Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
KlĂma csĹ‘ javĂtva, + 1 tömĂtĂ©s is ludas volt. Szivárgás keresĹ‘ spray-el mutatta baját. IdĹ‘vel kiderĂĽl hogy jĂł vagy sem. ElĹ‘tte negyed Ăłra alatt elvesztette a nyomást. Most egy Ăłra elteltĂ©vel mĂ©g meg maradt.
A fĂ©nyszĂłrĂł mosĂłhoz is bejött a 'b' terv, Ă©s a motorrĂłl felfelĂ© a tartály vĂzszintje felett van egy 'Y' elágazás, aminek az egyik fele a szĂłrĂł fejekhez folytatĂłdik, a másik egy vak vágány amibe csatlakoztatva van egy vissza csapĂł szelep, Ă©s Ăgy már csak akkor jön a vĂz a szĂłrĂł fejekbĹ‘l ha a motor dolgozik, Ă©s nem szĂvja ki az összes vizet a tartálybĂłl, mivel levegĹ‘t enged neki, amikor nincs nyomás. Más motort is prĂłbáltam, de abban sem volt zárĂł szelep, igaz az nem ehhez a tĂpushoz valĂł volt. Erdetim nincs sajnos, lehet az máskĂ©pp működött.
A beázás is megszĂĽnt Ăşgy nĂ©z ki, kB 10 liter vĂz a szĂ©lvĂ©dĹ‘re öntözĹ‘ kannábĂłl Ă©s semmisem folyt be az utas tĂ©rbe.







Az elĹ‘zĹ‘ klĂma párologtatĂł eresztett, hallani lehetett. Kapott másikat, szĂ©p hibátlan darab. Evvel ott nem ereszt, de közben találtam mĂ©g egy lyukat, a motortĂ©rben egy kis csĹ‘ darabka, aprĂł tű vastagságĂş pontban. Már ki lett szerelve Ă©s megy el hegesztĂ©sre. Utána remĂ©lem a legjobbakat.
A beázás oka is kiderĂĽlt. A vĂz lefolyĂł csĹ‘ mellett el folyt a vĂz Ă©s Ăgy be a tűzfalnál az utastĂ©rbe. EzĂ©rt volt a padlĂł kĂ©t helyen ki rohadva.
Vissza kerĂĽlt, de már tömĂtĹ‘ pasztával.
Volt egy felĂĽleti rozsda a vĂz elvezetĹ‘nĂ©l, javĂtva.
A pollen szűrő is új, sajnos jó ára is volt, mert mikor vettem csak gyártót néztem árat nem. KB 3x ára volt a többihez képest. Persze egyből hármat vettem, miért is ne :D
Úgy hogy a levél rács össze lett rakva, hogy ne legyen gond ha esne az eső. Eddig okes, majd kiderül mit alkottam :)








A beázás Ă©s a klĂma vĂ©gett kikerĂĽlt a műszerfal.
Pár menetet javĂtani kell, vagy ha nem lehet akkor csere lesz. (3-9. KĂ©p) összesen 5 menet rossz. Már szereltĂ©k rĂ©gebben is, igaz Ă©n is, de akkor Ă©n nem szereltem ki a kereszt merevĂtĹ‘t, Ă©s hát ott voltak átalakĂtott megoldások. Az egyik kĂ©pen mĂ©g látszik is hogy a kesztyűnek az ujja is oda lett csavarozva. :D
Na mindegy. :) Folyt kov.











