Az idei hidegben nem nyitogatom a hátsó ajtót. Nem szeretnék kilincset vásárolni ismét. :-) Vigyázok rá. De most a B1 ajtaja viccelődik. A hidegben a gomb nem akar kicsúszni. Hiába kenegetem, fújom vagy melegítem. Központi nyitása után a zár nem nyitja az ajtót, belülről sem. Ilyenkor sokáig kell játszani vele...nyomkodom a gombot, hogy csúszkáljon a központit meg ki, be nyitogatom. Nem tudom érthetőbben leírni, mert a csepp agyammal én sem értem. Ma is eljátszotta -12 fokban. Kellemes volt.
Annyi hó volt a kocsin, hogy a hó leseprése előtt beindítottam és ennyi idő alatt be is melegedett a gép. Sokáig tisztogattam, mert a hó alatt jégpáncél feszült.
Imádom ezt az időt. :-) Jobban kell figyelni. Xenon ködlámpa olvasztja a havat.
Lecseréltem a fagyálló folyadékot. Ideje volt. 5 litert tudtam most visszatölteni. Kevés.
Ismét előjött az a hiba, amikor a jobb féklámpa helyett a jobb hátsó irányjelző világít. Visszajelzett a műszerfalon, hogy izzó kiégve fékezésnél és jobbra indexelésnél.
Világít? Csak próbál. Földelés hiba. Megfeszegettem és megtisztítottam a csatlakozót. Tesztnél zsírul működött. Indulás után halványan világított a jobb féklámpa. Megint szétszedése és most már az izzót is elhajintottam ahová való.
Ez az apróság nagyon idegesítő...most jut eszembe, hogy a pótféklámpába egy izzót nem cseréltem ki....
Hétfő helyett kedd lett a gumis látogatásból. Nem örültem neki, mert sok kis szúrás helye volt a gumi falán. Szeretem az embereket. Főleg a k.cs.goket.
Sajnos azon a helyen nem mehet "véletlenül" bele semmi ennyiszer és ki is esik.
Fényképeket mostanában nem tudok készíteni, mert a tuning telefonom beteg. De látni kellett volna a gumin az új lélegeztetők helyét. Elég volt, hogy 2-3 nap alatt 1,3 bar nyomás essen a gumiból.
Valószínű lassú defekt áldozata lesz/lett a bal első gumim. Hétfőn majd kiderül.Addig figyelek rá. Most eresztettem bele luftot, mert csak 1.2 Bar nyomás figyelt benne. Húzott balra a zótó is. Ma néztem megint alacsonyabb a guminyomás, mint a többiben.
A xenon kikerült a múltkor a tompítottból. Egy csere után - mert persze nem ua. a foglalat típusa - ma beleküzdöttem a ködlámpába. H1 kell oda. Az meg vegye be, aki tervezte az autót és a ködlámpa mögé jobb oldalra berakott valami eszközt. Emiatt egy nőgyógyász se fért volna oda. De durva. Nehéz volt rápattintani a xenonra a fület. Nagy szívás oda bedobni. Pff. A kupakot egy kicsit meg kellett nyirbálni, hogy a kábelt át tudjam húzni rajta. Tökéletes lett. Garázsból kiállás után nem világított. Összeért a két érintkező. Biztosíték ki is ment. Kapott szigetelő szalagot és visszahelyeztem mindent. Biztosíték a kesztyűtartóban a felső 15A volt. Legalább a szivargyújtóét is kicseréltem. Az is 15 A volt. Nagyon komoly fénye van. Halogén se világított rosszul, de ezt fel se merem kapcsolni. Majd ködben leszek kíváncsi a fényére.
Szívás ezerszer. Kicseréltem az izzókat a konzol tekerentyűi mögött. Elég fekete volt már mind. Zsírul világított összerakás után. De akkor vettem észre, hogy bármelyiket tekerem a határok nem a helyükön vannak. :-) Bázeg, szétszedés ismét. Végigjátszottam, hogy jó legyen. Később kocsikázás közben észrevettem, hogy nem reagál a höfok állítására és furán viselkedik a fokozat állításánál is. Áááááá ismét szétszedés és ennek a kettő tekerentyűnek a megcserélése következett. Ezután már tökéletesen működött. Izzó csere a szivargyújtó mögött is. A szivargyújtó nem működik. Holnap megnézem a 15A-es biztosítékot. Kedvem már nem volt hozzá. De legalább szépen világít minden.
