Mivel hempergett itthon egy szett EBC Groove tárcsa és a hozzá illő EBC BlackStuff betétem, így ma felszereltem őket a kocsira. Mivel egy "Skull" márkájú felső toronymerevítő is hempergett a garázs sarkában, így azt is felszereltem, hogy bonyolultabb legyen pl. a szervoolaj ellenőrzése/cseréje.
Valami kopog a futóművemben, így felmerült, hogy a bejáratott szerelőmet meginterjúvolom, hogy át tudná-e nézni valamikor a futóművet, hogy egy későbbi időpontban megejtsük a szükséges cseréket. Mivel Kócosw barátom úgyis vitte a félig offos járművét, csatlakoztam hozzá utasként. Nagy volt a meglepetés a szervizben mikor megláttak. :)
Mivel az utolsó szervizkor azt a tanácsot kaptam, hogy a TS-emből pár ép apróságot építsek át a V6-ra, amik ezen a drágán már elhasználódtak, így a ma délután fűnyírás után szakítottam időt hogy kiszereljem a fűtőventilátort ami nyekergett, és a megolvadt hűtőtartó gumibakot. A TS ép alkatrészeivel cseréltem fel őket.
Ma kiszereltem a fűtőventilátort, és egy gumibakot ami a hűtőt tartja felül. Mivel a V6-ba került bele, így a V6-ból kiépített darabok visszakerültek a kiszereltek helyére.
Pár napja már rakoncátlankodott a világításom, a távfényszóró gyakran nem kapcsolt fel, vagy egyszer csak elaludt. Ez elég kényelmetlen érzés éjjel, kihalt úton. Szombat éjjel buliból hazaindulva viszont előjött egy új probléma, a tompított fényszóró sem kapcsol már fel, csak távfényszóróval együtt. Jelenleg az autó pihen, valamikor bejelentem a villamossági szerelőmhöz. A 2.0 TS hasonló hibáját egyszer már megoldotta, ott a világításkapcsolóval volt gond. Szerintem a légzsákrendszert is megnézetem, ha már egyszer szerelőhöz viszem, mivel világít a légzsákhiba visszajelzője, és a vezérlő sem akar kommunikálni a diagnosztikai műszerrel.
Update I. : 2014.01.14-én leteszem a szerelőnél, meglátjuk mennyi időbe és pénzbe kerül, hogy aminek világítania kell, az világítson, aminek nem, az ne világítson. :)
Update II. : Ma (2014.01.17.) sikeresen hazahoztam a kocsim, kicserélték a kormánykapcsolót, és rendbeszedték a légzsákelektronikát. Most világít a fényszóró, és nem világít a légzsáklámpa. Ööm va és bodottá! :D
Ma hazahoztam a jó öreg V6-ot a szerelőimtől. Kicserélték a kuplungot, mert csúszott. Úgy néz ki, még a gyári darab volt. Megejtették az esedékes vezérléscserét is, a szíjat már ildomos is volt, mert a szivárgó olaj kicsit már kezdte tönkretenni. Megszüntették az olajszivárgást is, a vezérműtengely szimeringjeinek cseréjével. Kapott a kocsi 6 új gyertyát is. Az esedékes 10.000 km-es olajcsere is megtörtént, a gyárilag javasolt Selenia Racing 10W-60 került bele. 179920 km-t mutatott a műszerfal.
Ma visszakerült hozzám a tegnap leadott autóm. Klímatöltésen és fertőtlenítésen esett át. Kiderült, hogy kicsit ereszti valahol a nyomást, de a szezont simán ki fogja bírni a szerelő szerint. Amúgy erről a hibáról tudtam, az autóvásárláskor korrektül tájékoztattak róla. Még egy jó pont az előző tulajdonosnak! ;)
Javításáról később gondoskodom.
A héten sikeresen felraktam a nyári kerekeimet, egyelőre ideiglenes gumikkal. Meglátom hogy viselkednek. :)
Ma lehetőségem nyílt felvinni pár körre murvás pályára a kocsimat. Vittem pár kört a cég vezetőjét is, szerinte egész jól viselkedik a kocsim. Érzésre kicsit máshogy viselkedik, mint az összekerék-hajtású autók, amiket ott vezetni szoktam, így az egyik íven szépen el is dobtam. Szerencsére apró sérülésekkel megúszta.
Ma délután jelenésem volt az autómért Csörinél. Kicserélte a sérült lengéscsillapítót, és az átvizsgáláskor tapasztalt hibák jó része is javításra került. Kapott az autó új stabilizátor szilenteket, ismét működik a tolatólámpa, új gumiharangok vannak a féltengelyen elől, mivel szakadt volt egyik. Be voltak korhadva a kézifékkötelek, azokból is új került a kocsira. A próbaúton kiderült, hogy morog az egyik kerékcsapágy, azt is kicserélte a mester. A hazaúton fülig érő szájjal vezettem, a kocsi csendben tette a dolgát. Most viszont hallani, hogy nyikorog a fűtés ventilátora, hamarosan megnézem mi lehet a gond vele. :)
Ma reggel 8-ra időpontom volt Csöri mesternél egy vásárlás utáni átvizsgálásra. Mivel útközben egy elöregedett lengéscsillapító megadta magát, így kénytelen voltam ott hagyni a kicsikémet, és ha már lúd, legyen kövér, még pár apróság javítását is megrendeltem.