Az 'SE' küszöbök alja kapott egy festést. ( csiszolás és műanyag festék)
A jobb oldali kezifék kötél végén a gumi harmonika cserés lett.
A fĂ©nyszĂłrĂł mosĂłhoz a motor is a helyĂ©re kerĂĽlt, bár itt mĂ©g nincs vĂ©ge. Maradt mĂ©g kĂ©t gond. A kĂ©pen láthatĂł (hiányzĂł) relĂ© működteti a motort, Ă©s a gond hogy ha teszek bele akármilyen gyári relĂ©t, a helyzet jelzĹ‘ mindig világĂt, gyĂşjtás nĂ©lkĂĽl is. Ennek oka valĂłszĂnűleg hogy elĹ‘ttem mĂ©g valamit át köthettek, amit ki kell keresnem, mert a jobb elsĹ‘ elektromos ablak is gyĂşjtás nĂ©lkĂĽl működik. Szerintem köze lesz a kĂ©t dolognak egymáshoz. A másik gondom hogy a fĂ©nyszĂłrĂł mosĂł motor nem zár el, Ă©s miután használom, kiszĂvja az összes vizet a tartálybĂłl. EgyĂ©bkĂ©nt erĹ‘sen nyomja a vizet, Ăşgy hogy kár lenne kidobni belĹ‘le. Egy ötlet már van rá. Kerestem bele rugĂłs szelepet, ami elzárná azt a kis nyomást, Ă©s csak nagy nyomásra nyitna, de ilyen piciben nem találtam. Ăšgy hogy marad a 'B' terv. Ha nem jön össze akkor cserĂ©s., Ă©s vĂ©gĂĽl vissza kerĂĽlt a rĂ©gi kiegyenlĂtĹ‘ tartály.








Első két kép : téli kerekek 195/55 r15
Utolsó 2 kép : nyári kerekek 195/50 r15




Első körben a turbó alján mindig egy megállt egy csepp olaj, de a pontos helye nem látszódott hogy honnan is jön ...
A leg valĂłszĂnűbb hogy a turbĂłra rámenĹ‘ levegĹ‘ csĹ‘ nem zárt jĂłl. Már volt prĂłbálva bilincs csere, de vĂ©gĂĽl Ăşjra lekerĂĽlt a csĹ‘ Ă©s most kapott tömĂtĹ‘ pasztát, hátha.... Majd kiderĂĽl.
Az Egr falat mĂ©g tavaly kivettem, de utána olvasgattam hogy a motor vĂ©delmĂ©re egĂ©szsĂ©gesebb lefalazni, Ăşgy hogy vissza az egĂ©sz. A szĂvĂł felĂ©n kĂ©t menetes szár van, amire jön a csatlakozĂł majd az anya. Nem a legjobb helyen helyezkedik el szerelĂ©s szempontjábĂłl, Ă©s jĂłl meg is szivatott.
Az egyik anya le is jött, a másik az meglazult Ă©s se ki se be. Gondoltam az anyának a menete megadta magát. Ekkor lebontottam a turbĂł felĹ‘l a másik kĂ©t anyát hogy tudjam mozdĂtani a csövet, majd pajszer segĂtsĂ©gĂ©vel feszitettem a csövet hogy az feszĂtse az anyát kifelĂ© miközben tekerem. ĂŤgy le is jött, de nem volt egyszerű.
Ha már lekerĂĽlt a csĹ‘, tömĂtĂ©ssel egyĂĽtt akkor már inkább vissza sem rakom, mert csak egy szenvedĂ©s.
Csináltam magam a turbĂłhoz Ă©s szĂvĂłhoz is egy falat, majd azok kerĂĽltek csak vissza. Könnyebben hozzá fĂ©rhetĹ‘ is lett.
Az a menetes szár az összerakásnál is szivatott. Nagy nehezen rá kapattam az anyát, persze ez már egy másik volt, és csak forog, de nem is ugyan azon a részen ahol előtte. Ebből már tudtam hogy nem az anyával van a gond...
ĂŤgy gondolkodtam hogy oda hegesztem hogy biztosan ne nyĂljon el a fal amikor már lesz turbĂł nyomás, mivel csavarozni nem tudtam, de aztán inkább fabrikáltam össze egy áthidalást a jĂł felĂ©rĹ‘l, hogy fogja.
Végül jó lett és stabilan a helyén van.
BalrĂłl jobbra nĂ©zve a 4. porlasztĂł alatt ĂĽzemanyag szivárgás látszĂłdott. Sokat is tekert indĂtásonkĂ©nt.
PorlasztĂł csere.
És Ăgy utoljára mĂ©g gondoltam prĂłba kĂ©ppen elkezdem beszerelni a fĂ©nyszĂłrĂł mosĂłt.
Találtam is helyet neki, csináltam hozzá egy egyszerű kis tartót, de mielőtt minden fixen be lenne kötve, egy próba.
Hát hogy nem közvetlen a tartályból vette a vizet, hanem egy csövön keresztül, úgy már nem is tudta ellátni a feladatát.
NĂ©zegettem, mire kiderĂĽlt hogy olyan ablakmosĂł tartályom van amit mindig is kerestem. KettĹ‘ fĂ©rĹ‘ helyes kialakĂtása van, csak ki kell fĂşrni a helyĂ©t, Ă©s mehet oda a másik motor.
Persze emlĂ©keim szerint ha ezt nem a helyĂ©n akarnám csinálni , akkor alulrĂłl a kerĂ©kjárati dob felĹ‘l tudnám csak ki szerelni a tartályt. MĂ©g elválik mi lesz, de valĂłszĂnűbb hogy le engedem a vizet belĹ‘le Ă©s a helyĂ©n ki lesz olvasztva, ahogy annak lennie kell.









