Lőttem néhány képet a garázsnál. A mosás most elmaradt.
Folyadékok ellenőrizve...
Itt a tavasz, vagyis nekem tuti. Első nagy takarítás és guruló csere...
Visszakaptam a kocsit. Nem kellett fizetnem. De nem is jó. :-/ Pfff
Indítás után nem alszik el az aksi lámpa. Ha megrúgom a gázt, akkor már csak parázslik a visszajelző.
Amire tippelünk az a dióda híd. Ez a generátor teljes felújításába (ha jól tudjuk) nincs benne...szóval garanciába megy vissza minden.
A hűtőm lyukas, az olaj sapkánál meg szivárog az olaj.
...eljutottam a szerelőhöz. 30 km-re kellett mennem. Féltem, hogy nem érek le töltés nélkül. De sikerült. Mondjuk egy éves az aksi. :-) Szerintem most megöregedett. Főleg azért is volt kaka, mert 2 rendőrautó jött utánam és muszáj volt lámpát kapcsolni...
Átadtam az információt a kedves kollégának. Mivel foglalkozzon. Generátor, klímacső, olaj a gyertyákon.
Közben lekerült a generátor, ami tiszta olaj volt. Ez még a régi szelepfedél repedés és tömítés hibáiból adódott...nem most volt...(max 15.000 Ft)
Ha már itt jártunk, akkor önindító. Ez is áll az olajban. (max 15.000 Ft) Felújítás.
Hosszbordás szíj (mintha most cseréltem volna)
Meg még kell egy gumiharang is...ennyi. Holnap viszek egy kis pénzt, hogy legyen.
Két és fél hete (vagy több, már nem számolom) áll a kocsi. Nincs töltésem. Gondoltam várom a jó időt és szétkapom, de ma rájöttem, hogy nincs ehhez türelmem. :-D Nézegettem, szaglásztam, de áááhhh...Ki dugta azt úgy el? :-) Mindegy, felhívtam a régi szerelőm. (örülök, hogy hazajött Angliából) Kedden valószínű elviszi a gépet és szétrobbantja. Már azon is gondolkoztam, hogy kap még melót. Klíma csövet leszedetem vele...meg úgy láttam a gyertyáknál is állt az olaj. :-) Hamarabb kellett volna hívnom, emrt kezdek pözsósodni. :-D
Az idei évi tervekben sok mindent fel kellett venni. :-) leírom, mert elfelejtem.
Szóval kezdem a "pár" szavas listát:
-bal első ajtóhatároló
-gyertyák (úgy gondolom elég volt neki a 70 ezer km)
-kormány, váltó- és kézifékszoknya bőrözése (valahol úton van már, de nem volt időm foglalkozni a témával)
-kárpitok cseréje plüssre vagy a bőr felújítása (ez egy örök kérdés)
-valószínű a fólia visszakerül előre (emelkedik ennek %-a)
-kell egy korrekt futómű állítás, mert a jobb hátulja nem tetszik
-fényezés...
-klímacsövet le kell szedni. Már nem emlékszem melyik, hol engedi a gázt...
-ülésfűtés
-tempomat :-) szerencsére nincs meg a gyári csatlakozó, ezért ezzel nem fogok foglalkozni. Egyel kevesebb.
-szélvédő csere
-ja, meg most a generátor (csak ideírom, de tuti ez lesz az első, amit kihúzok innen)
Na, jól van ennyi elég, mert menni kell focizni. :-)
Első tippem a generátor hibája. Remélem marad is és nem kell babrálnom több dologgal. Hétvégén lesz időm és megbújom a gépet alul-elől...csak még bírja beindítani az aksi. Megint PUGgal nyomom az útjaim, mert a kicsi Alfában nincs töltés. :-O A műszerfalon nem tetszik a piros akkumulátor lámpácska. :-)
Na most egybe írva vagy hogy? :-)
Ma kicseréltem. Bő másfél óra volt. Kicsi a hely és nem lehet hozzáférni a csavarokhoz. Beszereztem mind a két tartó pántot, de csak a sérültet (rohadtat) cseréltem ki. A másikat még nézegetem. Előtte csorgattam bele pici 367 Ft-os bezint, mert féltem, hogy a garázsig nem bírja. Eddig PUGgal nyomtam, de már fáj a hátam. Holnaptól mehetek csorgatni tele.
Ma elgondolkodtam ezen a bőrös dolgon (bálnaf.sz bőr most olvastam valahol :-)) Nézegettem a kocsiba a vörös bőr üléseket. Ki kell találnom mit szeretnél vele kezdeni, mert a patent a nadrágon gyönyörűen kikezdte. Egy évet se bírt nálam. Csak úgy, ha a garázsban állt volna. Szóval szép. Vagy megy be a plüss az ülésfűtéssel megspécizve, vagy kap egy javítást a garnitúra. (elől-hátul) Nem tudom. Ezen sokat fogok még gondolkodni. De az tuti, hogy k.rva hideg a bőr mínusz 500 fokban.
Ma szép hangok jöttek menet közben a kocsiból. Aknára állás után kiderült, hogy alul az egyik pánt a rozsdásodás hatására elengedte magát. Sajnos a másik oldalt nem tudtam lehajtogatni -8 fokban, ezért csak visszatekertem. :-) Majd megyek a szerelőhöz és kicseréljük. Nem tudom mit tartott ott és mi az a pánt, de még a nevére is rá kellene jönni... :-) Bázzeg! :-D
Képeket nem csináltam, mert a rosszabbik tunning telefon van nálam és az nem erre való. :-)