Egy modern autóra fehér oldalvillogók valók. :)
Ennélfogva meg is rendeltem az újakat. 1:1-ben hasonlítanak a gyárikra, diszkrétek, semmi különleges tuninghatást nem keltenek. Mint kiderült TYC gyártmányok. (A gyárikat az OLSA gyártja.) Sajnos a méretpontosságuk nem 100%-os, így némi alakításra szorultak. Vízszintesen, az egyik (autó orra felőli) szélükön egy íves laprugó van, a másik oldalon a műanyag van úgy kiképezve, hogy a sárvédő "szélére" menjen rá. Itt mélyítettem ki kb. 1, max. 2mm-t a vályút, hogy hátrébb kerüljön az index. Ui. elöl nem tudott bemenni a lámpatest a sárvédőn kiképzett süllyesztett részbe. Most már 99%-osan a helyén ül, de még egyszer szemügyre veszem. Lehet, hogy a lámpa orr-felöli felvekvőfelületén (vagyis a búra élén) is csiszolok egy keveset, hogy még mélyebbre süllyedhessen a lámpa.
Az oldalvillogók kiszedése: Az autó orra felőli oldalon húzni a lámpát, hogy 3-5mm-t kijjebb jöjjön. Ezután tartani és a másik oldalon (hátul) előrenyomni és ott is húzni. Így kijön. (Ha csak az első oldalon húzod, akkor nagyon nagy szenvedés. Persze erre utólag jön rá az ember.)
A kép csak illusztráció!! (Az én autómon nincsenek 18-as krómfelnik. B)
A GTV-t gyárilag motoros antennával szerelték fel. Az antenna pedig minden rádióbekapcsoláskor automatikusan kijön a helyéről. Ez már zavart egy kicsit, tekintve főleg CD-t hallgatok.
(Mifelénk nincs olyan nekem tetsző, "fiatalos" adó, mint pl. Bp-n. Ausztriában és No-ban főleg a "Bon Jovi - Shakira" vonal megy. Csak nagyvárosokban vannak helyi "fiatalosabb kínálatú" rádiók. Na jó... a DAB+ elterjedésével ez is megváltozottt. Nálunk "vidéken" 29 adót lehet így fogni. Már csak egy kompatibilis autórádió kéne. De ez még a jövő zenéje.)
Visszatérve az antennához... Magas prioritása volt a dolognak, hogy a Remote-szálat kapcsolhatóvá tegyem. A legszebb márpedig az a kapcsoló, ami rejtve, illetve gyári helyre kerül. Nos ezeknek sikerült eleget tenni, mert a kesztyűtartóban a csomagtérnyitó-gomb alatti vakkapcsoló immáron nem vak (vagyis "látó").
Egy Alps gyártmányú kapcsolót találtam a célra a legalkalmasabbnak. A vakdugóról lecsíptem a fixáló-füleket, majd zsírtalanítás után több epoxyragasztóval való "kiöntéssel" ráragasztottam a kapcsoló tengelyére. (Ügyelve arra, hogy az epoxy szabadon hagyja a fent és lent található "vezetősíneket".) Fűrészeltem hozzá egy kis tartó NYÁK-ot, ahol felesleges volt, ott lecsiszoltam róla a rézbevonatot. Nem mindenhol, mert a kapcsoló lábai a megmaradt rézfelületre lettek kétoldalasan beforrasztva. A NYÁK-ot műanyag távtartógyűrűkkel és 3-as csavarokkal rögzítettem a házhoz. (Nem félórás munka, ha az ember precízen akarja megcsinálni.)
A vezetékre tettem egy kétpólusú csatlakozót, hogy a modul továbbra is kivehető legyen.
A modult lehet, hogy egyszer feltuningolom egy LED-es szofitával, illetve egy időkapcsolóval, hogy gyújtás nélkül is világítson egy darabig.
Ma mentem egy kicsit az autókával. A hazaúton már meleg volt a motor (a dízel még épp ekkor gondolkodott volna el a mutató esetleges megmozdításán :), úgyhogy megsimogattam a gázpedált. (Csak finoman, langsam spazieren.) Széééépen megindul és mindezt 2500-tól már. A felsőbb régiók felfedezését esőmentes napokra hagyom, illetve az olajcsere utánra. Nagyon remek, hogy az úthibák - bár érezhetőek - nem nyikorog semmi, nagy ritkán az ablak egy picit. Ez 17-es /45-ös kerekek esetén nálam nagy elismerésnek számít. A vásárlás cuccai is tökéletesen bepasszoltak a csomagtartóba. Még nem laktam be az autót, de eddig nagyon tetszik! Pontosan azt nyújtja, amit vártam. Pedig szinte "vakon" (GTV-s próbautak nélkül) vettem az autót - hittem az Alfában és nem is csalódtam.
