Sikeresen belecsusszantam egy beton vízelvezetőbe, kicsit lebontottam a kocsi frontját. Most egy jó időre pihizni fog a gép.
Ma felkerültek a téligumik a járműre. 195/65 R15 méretű Michelin Alpin A3 típusúak. Kicsit féltem, mivel nem konkrétan a gyári méret, de nincs komoly gond, még van ca. 1 cm a sárvédőbetétek, és a gumi felülete között. Azért óvatosan fogok vezetni.
Újabb állomásához érkezett a "Renováljuk az Alfa Romeonkat" programsorozat. Kicseréltem a légmennyiségmérőmet egy újra, mivel még mindíg lomha volt a kocsi. Érezhetően könnyebben és gyorsabban pörög fel a motor minden sebességen, minden fokozatban. Mivel a vízhőfokom is 60-70 °C között ingadozik, beépítésre került egy új termosztát is. Most sem sokkal jobb, a 90 °C még ezzel sincs meg.
Rászántam magam, és elmentem életem első Alfás találkozójára. Jól éreztem magam, noha kockásra fagytam. Kicsit gyorsulgattam, de igazándiból méltó ellenfelet nem találtam, ugyanis ennyire lomha 2.0 TS 156-ból szerintem egy van az országban. :DDD Most legalább tudom hogy kellene mennie a kocsimnak. :) Köszönöm a sok beszélgetést a tagoknak akikkel sikerült szót váltanom. Köszönöm a jótanácsokat, és nem utolsósorban köszönet a szervezőknek a jó programért.
Megcsináltattam azt a szervízt ami már jópárezer km óta esedékes lett volna. Kapott a járgány új szíjakat, olajat, 2 felső lengőkart, új kuplungtárcsát. Érezhetően jobban megy, de még mindíg egy gyengébb 1.6-os ereje van benne. :D Hátra van még egy új légmennyiségmérő, és egy új váltókötélzet. Utána már csak a kisebb elektromos hibák maradnak. Most kicsit megállok egy kis pénzmagot gyűjteni, és folytatom tovább a renoválást.
1 órás munkával valahogy kibontottam a légszűrőmet, és behelyeztem egy friss, tiszta példányt. Érezhetően jobban veszi a motor a levegőt. Gazdagabb lettem egypár horzsolással, és egy méhcsípéssel a nyakamon.
141430 km-nél megejtettem a gyertyacserét. 2 kicsi, és 1 nagy már nem mindíg adott szikrát, és egy nagy nem az autóhoz előírt típus volt. Hatásos volt az akció, legalább 40-50 lóval több dübörög most a motorháztető alatt, és végre megint pörgős motorú autóm van. :D
Ma hosszú várakozás után kézhezkaptam a kocsit. Már "csak" papírmunkák vannak hátra, hogy hivatalosan is magaménak tudhassam. Ha mindent elintéztem, azt hiszem javítok a szerelőm anyagi helyzetén egy kicsit. :)