Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-12-12

Tegnap rendeltem Topiéknál két kézifék bowdent. Délutánra megjött két teljesen különböző bowden, természetesen azonos cikkszámmal. Ráadásul egyik se olyan, mint ami benne van PHuBi-ban. Holnapra kértünk még kettőt. Kíváncsi leszek mi jön.
Reggel nekiálltam.
Első a kényelem, így a kocsi alá került a szőnyeg. Maga a kiszerelés egyszerű. A kipufogó dob feletti hőterelő van egy kicsit útban. Takarja a 4. képen lévő rögzítést. A tartó csavart kiszedve enged annyit, hogy fölé lehet nyúlni és ki lehet pattintani a bowdent. A végéhez simán hozzáférni.
Szóval vittem magammal az egyiket. Ahogy ígérték megjött a második szállítmány (szintén UNIX-tól). Valami csoda folytán most jó jött.
Már csak vissza kellett tenni. A féknyergekbe való beakasztáshoz teljesen ki kellett tekerni a kézifék kar alatti állító csavart. Aztán már csak némi birkózás és minden a helyére került.
A kézifék működik. Kiengedve forgatható a tárcsa, behúzva nem.

Utolsó lépésként csavarrögzítővel rögzítettem a fékeket tartó csavarokat.

Kész...
Már csak légteleníteni kell...

update 2017.12.13.
Megjött a segítség, légtelenítettem. Mindössze annyi baj történt, hogy rácsuktam a motorház tetőt a fékolaj tartály tetejére. Az úszó szára kicsit elgörbült és kitört.
Kell egy új...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-12-09

- készre szereltem a fékeket,
- felraktam a fékvédő lemezeket,
- felszereltem a tárcsákat,
- helyükre kerültek a féknyergek, betétek,
- felkerültek az új fékcsövek,
- visszakerült a súly.

Kézifékbowden viszont kell, azt nem raktam vissza.
Továbbra is meglepődöm, hogy mennyire rozsdamentes :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-12-08

Összeraktam a bal hátulját is, majd lefestettem mindkét oldalon a kerékagyat és a fékvédő lemezeket.
Kicseréltem az első tömítést a fékekben. A dugattyú csavarásához előkerestem a már jól bevált laposfogómat. Most is működött.
Végezetül lefestettem a fékeket pirosra. A szárításhoz újra beizzítottam a szárítót :-)
Közben megpróbáltam a CTEK töltőt, nem akarom már visszatenni az akut, de kipróbálom.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-12-02

Befejeztem a jobb hátulját. Volt némi fejtörés, de a képek és a manual segített.
Végül felemeltem a tengelyt az üzemi magasságba (74 mm) és nyomatékra húztam a csavarokat.
Már csak le kell festeni a kerékagyat és azokat a helyeket, ahol levertem a festést, de ezt majd a másik felével együtt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-30

A kerékagyak, a gumi alkatrészek és a féktárcsa takaró lemezek tisztítása volt a mai menü.
Majd nekiálltam összerakni a jobb hátulját, de félbe maradt a munka. Ki kell nyomtatni a meghúzási nyomatékokat tartalmazó oldalakat a manuálból.

Azon ritka szerelési napok egyike volt ma, amikor egy kép sem készült.

 
>> EseményAlfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2017-11-30

Itt tartunk :-)

- tankolások száma: 121
- km óra állás: 99.103 km
- össz. menetidő: 1.345,30 óra (56,05 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.898,83 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,24 Ft/km
- életkor: 731 nap
- átlagos napi futás: 135,57 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,67 %

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-29

- Letisztítottam, lefestettem a tegnap kiszerelt dolgokat.
- Szétszedtem a jobb hátulját is.
- Letisztítottam, lefestettem a jobb hátsó dolgokat is. Közben a bal oldal "száradt" - 5. kép
- Ugyan ez történt a súllyal is.
- Örömmel konstatáltam, hogy az alja nagyon jó állapotban van,
- Másik felfedezésem: nincs hátsó fékerő szabályozó!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-28

Ma teljesen lebontottam a bal hátsó futóművet. Minden rendben, csak egy esztétikai festés kell.
A rugó felső résében lévő "virágcserép" tele volt földdel, homokkal. Cserébe tökéletes az állapota :-)

A Pók után furcsa úgy autót szerelni, hogy nem kell a csavarlazító. Egy csavar sincs berohadva :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-27

Beszereztem féktárcsákat és betéteket hátra. Sajnos gumiharmonikát nem kaptam a kézifék bovden végére.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-26

Felbakoltam a hátulját is. A kaszni sokkal merevebb, mint a Póké volt, az ajtó simán nyílik/záródik, nem feszül így sem.
Kerekek előre kerültek az új Conti gumikkal.
A bal hátuljáról leugrott a fék. A helyzet kissé bonyolultabb, mint elöl, kell:
- új féktárcsa, mert 10,4 mm vastagok (nem lehet már szabályozni) és csúnyán kopottak,
- új fékbetét, mert valami fel van az egyikre kenődve,
- gumiharmonika a kézifék bovden végére, mert elporladt.
Maguk a fékek jól néznek ki, de nem ússzák meg a felújítást.
Új fékcső meg már van.