Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
35 nap után újra kerekeire állt PHuBi.
A "Hátsó rész" projekt ezzel lezárult.
A következő projekt az elektronika lesz:
- tolatóradar felélesztése,
- a zene (sub) véglegesítése,
- antenna kapcsoló beépítése (Pókban is volt),
- dallamkürt (Hazárd megye lordjai?),
Ma tehát szétszedtem a középkonzolt.
Újra megtaláltam a telefon koaxát. Felfedeztem továbbá, hogy a rádió kapcsolt 12 Voltját a szivargyújtóról "vették". Nem túl szép megoldás, némi szépészeti beavatkozás kell majd neki.
Továbbra is kérdéses, hogy a plusz kapcsolókat hová teszem:
- antenna kikapcsoló
- légkürt aktiváló
- dallamváltó
- ??
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083687t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083688t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083689t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083690t.jpg)
Még szeptemberben vettem, ma bekerült.
Kipróbálni még nem tudtam, mert nincs benne akku, ezért még nem raktam össze a csomagtartót.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083671t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083672t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083673t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083674t.jpg)
A csomagtartó kárpit kiszerelése után ért pár meglepetés:
1. Hiányzik egy nagy doboz. Az első képen a Pók, ott bal oldalon volt. Itt (2. kép) nincs ilyen. Valószínűleg a levegőztetőt a faceliftnél másképp oldják meg. A túlfolyó tartály itt is megvan. A kék cső ami a Póknál a dobozon ment keresztül PHuBiban közvetlenül csatlakozik a meglévő doboz tetejére.
2. Átkerült a relé csoport, de ez logikus.
3. Van egy csomó csatlakozó. Gondosan le vannak szigetelve, úgyhogy gyárinak vélem. Tetőmozgatóra tippelnék, mert annak a hidraulikánál külön kábelkötege van.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083668t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083669t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083670t.jpg)
Már a rádió beszerelésekor is találtam elől egy antenna kábelt. Az első képen a rádióantenna csatlakozó mögött látszik is, a feliratos kábel.
Gondoltam, jó helyen van. Nem is foglalkoztam vele.
Ma a tolató radar beszerelésekor viszont találtam a motoros antenna mellett egy Hirschman modult. Innen indul a két koax előre. Szóval van benne telefon előkészítés. Vagy valami telefonos rádió volt benne és ahhoz szerelték be.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083662t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083663t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083664t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083665t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083666t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083667t.jpg)
Tegnap rendeltem Topiéknál két kézifék bowdent. Délutánra megjött két teljesen különböző bowden, természetesen azonos cikkszámmal. Ráadásul egyik se olyan, mint ami benne van PHuBi-ban. Holnapra kértünk még kettőt. Kíváncsi leszek mi jön.
Reggel nekiálltam.
Első a kényelem, így a kocsi alá került a szőnyeg. Maga a kiszerelés egyszerű. A kipufogó dob feletti hőterelő van egy kicsit útban. Takarja a 4. képen lévő rögzítést. A tartó csavart kiszedve enged annyit, hogy fölé lehet nyúlni és ki lehet pattintani a bowdent. A végéhez simán hozzáférni.
Szóval vittem magammal az egyiket. Ahogy ígérték megjött a második szállítmány (szintén UNIX-tól). Valami csoda folytán most jó jött.
Már csak vissza kellett tenni. A féknyergekbe való beakasztáshoz teljesen ki kellett tekerni a kézifék kar alatti állító csavart. Aztán már csak némi birkózás és minden a helyére került.
A kézifék működik. Kiengedve forgatható a tárcsa, behúzva nem.
Utolsó lépésként csavarrögzítővel rögzítettem a fékeket tartó csavarokat.
Kész...
Már csak légteleníteni kell...
update 2017.12.13.
Megjött a segítség, légtelenítettem. Mindössze annyi baj történt, hogy rácsuktam a motorház tetőt a fékolaj tartály tetejére. Az úszó szára kicsit elgörbült és kitört.
Kell egy új...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083636t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083637t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083638t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083639t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083640t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083641t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083642t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083643t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083644t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083645t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083646t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083647t.jpg)
- készre szereltem a fékeket,
- felraktam a fékvédő lemezeket,
- felszereltem a tárcsákat,
- helyükre kerültek a féknyergek, betétek,
- felkerültek az új fékcsövek,
- visszakerült a súly.
Kézifékbowden viszont kell, azt nem raktam vissza.
Továbbra is meglepődöm, hogy mennyire rozsdamentes :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083607t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083608t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083609t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083610t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083611t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083612t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083613t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083614t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083615t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083616t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083617t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083618t.jpg)
Összeraktam a bal hátulját is, majd lefestettem mindkét oldalon a kerékagyat és a fékvédő lemezeket.
Kicseréltem az első tömítést a fékekben. A dugattyú csavarásához előkerestem a már jól bevált laposfogómat. Most is működött.
Végezetül lefestettem a fékeket pirosra. A szárításhoz újra beizzítottam a szárítót :-)
Közben megpróbáltam a CTEK töltőt, nem akarom már visszatenni az akut, de kipróbálom.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083584t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083585t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083586t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083587t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083588t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083589t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083590t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083591t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083592t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083593t.jpg)
Befejeztem a jobb hátulját. Volt némi fejtörés, de a képek és a manual segített.
Végül felemeltem a tengelyt az üzemi magasságba (74 mm) és nyomatékra húztam a csavarokat.
Már csak le kell festeni a kerékagyat és azokat a helyeket, ahol levertem a festést, de ezt majd a másik felével együtt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083505t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083506t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083507t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083508t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083509t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083510t.jpg)
A kerékagyak, a gumi alkatrészek és a féktárcsa takaró lemezek tisztítása volt a mai menü.
Majd nekiálltam összerakni a jobb hátulját, de félbe maradt a munka. Ki kell nyomtatni a meghúzási nyomatékokat tartalmazó oldalakat a manuálból.
Azon ritka szerelési napok egyike volt ma, amikor egy kép sem készült.
Itt tartunk :-)
- tankolások száma: 121
- km óra állás: 99.103 km
- össz. menetidő: 1.345,30 óra (56,05 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.898,83 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,24 Ft/km
- életkor: 731 nap
- átlagos napi futás: 135,57 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,67 %
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083435t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083476t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083477t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083478t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083479t.jpg)