Az egyedüli apró "negatívum", hogy a 156-hoz képest erősebb a szervó. Ezt a 156-nál jobban eltalálták. De ez tényleg apróság. (Kieg.: Seriff szerint szervó nélkül intenzív gyúrás lenne. Hiszek neki. :)
Egy hete számoltam a napokat... A mai szombat volt az átvétel napja.
Csütörtökön, kicsit kalandosan ugyan, de végül megkaptam az autó papírjait (eredeti forgalmi, "törzskönyv", "zöldkártya-papír", és a friss műszaki igazolása. Expressz küldte el a kereskedés amelyiknél az autót vettem. A TNT-s hölgy sajnos egyrészt a cég régi címére vitte, másrészt egyszerűen bedobta a postaládába, ahelyett, hogy aláíratta volna az átvételt valakivel. A lényeg, hogy nagy nehezen megkaptam és odaadtam a német 159 SW-s barátomnak (aki nemrég fertőződött meg igazán), ő pénteken elintézte nekem a bejelentést. Mivel nagyon sok hobbiautója van, elég jóban van az itteni hivatalnokokkal. :)
Tehát már legyártott rendszámmal és új forgalmival indulhattam a 700km-re fekvő Braunschweigba. 12 órás volt a vonatút 3 átszálással. Ezáltal elég fragmentált volt az éjjelem, dehát az élvezetekért meg kell szenvedni...
Vittem magammal minden földi jót, ami egy "új" autó felavatásához szükséges. Nem, nem pezsgőt, hanem ablakmosót, háromszöget, 1 liter olajat, stb. stb. (Nem tudhattam, hogy 1 hétig kint porosodott-e az autó, vagy nem.) Profi a kereskedés, nemcsak, hogy szónélkül a garanciához szükséges átvizsgálás keretén belül lecserélték az olajat és betettek egy új termosztátot (mivel a próbaúton nem ment fel egészen a mutató és ezt jeleztem), hanem tökéletesen kívül belül leápolták az autót.
Megtankoltam a kereskedés udvarán (!) található Aral-kúton, a lehető legjobb Ultimate 102-es benzinnel, elvégre mégiscsak ez az első igazi utunk együtt. A tankbetöltő nyílás kinyitása okozott egy kis fejtörést (mert a vészmadzag nem nyitotta) és kart pedig nem találtam. "Wer lesen kann, ist klar im Vorteil", mondja a német. A manuált a kútoszlop árnyékában végiglapoztam és megtaláltam a megoldást: A GTV-ben egy műszerfalon elhelyezett gomb arab barátaink megsegítésének előfeltétele.
Elindultunk... Kb. 300km-be tellett mire elkezdtem kiismerni az autót. A jobb hátsó holttérre nagyon kell figyelni, simán megbújhat ott egy autó. Oké... majd fejlesztem a memóriámat, hogy még jobban figyeljek a lehagyott autókra.
Eleinte laza 140-es tempóval jöttünk. Sajnos az autópálya azon a részen sok helyen van egy sáv szélességben foltozva. Ekkor az jutott az eszembe, hogy a javítás átvételekor egy GTV-vel kéne végigmennie a műszaki ellenőrnek... Jól van, forszírozott tempóban megerősítettem a nyakizmomat és bukdácsoltunk szépen dél irányába. Ami nagyon feltűnő volt, hogy 1. nem merik/akarják megelőzni az autót és ha valakit beérek, azonnal lemennek előle. Ez meglepett, mert bár a 156-nak is van tekintélye, valahogy mégsem emlékeztem ennyire erős reakciókra. Gondolom a 4 kerek lámpa és a pajzs együttesen eredményezik.
