Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
ElĹ‘ször a egy toldatot kellett rögzĂtenem aba bilincsekkel, hogy ne tudja szĂ©tnyomni a vĂz csövet.
Aztán a fĂ©nyszĂłrĂłmosĂł mĂ©g a mĂşltkorokban kapott egy “Y“ elágazást, Ă©s utána egy vissza csapĂł szelepet hogy amikor a mosás vĂ©get Ă©r, akkor fel tudjon levegĹ‘södni a rendszer, mert kĂĽlönben kiszĂvja az összes vizet a tartalybĂłl.
Na most olyan erĹ‘s a motor hogy egy vissza csapĂł szelep nem bĂrta megfogni hogy a semmibe nyomja a vizet, ezĂ©rt kerĂĽlt rá + mĂ©g egy. ĂŤgy már nem ereszt.
Erre jött a szigetelő szalag, hogy ne sérüljön a festék a toronynál.
A hátsó ablak mosó régóta nem működött, most megkerestem a hiba okát.










Hát nem találtam a fényszóró mosóhoz oda való relét, vagy ha igen, akkor drágán, amit ha meg is vettem volna sem biztos hogy ténylegesen jó lett volna. Újonnan is 12.000 Ft körül mennek, de az sem kimondott Alfába, hanem más márkák, úgy hogy inkább kicsit dolgoztam vele, és nem került semmibe.
Az eredeti tudtommal úgy működik hogy minden 5. alkalommal mossa a fényszórókat ablakmosáskor. Emellett csak ha ég legalább a helyzetjelző.
Na most erre a számolĂłs dologra nekem nem volt szĂĽksĂ©gem, mivel Ăşgy is a bajusz kapcsolĂłt elĹ‘ször csak párszor röviden meghĂşzom, hogy felĂ©rjen a vĂz, Ă©s csak akkor mosom folyamatosan ha már permetezi a szĂ©lvĂ©dĹ‘t.
KimĂ©rtem minden, Ă©s kicsit átalakĂtottam egy 2 relĂ©s megoldásra, ami ugyan Ăşgy csak akkor moss ha Ă©g a helyzetjelzĹ‘ legalább.
Ehhez kellett kĂ©t relĂ© befogadĂł ház. Egy is megtette volna, csak nekem eltört az eredeti az autĂłban Ă©s Ăgy cserĂ©lve lett a törött.
Csináltam egy nagyon komoly tervrajzot hogy könnyebb legyen le követni szerelés közben :) :D












Most hogy csináltam a másik autóba a közép konzolt, meg néztem ezt is, és kiderült ez sem egészséges.
Először a jobb oldali szellőző lapátot kellett cserélni, mert ott a belseje volt el törve ami mozgatja a mögötte lévő nyitó - záró lapátot.
Aztán a 3 db felfogatĂł fĂĽl volt letörve, az is javĂtva lett hogy ne csak vakon legyenek bent azok a csavarok.
Majd aztán ez kerül vissza a piroskába, ahogy eredetileg is volt.











A duda működik.
Légzsák ellenőrző próba következett. Itt csak rá kellett dugni a csatlakozót, mivel ugyan az mint a 146-é.
Ezeknek a 156 kormányoknak betegsĂ©ge lehet hogy az Ăves rĂ©szĂ©n a meleg hatására kiegyenesedik az anyag.
HĹ‘ fuvĂłval vissza lehet hajlĂtani, de csak az elsĹ‘ forrĂł nyári napig jĂł. Ăšgy hogy meg lett kötve befelĂ©re.
Kellett sajnos hĂ©zagolni is, mert nagy volt a rĂ©s. 3 db ilyen lĂ©gzsákom van, Ă©s mindegyikkel Ăgy nĂ©zett ki, hogy belátni a lĂ©gzsák oldalához. Ez a profil csak be van tömve oda, Ă©s a feszĂĽlĂ©s vĂ©gett ott is marad. Nem kellett ragasztani.
Az átalakĂtás hátránya ha ez hátrány, hogy kB. 3 cm-el közelebb kerĂĽlt a kormány fogása, Ă©s ugyan Ăşgy a bajusz kapcsolĂłk távolabb, de Ă©n mĂ©g Ăgy is simán elĂ©rem a bajusz kapcsolĂłt egy indexelĂ©shez. Majd ha használva lesz az autĂł, kiderĂĽl hogy mennyire lesz kĂ©nyelmes a vezetĂ©s.









Rá mértem a csavar lyukak helyét.
Kapott alátĂ©teket a kormány hátoldala a hĂ©zagoláshoz, mert a Ăgy az alátĂ©ten támaszkodik fel a kormány, nem a közte lĂ©vĹ‘ kárpit anyagon amin Ăşgye nem lehet meghĂşzni a csavarokat, mivel elĹ‘bb utĂłbb összĂ©bb szorĂtja az anyagot Ă©s a csavar meg lazulhat.
Csavarok bele.
2 kontra anya, bár eredetileg csak Ăgy simán 4 csavar fogta, de biztos ami tuti alapon.
Jött a kárpit anyag rá, belülre is, mert ott egy fém fül támaszkodik fel, és jobb ha nem érintkezik.
Majd felrakás után a duda át kötése.
Folyt. Köv.











Első körben a légzsák tekercset cseréltem, mert a régin a 3 tartó fülből csak egy volt meg.
Egy külsőre nem szép állapotú kormányt be áldoztam a szétvágáshoz.
A fa kormány kiszerelhetĹ‘ belsejĂ©t is alakĂtani kellett hogy a felesleges Ăştban lĂ©vĹ‘ rĂ©szek lekerĂĽljenek.
Folyt. Köv.












Alfa city után át keltünk komppal Szántódra, majd Siófok után hoztam fa mintás közepet és motorháztető kitámasztó rúd tartóját.
Sajnos aki kiszerelte a fa mintás elemet, elég türelmetlenül csinálta. Pár helyen ki volt csavarozva, a maradék tartó fülek meg letépve.
Gondolkodtam hogy szerzek másikat, ezt meg el rakom tartalékba az elektromos dolgok végett, de egy esélyt adtam neki hogy ha sikerül újból tartós füleket varázsolni akkor be szerelem.
Ki cserĂ©ltem a szellĹ‘zĹ‘ket, a klĂma kapcsolĂł panelt. Ezeket kĂĽlsĹ‘ sĂ©rĂĽlĂ©sek vĂ©gett, amit aztán át raktam a tartalĂ©k ezĂĽstbe, hogy egybe legyen.
A vész villogó panel is ki lett cserélve, mert ott meg a digitális óra volt hibás.
KĂvĂĽlrĹ‘l szĂ©p állapotban van, csak egy helyen volt kisebb sĂ©rĂĽlĂ©s rajta, ami szintĂşgy javĂtva lett ami kiszerelĂ©si bal... ság volt.
Végül csak jól mutat benne, bár kis eséllyel lehet találtam volna jobbat.
+ a Motorhaztető kitámasztó rúd tartója is cserés lett mert ki tört a középső köröm. Ez csak ilyen apróság. A másik blogba folyt. köv. a képek végett