Ma végleg kikerült a tompítottból a xenon. Mellé volt rakva és csak egy csatlakozót kellett volna átkötni meg az izzót a foglalatba rakni és világított volna ismét. De elcseréltem egy H1-es foglalatúra, ami vagy a refibe vagy a ködlámpába fog helyet kapni. Ez még kérdéses. Le kellett vennem a lököst, mert a trafó a lámpa alatt kapott anno helyet. Nem volt megint egyszerű feladat, mert a 10-11es kulcsom otthon maradt. Szóval félig szétszedet első résszel indultam haza és vissza. Közben ki volt szedve a konzol és ennek hiánya miatt az irányjelző nem működött. Trafók kijöttek izzóval együtt. Holnap posta és várom a H1et. Előtte kipróbáltam és működött. Sajnos fényképező nem volt megint nálam. Ez a telefo meg olyan képet csinál, mintha rajzolnám paintbe...szóval konzol. Kiégett a hőfök tekerőke izzója is. A fokozat állító már régen nem világít. Eljött az ideje, hogy forrasszunk. Elég roszkor, mert így nem tudom állítani, hogy meleg legyen a kocsiba. :-O Kellemes. :-) Se ülésfűtés, se fűtés...a fa hatású konzol kiesett középről, helyette bemászott a szürke. Karbont szerettem volna, de úgy érzem elég zsír ez a szürke. De úgy látom valami miatt nem melegíti a szívargyújtót. Nem dohányzom, de annak működnie kell. Holnap szétberhelem megint.
Várom a csere kormányom bőrözését + a kézifékkar és a váltókar szoknyát is. Újat kap. Ideje. A váltógobon agyalok, hogyan legyen, mert flexelni kell úgy látom. Ez se mai elképzelés. Szép lesz a belső öszhatás, úgy érzem. Képeket majd holnap lövök.
Felkerültek a téli Lancia Speedline kerekek '89-ből. :-) Centírozásnál egy kicsit ette a súlyokat. Lehet tél végén görgőzés lesz. Könnyebb lett vezetni a kisebb kerékkel. Lehet megy a háztól a 17"-os kerék. Sajnos lemaradtam a 16"os változatáról. :-S
Fényképgépet nem vittem, emiatt nem tudtam megörökíteni az idei év utolsó nagykerekes pózát, amikor beül a kerék a kasztniba. Durván nézett ki pedig. Az esti pakolásnál viszont kattintottam párat. De már itt is sötét volt. Sajna az ülésfűtésem még most sem jó.
Felnik szépen elpakolva.
26.-án lejárt a műszakim. A vizsgáztató kérte, hogy, ha szeretném majd vinni előtte kb 2 nappal csörögjek rá. Szóval csörögtem 26.-án reggel. Úgy gondoltam következő hétre ad időpontot, addig én meg Pözsóval járok. De nem! Mondta, hogy vihetem. Áááá aznap nem jó, mert strandolok. Jó akkor másnap reggel nyolc. OK! Vittem is! Szólt, hogy lehet szombaton lesz meg, mert sok a meló. Semmi gond. Lakást újítok fel, addig elvagyok kocsi nélkül. Délután sürgök-forgok a városban a Pözsóval és jött egy hívás. Megjegyzem fel se akartam venni, mert hívószám nélül csörgött. Az olyat nem szeretem. A vizsgáztató volt, hogy kész a gép. Óóóóóóóó elmentem kifizettem, de otthagytam, mert nem volt, aki haza hozza a másik autót. Két évre behúzva minden. Rákérdeztem, hogy voltak-e érdekes dolgok, amik számomra fontosak lehetnek. Ezeket majd hétfőn kapom meg. De csak jelentéktelen dolgok vannak azt mondta az inas. Ma reggel el is hoztam a szép esős időben.