Az út (kb. 700km) vége felé bizony kigyulladt a szegénységjelző-lámpa, ám ekkor még volt hátra 50km, nem akartam kockáztatni. Tankoltam bele még egy kicsit. A városban, ahol ezt megtettem, úgy néztek az emberek mintha UFO-t láttak volna. Pininfarináék formabontását egyszerűen tudták hovatenni. :)
Mivel ekkor már garantáltan volt elég benzin a hazaérkezéshez "plusz egy pici", kicsit jobban megkergettem az autót. Teljesen egykedvűen gyorsít fel akármennyire, akármelyik fokozatból indulva. 190-ig próbáltam (GPS-szerint). Érdekes módon alig lesz zajosabb, mint pl. 130-nál. Apropó hangerő: 130-nál szinte nincs motorhang - ami beszűrődik, az persze nagyon kellemes -, csak gyorsításkor, de akkor sem tolakodó. A szélzaj a keretnélküli ablakokhoz mérten meglehetősen alacsony. A rövid városozáskor, szinte semmi nyöszörgést nem hallottam belül. Leszámítva a gyári "hifi" hangját...
Most gyorsan beteszek a motortérbe 1-2 nyestriasztó rudacskát és holnap megrendelem az ultrahangos riasztót a motortérbe. Holnap megnézem, hogy olajból mennyi fogyott. No meg keresek valami indokot, hogy megjárassam. :)
És elkezdődik az autó belakása is... :) Persze a "nagyot" sem fogom elfelejteni, remélem megbarátkozik majd a km-ek megosztásának ötletével. A két autó természetesen komplett ellentéte egymásnak. A 156 egy étvágytalan hajó a GTV-hez képest. Ami közös bennük, az az Alfaság: az ember belezúg és szinte örül a kopó alkatrészek cseréjének, mert ezáltal viszonozza négykerekű társának a kellemes perceket. (Ugye, hogy így van?) Ezt egy offos autó tulaja azt hiszem sosem fogja megérteni. Maximum akkor, ha őt is elkapja az Alfa-vírus. (Úgy, mint a német barátomat, aki éppen most csinál Edizione Ferrari-t a rosso SW-jéből.)
Folyt. köv.!
Húzós nap volt ez a mai szombat... Éjjel egykor indultunk, hogy korán odaérjünk a GTV topic/96662-ben látható - balesetmentes, jó állapotú - autóhoz, amit, ahogy már írtam egy szimpatikus idősebb úr árult (kb 700km-re). (Ő ezt amolyan nyugdíjkiegészítésként végzi.) (Kieg.: Összesen kb. 1700km-es utat tettünk meg.)
A barátommal egyből neki is kezdtünk az autó feltérképezésébe. Rétegvastagságok 95 és 150µm között. Pipa.
A jobboldali ajtó éle és a szomszédos felület között kb. 5mm-es lépcső, az ablak mellett könnyedén be lehetett tolni egy újságot. Hátezmiez? Oké, felfedeztem, hogy az "ajtókereten" lévő pöcök (ahova a zár megy) láthatóan kijebb lett rögzítve, mint eredetileg volt. Ekkor szóba jött, hogy volt nemrég egy ablakemelő javítás. Nade kérem, ez nem tűnt fel senkinek? Az ablakot amúgy nem húzta le és vissza nyitáskor, csak a másik ajtónál. (Gondolom oda az ajtókapcsoló.) Node vissza a fényezéshez... a szép értékek ellenére akkurátusan körbenézegettem és mindenhol találtam beleragadt porszemeket és itt-ott csiszolásnyomokat. Ejha...
Az első ülések szélső peremei szinte el voltak válva mindkét oldalon. A BE szőnyeg nem volt rendesen rögzítve, a hamutartóban hamumaradványok.
A barátom közben eljutott a vmszíjig. Állítólag volt már cserélve. No ezt mi megcáfoltuk, mivel szemmel láthatólag a gyári szíj van fent. (80ekm-nél.)
A motor elején ereszt műanyag elem, amiben a fagyálló megy. Jól látható, hogy csöpög belőle.
A fékek hátul brutálisan berozsdásodva. De nem ám csak a tárolástól. Belül max. 30% szélességben vannak kopva a tárcsák.
Az egyik kipufogódob csontra szétrohadva. (80ekm-nél? Ám legyen...)
A fénypont mégis a két első lengőkar volt, amik brutálisan lötyögtek a szilentekben.
Emellett még 11szer volt tiltásba pörgetve a motor, összesen 20 másodpercet kínozva.
