Tudtam, hogy ez lesz. Mint egy hülyegyerek örülök magamnak. Pedig csak utcányit mentünk, hogy leparkoljunk egy Bitter CD mellé. Ami a mai szemmel egy igen ritka és vagány granturismo, még ha német is. De kit érdekel..
Szóval eddig azt hittem, hogy jó kocsim van. De ma rájöttem, hogy csak egy eltorzult, halvány másolata az igazi autóknak. Nyugi, a Tied is.
A derekamig ér, a hátsó kerék előtt ülök, kerekeket leblokkoló motorfék, felirat nélküli kapcsolók, V8, 5 liter. Kéne. Ghibli, 72ből.
Kaptam egy kavicsot a szélvédőbe, az utas előtti részen, felül. Berepedt egy körömnyi helyen. Megálltam egy szélvédősnél, javítás közben továbbrepedt. Így szerencsére már kilátszik a visszapillantó mögül egy repedés. Szóval a fűzfánfütyülő rézangyalát neki, most cserélhetem ki a szélvédőt valamikor. Merhogy a kamionosra esélytelen rábizonyítani, cascoval nem megyek sokra. A teremtésit.
És mikor máskor, mint pár nappal a nyaralás előtt. Most nézegethetek repedést a olasz szerpentineken..
Most nagyon pipa vagyok.
Igazából 31.500 km-nél.
A Kálvin térnél a Kecsekeméti utca felé állandó a besorolási harc a 3 sávba. Tegnap egy fekete Octavia intett, hogy menjek, én visszaintettem (telefonnal a kezemben) hogy köszi, mindárt. Aztán megint intett, hogy kövessem őket, mert biza ők rendőrök és igazoltatás lesz.. Meg büntetés, mert nincs rendszámom elől..
Helyszínen 20ezer.
Nem bírták sokáig..
Garanciális volt ez is.
Az autó egyszer csak elkezdett hullámosan fékezni. Eleinte csak nagy tempónál, a végére már finom megállásoknál is. A márkakereskedés persze elhajtott vele, ám kiderült, hogy nem elfékezéstől lett ilyen a tárcsa. A belső hűtés lamellái repedtek meg, ami viszont garanciális probléma. Így némi utánajárással kicserélték és megspóroltam kb 80.000 Ft-ot.
Nem nevezném magam éppenségel női sofőrnek, de a felnik az elmult egy év alatt annyi padkázást szenvedtek el, mintha anyám használná a kocsit. A sunyin megbúvó parkolósorompó szigete, a parkolás közben megcsörrenő telefon, a hajnali órákban csipás szemmel való parkolás csúnya nyomokat hagyott mind a négy keréken, így már ideje olt egy felniperem javításnak. És ha már lent vannak a kerekek, legyenek kigörgőzve (a 4ből csak egyet kellett, ami meglepett, rosszabbra számítottam) és kapjon fém szelepet.
A Lariva végezte a munkát, szerencsére tudtak adni csere lemezfelnit is a javítás idejére. Ilyen csúnyának még nem láttam a kocsit :) De a végeredmény négy nullkilométeres felni lett.
És eljött a nap, mikor végre a basszus testet ad a meztelen hangoknak - beépítésre került a mélyláda is.
Ez egy másfél napos művelet volt, mert a szerkezet a gyári mélyláda helyére lett installálva, és ehhez műgyanta formát készítettek. Mivel nem túl nagy ott a hely, ezért egy lapos mélynyomót ajánlottak (Clarion PFW1051), 13 literrel beéri. Sajnos pont olyan kárpit nem volt nekik, mint a csomagtér kárpitozása, anyagban és egy-két árnyalattal elüt tőle. De ezt más úgysem látja.. :)
Az autó az igért határidőre kész lett.
Összefoglalva a hangzással nagyon elégedett vagyok, a gyári Böse rendszert simán lekőrözi. A Paradox is jól teljesített. A szakemberei szimpatikusak, nem gányolnak, a főnök pedig maximalista. És nem ijednek meg az olasz elektronikától :)
Két kicsi karcot ejtettek összesen, de külső szemlélő nem hiszem, hogy észre veszi. Én is csak azért teszem szóvá, mert a belső tér állapotára annyira allergiás vagyok, hogy minden nyomot nyilvántartok.. :)
Hifi upgradeltem a megfelelő szakemberekkel.
Alapvetően nem akartam nagyon belenyúlni a gyári hifi lelkébe, de végül szinte minden ki lett cserélve. Alapvető elvárásom volt, hogy minden gyárinak kell hogy tűnjön. Tehát fejegység marad, mégha ez a leggyengébb része is az egésznek, hangfalborítás marad, ledek, uv és ormótlan mélyláda kizárva. Valamint karcolás nem eset sehol a kárpitbontás folyamatában.
Így aztán neki láttak a Paradox szakemberei, "heggesztettek" egy RCA kimenetet a fejegységre, kiszedték az első hangszórókat és az összes kábelt. A helyére tettek egy Mac Audio Mobile Excusive 16.2 szettet és egy csomó olyan dolgot szereltek még be ami nekem kínai (jelátalakító, táp+test, ilyen kábel, olyan kábel a Connectiontól). A csomagtartó balhátsó ficakjába egy Audison SRx4 erősítő fért be, ami meglepően jól passzol a gyári müanyag elemekhez, nem is lett leburkolva.
Ezután egy hétre elköszöntünk egymástól.