Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> Blog
Téli gumival szerelt alufelni, aminek mára már lepatogzott a festése. Megcsinálom hogy újra szép lehessen ;)










Felkerült a küszöb. Már üreg kezelés volt, még a műanyag küszöb burkolat kell rá.



Hát elsĹ‘ ránĂ©zĂ©sre nem gondoltam volna hogy ilyen nagy javĂtás szĂĽksĂ©ges, ez igazán akkor derĂĽlt ki mikor levettem a műanyag kĂĽszöböt , Ă©s jött ki a patent a rohadt lemezzel egyĂĽtt, alul meg a csavar jött csavarozás nĂ©lkĂĽl. Sok helyen rajta volt mĂ©g a gyári vedĹ‘rĂ©teg Ă©s nem látszĂłdott alatta a rozsda. ValĂłszĂnűleg nem volt hegesztve az autĂł, legalábbis mĂ©g nem találtam rajta foltot, meg alváz vĂ©dĹ‘zve sem volt. Meglátásom szerint ez jĂł, mert nincs agyon össze vissza javĂtgatva. Az elsĹ‘ lakatos munkám, nagyon szĂ©pen alakul is. Van csere kĂĽszöb egy 1.6 boxerrĹ‘l amin szep volt az a rĂ©sze ami kell nekem (csak egy kis helyen volt kezdĹ‘dĹ‘ korrĂłziĂł, de csak felszĂnes)

A második autĂłt már rĂ©gĂłta keresgĂ©ltem, gondolkoztam mĂ©g egy Diesel? JTD vagy csak TD, de TD már van, vagy Benzines? Azok egy sport dobbal állatok ;) Boxer vagy TS? Hat a Boxer lĂłerĹ‘ben nem sokban tĂ©r el a DieselemtĹ‘l. Boxer csak akkor lenne Ă©rdemes ha 1.7 16 V lenne, de viszont a hangjuk? MĂ©g egy nincs olyan. Hát aztán Twin Spark, keresgĂ©ltem Ă©s megtaláltam ezt a kis szĂ©psĂ©gĂ©t, facelift, automata klĂma, 1.6 . MĂ©g az lĂłerĹ‘ben is jĂł Ă©s megfizethetĹ‘ biztosĂtásilag is. Hát aztán beszĂ©ltem az eladĂłval, vasárnap reggelre meg is beszĂ©ltĂĽk, felĂ©rtĂĽnk meg egy 20 percel hamarabb is mint amit a GPS mutatott induláskor, pedig minden szabályt be tartottunk. MegnĂ©ztem tetszett, a kipu elĹ‘l lyukas volt, de aztán ide haza aknán kiderĂĽlt hogy nincs jĂłl össze rakva. Akkor ott rohadást nem találtam, pedig volt de hát ott nem keztem el bontogatni az autĂłt, meg gondoltam hogy lehet valami amikor 300-550 ezer forint körĂĽl mozognak az Fl 146-sok, 180.000 ezer volt a kiindulĂł pont, KiprĂłbáltuk ment is 4000 felett nagyon, mĂ©g jĂł hogy 7000-nĂ©l lesz csak pirosba, aztán mondtam hogy Ă©n szeretnĂ©k alkudni, Ĺ‘ mondta ha nem alkudok akkor kapok mellĂ© egy hibátlan hengerfejet, mert Ĺ‘ meg vette anno, csak aztán nem az volt a baja, hanem csak tömĂtĂ©s, meg kapok mĂ©g egy váltĂłt, de annak a kettes rossz, ezt amit meg vettem azon meg a hármas nem szereti ha fordulaton van váltva vele. Aztán vĂ©gĂĽl ezekkel egyĂĽtt lementĂĽnk 160.000 forintra, egyĂ©bkĂ©nt nálam kĂ©t Ă©vvel volt idĹ‘sebb az eladĂł, nagyon rendes Ă©s szimpatikus volt Ĺ‘ is meg a párja is. ĂŤgy hat elindultunk egy 2 Ăłrás Ăştra meg elĹ‘tte tankoltam aztán ahogy felĂ©rtĂĽnk a pályára meg álltunk ebĂ©delni a felesĂ©gemmel, már oda felĂ© kinĂ©ztĂĽk ezt az Ă©ttermet. EttĂĽnk, ittunk aztán 2 körĂĽl otthon is voltunk ;)
Ja és a dieselemről egy kérdés. 46-ba volt tetőablakos? :-o A legjobb dolog, és kevés van belőle. ;)

4 db új TRW tárcsafék, elől hűtőt és a hozzávaló TRW fékbetétek és kézifék kötelek cseréje + féknyergek festése. Jobb elől csapágy csere az agyban.