Feltűnt, hogy az alutáblácska sem az ismert fekete fejű szegecsekkel van rögzítve, hanem brutális fejű sima popszegecsekkel. Ekkor mondtam a fickónak, egy árat, ami fölött eszembe nem jutna áldozni az autóra. (Az eredeti ár max. fele.) Eleinte nemet mondott, a táblát firtatva, beadta volna a derekát. Nagyon naív fickó volt szegény és ezzel az autóval rendesen melléfogott. (Amúgy főleg Caddy-ket árul, amiért az ukránok ölik egymást.) Természetesen nem hoztuk el, megcéloztuk a környéken (értsd: 300km-es körzetben) lévő további két JTS-t.
Mindenesetre beugrott Piritu autóvásárlása. Innentől kiegyeztem volna egy igazolható előéletű "jó helyről" származó régebbi TS-sel is. (Hozzátenném, hogy a török urak által üzemeltetett kereskedéseket elővigyázatosságból kizártuk. Ennek kizárólag a neten talált képek alapján és a telefonbeszélgetések alkalmával szerzett benyomások az okai.)
A közelebbivel kezdtük, ami pontosan ugyanúgy nézett ki, mint a 96662-ben látható autó, csak 42ekm-mel, hatalmas VW-kereskedésből, persze valamivel drágábban (mint a megcélzott max. összeghatár) és bevallottan javított hátsóval. (Utóbbit szerettem volna elkerülni, de a körülmények hatására megváltozott a véleményem. Eszembe jutottak Grando szavai is, miszerint "tökéletes használt autó csak a mesében van".
Szegénykét nagyon szem elé tették, egy forgalmas út mellett, a kereskedés szélén porosodott. Az ablakmosós parciális tisztogatás már jobb képet adott a fényezés állapotáról. A javítás nem lett tökéletes, max. 95%-os, mert az egyik küszöbborítást nem rakták fel rendesen. Ennyi baj legyen. Alánéztünk... minden tökéletes állapotban, a belső is gyönyörű, gyári rádió, stb. Új nyárigumik, a kiírás szerint télik is járnak hozzá alufelniken. Nagy nehezen, kerítettünk egy eladót. Az autóhoz tartozó dokumentumok nagyot javítottak a kedélyállapotomon. Temérdek számla, minden részletesen, ugyanabban a kereskedésben, szakértői vélemény a ráfutásos balesetről (2500 €). (Hátsólámpa, lökhárító, sárvédőjavítás, futóműbemérés, ilyenek.) Vezérműszíj is volt már cserélve (vízpumpástól!), sőt lengőkarok is (40ekm!). Az ablakok tökéletesen működnek, zárnak, km kiolvasva - kb. stimmel, a motor gyönyörűen jár, lambdák működnek, semmi hibakód. 500euróért 1 év garancia. Belementem. Addig biztos kijön, ha valami nem oké. Ebben a friss műszaki is benne van. Jövő szombaton mehetek érte. Még annyi derült ki, hogy első tulajtól lett beszámítva, egy alacsony hölgytől. Ezt onnan tudom, hogy feltűnően magasan ültem az autóban. :) Az ok: 3cm-s alupogácsák vannak az ülés sínek alatt. (Precízen kivitelezve.)
Rövid próbautat tettem, a legjobb tapasztalatokkal. Kiválóan húz a motor, oda kellett figyelni, hogy ne szaladjon 50 fölé.
Remélem, hogy hamarosan fizikailag is birtokba vehetem az autót és nagyon sokáig szolgálni fog. Cserébe tőlem is megkap mindent, amire szüksége lesz. (A legelső dolog egy nyestriasztó lesz, utána olajcsere, riasztó, stb.)
(Az úton a barátomon kívül a 159 SW TI Q4-e volt segítségünkre. De erről bővebben majd a 159 topicban. :)
Erre szükségetek lehet... :)
fekete - Nero: N
fehér - Bianco: B
világoskék - Azzurro: A
barna - Marrone: M
sárga - Giallo: G
piros - Rosso: R
zöld - Verde: V
szürke - Grigio: H
rózsaszín - Rosa: S
narancs - Arancione: C
lila - Viola: Z
kék - Blu: L
A "HR" pl. a szürke-piros jelölésű vezetéket jelenti.
Azonban ezekre az eLearn-os színjelölésekre nem szabad mérget venni, mert a valóságban olykor eltérnek (olaszok...). Ilyenkor a józan logikára kell hagyatkozni. (Melyik pontokon van vezeték a csatlakozóban és melyik lehet az "1"-es pontja.)
