2. érzékelô szakadt
No help available
5: Légkondi kompresszor
The air conditioning relay or control circuit is faulty. Check the relay and the wiring from the control unit for opens, shorts and weak connections.
TORLI A TAROLT HIBAKODOT...
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
READING PARAMETERS:
Külsô hômérséklet: 8,0 °C
Utastér hômérséklet: 13,0 °C
1. kezelt levegô hôm.: 6,0 °C
2. kezelt levegô hôm.: 7,5 °C
Levegô keverô lap mozgató: 44,53 %
Keverô motor: 44,92 %
Levegô elosztó lap mozgató: 80,86 %
Hômérséklet gomb: 19
Elosztó gomb: 1
Ventillátor sebesség: Kikapcsolt
Belsô levegô: Nem aktív
Jármû sebesség : 0,0 km/h
Az ABS szerint 1,8 km/órával állunk a garázsban. Hibakód nincs.
ECU ISO Code: 25 86 01 94 15
2017.12.22. 13:57:38
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Bosch ABS 5.3
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 25 86 01 94 15
SW változat: BB 25476
HW változat: 0273004495
READING PARAMETERS:
Bal elsô kerék sebesség : 1,8 km/h
Jobb elsô kerék sebesség : 1,8 km/h
Bal hátsó kerék sebesség : 1,8 km/h
Jobb hátsó kerék sebesség : 1,8 km/h
Rádugtam a MES-t, azt írja, hogy a kipörgésgátló jelentkezik. Lehet hogy van és nem lehet kikapcsolni? :-O
ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2017.12.22. 13:51:53
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 54507,8 km
Max. motorfordulat: 0 rpm
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Levegôhômérséklet : 9,0 °C
Akkumulátor feszültség : 12,07 V
1. lambda-szonda integráló: 1,00000
2. lambda-szonda integráló: 1,00000
FRA 1 tényezô (aktuális terhelés): 0,99997
FRA 2 tényezô (aktuális terhelés): 0,99997
DTV 1 tényezô: 0,00
DTV 2 tényezô: 0,00
Kipörgésgátló (ASR): Jelentkezik
Automataváltó: Mechanikus
Túl vagyunk a nehezén, jön a tavasz :-)
Betettem az akkut.
Kipróbáltam a sub-ot. Királyság van, működik. Sokkal jobb, mint a Pók volt a nagyovál, mélynyomó, erősítő hármassal. Sokkal kevesebbet is kellett faragni a kocsin.
A hangerő szabályozó ragasztása elhagyta magát, egy másfajta kétoldalassal visszaragasztottam.
A tolató radar volt a soron. A kijelzőt behoztam a polcra, ahol a Pókban is volt.
A felesleges vezetéket a kábelköteghez rögzítettem a tető rekeszében.
Működik, ahogy kell, még az oldalakat is eltaláltam.
Mivel a szivargyújtót nem tudtam kiszedni a lecsatlakozását a rádió felé betekertem szövet szigetelő szalaggal. Így már tuti nem lesz zárlatos.
Apropó tető. A rekeszt ki kellett nyitni a vezetékezéshez (ezért is ment vissza az akku), előtte a hősugárzóval alaposan befűtöttem, hogy ne repedjen el az ablak. (8.kép)
Visszakerült minden a csomagtartóba, majd végezetül levágtam, a túl hosszú hálótartó csavarból. Most már nyitáskor nem éri el a tető.
Majd visszacsuktam a tetőt.
A lényeg, hogy az aktív sub hátulja és a tartó lemez közt kb. 1 cm van, ahol tud szellőzni. Három 6-os csavar fogja a kasznihoz. Kettő felül, ami a kárpit patent lyukban van. Egy pedig alul az eredeti hátlap rögzítő menetben.
Próba holnap.
Tegnap vettem kábelt és biztosítékot a sub-hoz. Elsőre nem lett jó a saru forrasztása, mert a tartó csipesz nyomott hagyott a szigetelésen. Szerencsére volt még kettő itthon.
Ma délelőtt sikerült találnom kábelátvezető gumidugót, így egy 22-es furatot fúrtam és az átvezetés meg lett oldva. A test a két lemez közti résen jött át, nincs veszély ha netán sérül a szigetelése.
A kábelek közt turkálva több helyen is betekertem őket bandázsszalaggal. Biztos, ami biztos.(pl. 5-ös kép, nyíl melletti poros vezetékek)
A hangerő szabályozónak a műszerfal alatt találtam helyet. A küszöb alatt elfért a vezetése.
A jelkábelt már korábban befűztem.
Már csak a távtartó lemezt kell megvárni és mehet a helyére.