RĂ©gi olajhĂĽtĹ‘ cserĂ©re szorult, elkezdett szivárogni a hűtĹ‘bordák között, tehát eljött ennek is az ideje mint ahogy az olaj teknĹ‘ tömĂtĂ©snek is. SzervĂzelĂ©s 10.000 km elteltĂ©vel: Kapott Friss Olajat -olajszűrĹ‘t-ĂĽzemanyag szűrĹ‘t-levegĹ‘ szűrĹ‘t Ă©s hogy szĂ©pen töröljön kapott Ăşj Bosh elsĹ‘ ablaktörlĹ‘ lapátokat ;)



IdĂ©n is konvojban haladtunk a Balatonhoz, vettem elĹ‘vĂ©teles jegyet, becsekkoltunk a parkolás itt sem változott de hát nehĂ©z össze rendezni a járgányokat. PrĂłbáltunk körĂĽl nĂ©zni de az idĹ‘ vagy fene tudja mi kihatott a gyerekre, Ă©s egĂ©sz nap nyűgös volt, hát sokmindenrĹ‘l le is maradtunk, ha jobb kedvre bĂrtuk akkor futás közben elesett :) Ăşjra kezdĹ‘dött minden :) azĂ©rt a Giuliát megnĂ©ztĂĽk, Ă©s a tombolán is ott voltunk hát ha idĂ©n is nyerĂĽnk valamit :) hát vártunk vártunk már közeledtĂĽnk a fĹ‘nyeremĂ©ny fele Ă©s már kezdett elveszni a remĂ©ny mikor kisorsoltak valakinek egy Ăłrát (A második számĂş fĹ‘dĂj) Ă©s nem volt már ott, akkor Ăşjra sorsolták Ă©s az Ă©n nevem hangzott el :) nyertem egy Petronas Ăłrát, hát örĂĽltem is neki mint egy kisgyerek :) ez igy jĂłl jött a nap vĂ©gĂ©re ;) remek nap volt :) indulás haza, Ăştközben volt Ăştzár baleset vĂ©gett, kerĂĽltĂĽnk de haza Ă©rtĂĽnk. MĂ©g jĂł hogy van GPS-es a telefon :)












Tetőkárpit, kalaptartó, mélynyomó újrakárpitozása (anyagár: 17.000,-)
RagasztĂł volt otthon ;)
SzĂne hasonlĂt a gyárihoz, ragasztása nem volt egyszerű hogy az egyenetlen felĂĽletekben ne legyen gyűrĹ‘dĂ©s, de sikerĂĽlt szĂ©pen! ;)












KlĂmás rendszer be lett Ă©pĂtve (a műszefal ki lett robbantva), mĂ©g a kábelezĂ©s marad kĂ©sĹ‘bbre. Nem találtam hozzá bontott klĂma csöveket ezĂ©rt a Fiat Bravo klĂma csöve lett beszerelve. Kellett nĂ©mi igazĂtás, a vĂzhűtĹ‘ hátrĂ©bb kerĂĽlt a csövek vĂ©gett illetve kapott szárĂtĂł szűrĹ‘t mert ennek a rendszerĂ©ben nem volt. Ezen kĂvĂĽl le lett cserĂ©lve a vezĂ©rmű szĂj vezetĹ‘ Ă©s feszĂtĹ‘ görgökkel egyĂĽtt, volt mĂ©g motor-váltĂł-szervĂł olaj csere, olaj szűrĹ‘ - levegĹ‘ szűrĹ‘-ĂĽzemanyag szűrĹ‘ Ă©s a pollen szűrĹ‘ cserĂ©lve, a motor tömĂtĂ©sĂ©sek is ahol nem tömĂtet megfelelĹ‘en.

Télen kinéztünk a piacra, és mit találtam?! :) gyári alfa 145-146 alufelnit. Irány ára 25.000,- ( jól indult :) ) végül nagy alkudozások végén 19.000 lett egy gyári fényezésű 15 colos alufelni, 1 szezonos gumikkal. Nem ütnek, nem padkanyonosak. Jó vétel volt :) Bár 19.000ért nem vágta hozzám, és szerencsénkre volt nálunk annyi, pedig csak csavarogni meg lángosozni mentünk :) A piac közepéről nem volt kellemes kisétálni de megoldottuk :)