Úgy gondolom, mást is érdekelhet a téma, úgyhogy a hsz-t megörökítem itt is. :)
(Ha eszembe jut valami, illetve jön még infó a cartársaktól, azt is beleírom később. Továbbá lövök egy pár képet arról, hogy hogy néz ki az én 11éves "bőr ülőgarnitúrám".)
Én évi 2-3-szor szoktam átkenni a teljes felületet. (Kora tavasszal, nyáron és ősszel.)
Eddig ezeket próbáltam:
1. kép
Nem rossz, de ettől a Sonax szertől annyira nem voltam elájulva. (SZVSZ a Sonax elérhetőbb termékei picit túl vannak magasztalva. A flakonos viaszuk sem a tartósságáról híres.
2. kép
Ezt a szert használom most. A Homasitánál vettem. Kellemes, vaníliás illata van. Az állaga krémszerű. Az egész olyan vaníliapudingszerű. :) Pár óra alatt beszívódik, nem lesz tőle csillogó a bőr. Egész jó szer.
3. kép
Ez is egy kíváló szer, de nem olcsó!
4. kép
Ez tervezem kipróbálni.
(Szokás szerint a Homasitánál fogom megvenni. Update: Mivel Mo-n perpill nem nagyon találni már TW termékeket, így már nem tudok venni belőle.)
5. kép
Létezik még egy angol szer, amit nagyon dícsérnek minden felé. Korábban írtam, hogy közösen rendelhetnénk, úgy elviselhető szintre jönne ki az ára. (15€+2-3€.)
6-7. kép
Az Autoglym (amorés "házi szállítónk") bőrápolójáról droberto írt már a blogjában. Ő írta, hogy a tisztítójával nagyon vigyázni kell, mert heves dörzsöléssel akár a bőr felső rétegét is leszedi. Szóval óvatosan...
Amikor legutóbb a Homasitában jártam és a 4. képen látható Turtle Wax Platinum-ot akartam venni, ilyen sajnos nem volt, viszont elkezdték forgalmazni az AutoGlym termékeket. Természetesen nem tudtam ellenállni és megvettem a tisztítót. (2500Ft-ba került.) Sajnos a hozzá tartozó bőrápolót nem láttam a polcon. Az eladónő szerint 4000Ftért nem nagyon vinnék. (Csak a hozzánk hasonló megszállottak... - a szerk.) Egyenlőre még van a 2. szerből ez fogom tisztítás után használni. AutoGlym bőrápoló teszt a DW-n: klikk (Update: vettem ilyet a Homasitánál.)
A Homasitát egyébként szeretem mert - a "lángnyelves kiegészítőkön" túl - sok mindenük van, rendszerint vállalható árakon. Ha nem profi szerszámra van szükség, azt is tartanak. (Múltkor pl. olyan fűrészt vettem náluk, ami az OBI-ban egy jobbfajta fűrészlappal ellátva a többszörösébe kerül... Ugyanaz csak más a színe.)
Ha valahol lekopott a szín:
Ez az ápolás talán legnehezebb része: Ha valahol "hiányzik a szín", arra is van megoldás. Lehet kevertetni un. "folyékony bőrt", ami egy speciális festék. Ehhez általában egy kis darab bőrt kell a szer gyártójának elküldeni. (Valahol az eldolgozás helyéről - ami amúgy sem látszik - le lehet vágni egy kis csíkot.)
Végül megosztanék itt egy pár témábavágó linket:
Detailing World Talán a legnagyobb autóápolással foglalkozó fórum.
Álljon itt példaként egy pár tipikus párbeszéd a 156 topicból. A topic - mint később írom - érdekes változáson ment keresztül. Már nem a "törzsközönség" dominál, hanem sok (elnézést) ismeretlen, "egykérdéses" cartárs.
A neveket, akikkel a párbeszédeket folytattam szándékosan nem írom ide, ez a történet nem róluk szól. (Vagyis nem csak róluk.)
cartárs: - Lcs csere előtt állok mert a hátsók már felettébb gyengék! Ültetni nem akarok többet mint a mostani gyári.A rugók egyenlőre egy keveset futott bontott 156SW sportból jönnek át!
én: - Cartársúr, a Keresőfunkciót használni NEM bűn!. Min. 3-szor hangzott el az elmúlt hetekben, hogy a Bárdi árulja a teljes Bilstein programmot.
