Tegnap éjjel a csajok hazafuvarozása közben érdekes eseményre lettem figyelmes a műszerfalon. Le is fényképeztem. Bocsánat a minőségért, de csak telefon volt nálam. :D
Jöttem haza táncpróbáról, és a ház előtt kivillant az olajnyomás lámpa. A motort gyorsan leállítottam, és láttam hogy folyik az olaj a motortérből. Betoltam az udvarba, majd lejön a szerelőm és megnézi mi történhetett. Ca. 300 km-t mentem azóta, mióta visszakaptam a kocsit.
Ma sikeresen elkészültek a kocsimmal. Hazahoztam tesztelni picit, aztán majd még fékolaj és szervoolaj cserét megejtik később, plusz visszakerül az alsó motortérburkolat. Erő van benne, a hangja is jónak tűnik.
És igen, ezt is megértem, hogy úton maradtam a kocsimmal. Előzés közben elkezdett kopogni valami a motortérben. Jobbnak láttam vontatókötélen hazajönni. Jövő héten majd kiderül mit műveltem már megint. Nagyon nem kellett ez a történet. :S
Ma volt egy kis beszélgetésem az autószerelőmmel. Végre szétbontotta a blokkom...
A 2. hajtókar eltört, a csapágya meg felmarta a főtengelyt. Mivel eléggé ramaty állapotú a motorom bele, így a gyűrűzés önmagában nem lesz elég, fel is kellene fúrni, stb... Alaphangon 110000 kemény magyar forint, plusz a szükséges alkatrészek, munkadíj, sötöbö...
Mondtam a mesternek, hogy ennyiért az én motoromat biztos hogy nem fogja kókányolni.
Alternatívákat keresek, úgy tűnik rá is leltem. Majd a következő írásomban részletesen ki is térek rá. :)
Átnézettem a gépet, természetesen hibák garmadát találta, szép lassan orvosolva lesz mind. Kellenek féktárcsák+betétek, hosszbordás szett, fékolaj, szervo-olaj. Egyik motortartó bakom úgy tűnik elnyíródott, zörög a kipufogóm, és jó eséllyel a főtengely szimmering is megadta magát. Még nem tudni mibe fog fájni, de nem lesz olcsó, az tutti.
Ma eljutottam végre a szerelőmhöz, kicserélte az olajat, felkerült az alsó toronymerevítő, és megjavított pár apróságot.
Olajból Selenia 20K for AR került bele.
Sikeresen boltoltam Sanyi kartárssal egy garnitúra nyári gumit. Már ideje volt, mert nagyon sajnáltam már a téli gumiimat koptatni a meleg aszfalton. Addig maradnak ezek a gumik, míg nem találok ízlésemnek megfelelő felniket, vagy míg el nem kopnak... :)
Sikeresen beszereztem egy szárnyacskát az autómra. Szerintem pont a korrekt méretet találtam meg. Még a fényezés és a felszerelés várat magára, mivel úgy gondolom összeszedek még pár elemet, és együtt lesznek színrefújva, felszerelve. Azért óvatosan felpróbálgattam, hova is kerüljön majd. :)
Gondoltam ma jobb idő van, és már úgyis jó ideje izgat, miért nem világít normálisan a lámpám, így megnézegettem az izzóimat. Kezdetnek a távolsági izzókkal kezdtem, ügyesen letekertem a burkolatot, kipattintottam az izzót tartó rugót, mire a rugót tartó mechanizmus levállt a lámpáról. Nem kicsit húztam fel magam a dolgon, így a dolgok hogylétének mivoltát megállapítandó lecsattogtam a pincémbe megfigyelni hogy is néz ki a lámpa lelki élete (ugyanis van ott egy pár eredeti, gyári lámpám). Nos, nem lettem okosabb, mert a gyári (CARELLO) lámpa bélrendszere nem is igazán hasonlít az utángyártott (TYC) lámpáéhoz. Azért nagy kínok közt megoldottam, de többé biztos nem fogom piszkálni az izzót, míg ki nem ég. :) Jah, a tompított izzóim helyett vettem valami varázségőt (+50% fényerő (így nappal jól látok vele, remélem éjjel sötétben is), űrkorszaki technológia, minden autógyár ezt ajánja (pl. Geely, Zhongxing), a vizbű a zokszigént is kivonnya), éjjel kiderül mi a szitu, szerencsére legalább drága volt.