Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A motor alja kicsit olajos, több gond is lesz. Folyik a váltó felől és a vezérlés oldal felől is. Tuti szimering csere lesz belőle.
A féktárcsa 20,9 mm, még jó lenne, de nem tetszik a belsejében a rozsda. Ha jól mérem 280 mm az átmérője. Bosch fékek vannak rajta Textar betétekkel.
Úgyhogy tárcsacsere és kellenek még hozzá friss fékcsövek.
A többi már csak szépészet lesz.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083136t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083137t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083138t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083139t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083140t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083141t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083142t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083143t.jpg)
Felbakoltam az elejét, kerék le.
Semmi különös. A legtöbb dolog remek állapotban.
A kutyacsont lesz cserés, mert a gumija deformált.
Valamikor valaki szépészeti céllal egy vékony fekete réteget fújt az egész futóműre. Alatta persze nem lett letisztítva, így pereg a festék. Mondjuk ezt észrevettem amikor a kereskedőnél alánéztem.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083127t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083128t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083129t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083130t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083131t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083132t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083133t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083134t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083135t.jpg)
Mint mindig, az idén is az akku kiszerelésével kezdődik az igazi leállás.
Ablakokat leeresztettem, aztán kiugrott.
Arktis márkájú, még sose hallottam róla. A neten körülnéztem és nem sok jót találtam róla. Ráadásul 207-es teszteredmények is vannak, tehát nem új.
Jobban megszemlélve egy "10 09" címkét találtam rajta. A német dátum szerint ez 2009.10 hónapot jelöl meg.
Tavasszal tuti új kell...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083119t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083120t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083121t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083122t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083123t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083124t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083125t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083126t.jpg)
A szép idő engedett még egy nyitott tetős kört.
Fürdés, teletankolás és elvonulás a téli álomra.
58.318 km (a tankolás után még hazajöttünk)
Kor: 86 nap
Vétel óraállás: 55.500 km
Óraállás: 58.316 km
Megtett út: 2.816 km
Átlagos futás: 32,70 km/nap
Összes tankolt üzemanyag: 277,18 liter
Összes átlagfogyasztás: 7,82 liter/100km
Összes benzinköltség: 28,57 Ft/km
1 liter üzemanyag átlagára: 375,75 Ft/liter
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082991t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082992t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082993t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082994t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082995t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082996t.jpg)
Már régóta ki-kihagyott a visszakapcsoló fül a kormányon, de az utóbbi időben inkább semmit se csinált. Mivel a hónap végén lejár a garancia, ma elmentem megreklamálni.
A diagnózis: kapcsolócsere kell.
Még jó hogy garanciális, a megrendelt alkatrész 80e Ft.
2017.11.14. 08:00-ban egyeztünk meg, akkor kell jönni a cserére.
A régi téli gumikban 31.770 km volt. Ránézésre nem kívántam velük többet menni, így ma új Nokian WR-ek kerültek a helyükre.
A nyáriak 31.905 km-nél tartanak, a német autópálya erősen megviselte őket. Hogy visszakerülnek-e, az majd tavasszal eldől.
94.070 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082908t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082909t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082910t.jpg)
- tankolások száma: 114
- km óra állás: 93.917 km
- össz. menetidő: 1.281,90 óra (53,41 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.583,16 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,88 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,13 Ft/km
- átlagos napi futás: 134,36 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,64 %
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082863t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082864t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082865t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082866t.jpg)
Ma a viszonylag üres úton, minden sebességhatárt szigorúan betartva 70 km/órás átlagnál 4,3 liter/100 km átlagfogyasztás jött ki bő 100 km-re. (országút, falvak, kisváros)
Hmmm....
update 2017.10.26.
"Normálisan" használva, némi forgalommal fűszerezve ugyanitt 5,6 liter/100km
PHuBi kigurult a garázsból, a többi cucc pedig kipakolás áldozata lett.
A betonaljazatot 2x átkentük betonfestékkel, hogy ne porozzon.
Jól néz ki, de még maradt festék. Holnap kap még egy réteget.
2017.10.20. update
Felkerült a harmadik réteg, vége a betonpornak a garázsban :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082758t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082759t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082760t.jpg)
Megtaláltam a választ az olajmizériára:
"Nem járok Veyronnal, de nem is szeretnék :)
Nekünk olajbuziknak (remélem nem vagyok egyedül), azon túl hogy jó olajjal akarjuk kényeztetni autónkat, élvezetet jelent válogatni az olajok között, adatlapokat tanulmányozni, teszteket nézni, összehasonlítani, úgy általában belemélyedni a témába.
Itt már rég nem arról van szó, hogy X,Y autónak mennyivel hosszabb lesz az élettartama egy 60%-os PAO olajjal, mint egy 20%-ossal, ez annyi más körülménytől függ, hogy valószínűleg nem is mérhető a különbség.
Ez egyeseknek egy hobbi.
És hol élhetnénk máshol ki ilyen jellegű fétisünket, mint egy motorolaj fórumon?
Más a borokat szereti hosszasan szagolgatni,elemezgetni, míg a többség legurítja a torkán és kész."
Már értem az itteni olajos topikosokat is :-)