A hátsófutómű-felújításáról írtam a blogomban, ezt is megemlítettem itt pár napja.
cartárs: - Elolvastam a blogodat de ha jól emlékszem beszerzési forrás nincs feltüntetve/ha mégis akkor bocsi/.
Ismerem a keresők működési elvét és nem félek használni.
Azért kérdeztem rá a beszerzési forrásra, hátha tud valaki valami saját beszállítót akivel mind a ketten jól járnánk.
Leveleztem egyet a Bárdival és ők az én autómhoz csak LIP lcs tudnak szállítani.Ha lesz időm bemegyek személyesen és rápróbálok hátha félreértettek valamit!
Egyébként meg úgy gondolom hogy ezek a topicok erre is valók. Szeretem körbejárni a témát hamár kiadok pénzt nem szeretném feleslegesen! Az autóm annyiban spec eset hogy sportcs.-s SW. Bemegyek az autósboltokba és csak néznek nagyot. Nemrég Erhard se tudott hozni belevalót.
Szóval nem vagyok értetlen csak körültekintő, ha ez baj hát bocsi!
(A lényeg!)
én: - Megpróbálom vázolni a helyzetet, remélem sikerül és úgy érted, ahogy szeretném. ;)
Van itt kb. 10 cartárs, aki lelkes és segítőkész, segít ahol és amikor tud.
Ugyanakkor lehet a segítőkészséggel élni és visszaélni.
Már egy ideje szinte naponta jönnek új cartársak (ez jó), akik olykor elég triviális kérdésekkel bombázzák a topicot és ami még rosszabb: olyanokkal amit sokszor napokkal azelőtt beszéltünk át, válaszoltunk meg. Ha ilyenkor pl. én a keresőfunkciót emlegetem, abban semmi rosszindulat nincs. Egyszerűen nem lenne korrekt a fent említett 10 cartárssal háromnaponta ugyanazt leíratni.
Sajnos nekem úgy tűnik, hogy sokak előbb kérdeznek itt (merthogy milyen egyszerű ugye), minthogy picit is gondolkoznának. Nagyon sok kérdésre fent van a válasz a neten, még csak hatalmas energiát sem kell beleinvesztálni, hogy megtalálja az illető, de - mivel itt ez a topic - nem teszik meg. És ez - azon túl, hogy engem zavar -, kifejezetten inkorrekt a többiekkel szemben.
Régebben sokkal kevesebb ilyen triviális kérdésfelvetés volt, ehelyett nagyobb témákat boncolgattunk napokig. Az úgymond "konstruktívabb" volt.
Blogot sem "szórakozásból" írunk sokan, hanem, hogy segítsünk másokon leírva a tapasztalatainkat. A "másoktól" viszont elvárható lenne, hogy vegyék a fáradtságot és rákeressenek és elolvassák ezeket - mielőtt a "nekem az én dolgom a legfontosabb" alapont itt kérdeznek.
Hangsúlyozom kérdezni nyílvánvalóan szabad, de egy bizonyos gentlemen's agreement-hez tartsuk azért magunkat és tiszteljük egymást.
A te konkrét problémádhoz:
Ha rám hallgatsz alkatrészkereséskor megpróbálsz magad a lehető legtöbbet kinyerni a "hivatalos forrásokból". Ez alatt az egyes gyártók alkatrészkatalógusait értem. Gondolj csak bele, mennyi kérdés fut be pl. a Bárdis srácokhoz egy nap. Nem csoda, ha nem mindig kapsz kielégítő vagy pontos választ. (A hátsó f.műben van pl. egy szilent ami hivatalosan nincs nekik, pedig van, ráadásul raktáron is, csak a hivatkozás hiányzik a rendszerükben.)
A blogomban pl. ott van a link a Bilstein katalógushoz. Abban kikeresheted az autódhoz való lengéscsillapítókat, vagyis azok termékkódját. Ez alapján már sokkal pontosabb, konkrétabb választ kaphatsz, hogy van-e ilyen raktáron. A kiegészítő információt, hogy a B4 széria való a normálfutóműhöz, a B6 pedig az ültetetthez, szintén leírtam. (Bár ez a Bilstein oldalán is ott van.)
(A Bilstein itt csak egy példa, vehetsz Kayaba-t v. Monroe-t is. A LIP-et viszont felejtsd el!)