FelkerĂĽlt a kipufogĂł. Ăšj gumibakok mindenhol.
Valahogy a kipufogĂł tartĂł fĂĽlek nem ott helyezkedtek el ahol kellett volna, pedig 46rĂłl valĂł volt. A tartĂłkat át kellett hegeszteni, Ă©s mĂ©g 3 centit meg kellett toldani a kipufogĂł hosszát hogy ne feszĂĽljenek a gumibakok. Ezen Ăgy lett jĂł.
Kapott festĂ©st 2x, aztán bĂrja ameddig bĂrja... ;-)






KipufogĂł javĂtás / festĂ©s.
Az első dobot kicseréltem egy normál állapotúra.
Az katalizátor hővédője könnyedén le jött. Alatta jó állapotú volt.
Mindegyik kapott alapozót, majd eztán jön a hőálló festék rá.
Nem olyan rĂ©gen volt a vezetĹ‘ oldalon egy rohadás, ami lett javĂtva. Most az esĹ‘s idĹ‘szakban kiderĂĽlt mi okozta, ugyanis beázik a tűzfal körĂĽl valahol, Ă©s oda folyik a padlĂłra. Ezt majd ki kell keresnem...








Felkerült minden a helyére a váltóhoz kapcsolódóan.
Az új gumibakok is, viszont a két oldalsó hővédő ami most került fel, kicsit útban volt a katalizátor tartójának.
ĂŤgy a tartĂł vázán kicsit összĂ©bb kellett hajtani, + darabot kivágni belĹ‘le hogy ne Ă©rjen neki a karosszĂ©riának. Nem volt vissza Ăşt, ha már fent van a hĹ‘vĂ©dĹ‘ akkor ez is Ăşgy lesz alakĂtva hogy jĂł legyen. Kivágva Ă©s össze hegesztve. KissĂ© felesleges melĂł volt, de ez van :D
Még egy festés rá fér majd, ha már fent lesz a kipufogó rendszer is. Egyenlőre ennyi ;-)








-Meg törtĂ©nt a tömĂtĹ‘ használata a hegesztĂ©seknĂ©l, Ă©s egyĂ©b helyeken ahol a vĂz megállhat + az alvázvĂ©dĹ‘zĂ©s is
-A váltĂł kar gömb csuklĂłja szĂ©tesett, Ăşgy hogy csere. ElĹ‘ször a beltĂ©rbĹ‘l prĂłbálkoztam, hátha nem kell levenni az egĂ©sz alagĂştat, de aztán az össze szerelĂ©snĂ©l kevĂ©s volt a hely hogy össze rakjam a csere alkatrĂ©sszel, mivel az már nem volt szĂ©tesve, szĂ©tbarmolni nem szerettem volna Ăşgy hogy lekerĂĽlt az alagĂşt is. Persze elĹ‘tte az egĂ©sz kipufogĂł rendszer. Kapott a felszĂni rozsda elpucolása után alapozĂłt, majd a ezután fog következni az ezĂĽst festĂ©k. + eredetileg nem tudom volt vagy sem oldalsĂł hĹ‘vĂ©dĹ‘ lemez a dieseleken, de most lesz az is rajta. Biztos ami tuti alapon.
- Lesz rá másik bontott kipufogĂł rendszer, csak mĂ©g a katalizátor hĹ‘vĂ©dĹ‘jĂ©t el kell távolĂtani mert megette az idĹ‘. A elsĹ‘ dob meg cserĂ©s.
- Az katalizátorhoz megvannak az új gumibakok, de a többi is cserélve lesz újra . Most még a rosszakról van fotó, bár terhelés alatt látszik a repedezettség