(A köv. hozzászólásban leírtam a keresett Bilstein cikkszámokat.)
cartárs: - Értem én amit mondasz sőt egyet is értek vele! Viszont ha a keresőbe itt beírsz valamit lehet hogy kiad 1000 lehetőséget amiből a 1 alkalmas a problémára és napokig tartana megtalálni! AZ ember gyarló és önző főleg a mai világban. Én önző vagyok mert beírom ide a gondom és gyorsan próbálok rá választ találni, Te szintén mert nincs időd leírni pár szóban újra! Ez van! Tanultam az esetből és több időt rászánva a keresőhöz fogok fordulni, viszont nagyon köszönöm a hathatós segítséged.
(Már kikerestem a cikkszámot de Bárdiék továbbra is bambán a LIPet ajánlgatják, vagy pár hét várakozást kérnek)
Leírtam, hogy ezt hogy látom:
én: - idézet: "AZ ember gyarló és önző főleg a mai világban. Én önző vagyok mert beírom ide a gondom és gyorsan próbálok rá választ találni" idézet vége Hát...
idézet: Te szintén mert nincs időd leírni pár szóban újra! idézet vége
Ezt visszautasítom, főleg annak tükrében, hogy
1. részletesen leírtam a véleményem
2. nem voltam rest ennek elllenére kikeresni neked a katalógusból a cikkszámokat (csak, hogy lásd: megoldható egy kis ráfordítással...)
Nekem úgy tűnik, hogy az Amorét páran amolyan helpdesknek tartják, ahol egyszerűen lehet kérdezni, és majd jön a válasz. Előzetes google-zés, vagy gondolkodás nem szükséges. Mintha a segítőkész cartársak ideje végtelen lenne. (Update: Több, mint egy hét eltelt az eset óta, a t. topictárs nem írt. Erről beszéltem...)
Apropó, Google...
egy másik cartárs: - Kedves Cartársak!
A segítségetek kérem abban, hogy hol van az autóban a csatlakozási lehetőség a VAG-COM kábelnak?
Vesz valaki egy diag. kábelt és még az sem tudja, hogy hol van az autóban a csatlakozó? Tyűamindenit.
Természetesen válaszoltunk többen. Nem álltam meg, hogy ne próbáljam meg az eszkimót megtanítani halászni:
"A Google-be beírva az "Alfa 156 diagnostic connector" szavakat, majd a képkeresésre kattintva többek között megtalálja ezt a (belinkelt) képet. Remélem segítettem..."
A diagnosztikáról szóló posztban már fejtegettem, hogy az ilyen esetekből szerintem olyan sok jó nem sülhet ki.
És tényleg:
Olvasom az egyik általános topicban, hogy valaki sikeresen kiolvasta a hibakódokat, illetve az élő-adatokat. Az egyik hőm. szenzor értéke -35°C. Konklúzió LMM hiba. Csak így. Egy pici utánaolvasásból kiderült volna, hogy az LMM-ben is van egy hőmérsékletszenzor. Ez amúgy egy filléres és viszonylag egyszerűen cserélhető alkatrész. Ilyenkor felvetődik bennem a kérdés: Nem éri meg mégis egy picit inkább olvasni, mint 40eFt-ért esetleg LMM-et venni? (Természetesen egy cartárs ezt - a szenzorcserés dolgot leírta, úgyhogy van esély rá, hogy emiatt nem lesz LMM csere.)
Olvassuk az eLearn-t és kerüljünk képbe!
Igenám, de a szervízCD sajnos külföldiül íródott... Hmm. 2012-ben minimális angoltudás nélkül élni szinte olyan mint írástudatlannak lenni. Nem?
Sokszor megjegyeztem már, hogy a német nyelvű fórumok igen informatívak. Sőt. Talán könnyebb is ilyeneket találni, mint az egész angolnyelvű interneten bóklászni. Ennek az az oka, hogy a németek - mint ismert - rendkívül precízek és valóban magasröptű párbeszédeket folytatnak az interneten. Például az alfisti.net-en. Arról nem is beszélve, hogy sokuk valóban az autóiparban dolgozik. (Világos, többnyire német gyártóknál. A CR-rendszer részei azonban az Alfákban is rendszerint német gyártmányok. Úgyhogy nagyon jelentős az átfedés.) Ezzel csak azt akartam mondani, hogy bizonyos szavakat kiszótárazva/megtanulva/online fordítózva remek információforrásokra bukkanhatunk.
Egy kis provokáció...
Történt egyszer, hogy egy barátunk betett egy képet és megszólított, hogy ugyan mondjak véleményt a képen látható dologról.
Megtettem... leírtam, hogy tényleg tetszetős első látásra, de technikailag nem a nonplusultra. (Amikor ilyet ír az ember, akkor jó esetben van mögötte egy olyan háttértudás, ami alapján ezt meg tudja ítélni.)
Jött is a reakció, hogy "hülye lódító" (na nem ezekkel a szavakkal), amire én felkínáltam, hogy az ezzel foglalkozó topicban szívesen kifejtem a véleményem. (Mivel ez az egyik szakterületem, nem esett volna nehezemre.)
Erre az volt a reakcíó, hogy "Kb. le se szarom".
Azt hiszem erre lehet mondani, hogy "trollkodás par excellence". A veretes véleményre a jött még pár összekacsintás másoktól...
Köszönet
Az Amorén sem azért segítenek az emberek, mert köszönetet várnak. De jól esik, meg ugye így is illik. Történt a minap, hogy egy cartárs feltett egy kérdést, amihez pont passzoló választ írtam egy másik topicban előtte röviddel. (Nem tudományos értekezést, csak pár rövid infót.) Szóltam is neki privátban. Járt az oldalamon, semmit sem szólt. Schön.
Rossz szokásom
...hogy megpróbálom egy kicsit képviselni, nem ez rossz szó, inkább megvilágítani az aktív válaszolók helyzetét a sokszor megválaszolt kérdéseket ismételten feltevőknek.
Magyarul, ha valaki pl. megkérdezi, hogy mi az a diagnosztikai kábel, MES, stb., stb. szólok, hogy ezeket a témákat már nagyon sokszor átbeszéltük és komoly irodalma is van itt a fórumon. Nem rejtem véka alá a véleményem, miszerint nem fair másokkal szemben, ugyanazt ötvenedszerre leíratni. Mondom ezt úgy, hogy bizony jómagam is megtettem nem egyszer. Mégis. Ezt el szoktam privátban néha mondani főként új fórumozóknak. Semmi rosszindulat, vagy ahogy legutóbb nevezte egy cartárs "moderátorkodás" nincs mögötte. Pusztán jobbító szándék. Nos legutóbb jött egy olyan válasz, hogy "pedig de, a fórum arra van, hogy kérdezzünk és megválaszolják". Én erre azt mondom, hogy igaz, ellenben a Keresők használata nem bűn, sőt.
(Itt jegyezném meg, hogy az idegen nyelvek [német/angol] használata sem bűn, messze több információt lehet másodpercek alatt megtalálni a megfelelő kulcsszavak használatával.) Akinek tehát ilyet írtam, kérem, ne haragudjon meg érte, ha a fórum a szabad posztolás helye, akkor egy ilyen véleménynek is helye van rajta.
Érdemes néha a FES actuator test-jével kipróbálni a venti első fokozatát. Egy JTD-nél - ha nem sokat klímázol - el lehet úgy járni, hogy nem tűnik fel a venti "hiánya".
Ha nem megy: Első körben a biztosítékot kéne megnézni. Egy-egy maxifuse tartozik a két fokozathoz. Ezek a 156-nál az akkumulátoron lévő biztosítékdobozban találhatóak. Nálam sem ment a venti első fokozata, ez attól volt, hogy a motor kissé leégett. Ez vitte magával a biztosítékot. (Elvégre egy biztosíték csak úgy önmagától nem romlik el...) A motort pl. a Fer-vill-nél lehet felújíttatni.
Okozhatja még az első fokozat előtétellenállása is. Ez a 156-nál típushiba. Maga a "csöves" kerámiaellenállás a 156-nál a venti tartókonzoljába van csavarozva. Nem is biztos, hogy az ellenállás szakadt, lehet, hogy csak a csatlakozója korrodált. (Szintén rendszeres hiba a 156-nál, mert a csatlakozó nem vízmentes.)
Ezek után multiméterrel érdemes nézni (aktivált állapotban) a bizt. két oldalán a feszültséget (a negatívhoz képest). Ha nem mérhető 12V (- mikor éppen kapcsol a FES -), akkor tovább kéne menni a bizt. előtti reléhez és azt szemügyre venni. (Relé kiszed és a tekercs két csatlakozópontja között mérni a feszültséget.)