Tagok >> Kn[.]xX >> 156 16V 1.8 TwinSpark >> Blog
- Típus:156 16V 1.8 TwinSpark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:grigio chiaro met. 612/A (ezüst
Tegnap (vasárnap, 0525) beszereztem a dunakeszi Auchanban egy Castrol ATF TQ DIII-as szervóolajat. Azért ott, mert útközben egyik benzinkúton (Shell, Agip, Lukoil, stb.) sem lehetett Dexron III-ast kapni. És ami még röhej volt, hogy a norautoban is azt mondták, hogy nem tartanak egy ekkora üzletben polcon szervóolajat.. Az Auchanban lehet kapni, a norautoban meg nem??! Hihhhetetlen.. Nem adták ingyen, de legalább kaptam. És olyat, amilyet szombaton is töltöttünk bele (csak az elfogyott), úgyhogy siker.
Robival befeküdtünk az autó alá (0524), de olyan hihetetlen helyen megy a szervócső, hogy az csak egy nagyobb bontási munkálattal lehetne hozzáférhető, amire ma se időnk se energiánk nem volt. Viszont legalább kiszűrtük, hogy a szervószivattyúnak nem lehet baja. Vagy szimeringet kell cserélni, vagy a csövet, de lehet, hogy elég lesz meghúzni az egyik bilincset. Hétfőn kiderül. Mindenesetre utántöltöttük egy kis olajjal (Castrol TQ Dexron III). A kormány még elég könnyű, de ha így használnám az nem tenne jót a szivattyúnak. Így hát várok.
Apróságok: kicseréltem az egyik rendszámtábla világítást, mert a kettőből az egyik izzó kiégett. Egy 30-as bizti is kiment a biztosítéktáblán. Az is cserélve. Ha már arra jártunk, átnéztük mindet, de mással nem volt gond. Sok vizet nem zavart mondjuk, mert úgy vettem észre, hogy minden működött nélküle is. Beállítottuk a kazántetőt, mert a szélvédőnél bal oldalt lejjebb, jobb oldalt pedig feljebb volt minimálisan -ahogy Zoli összetette- de most jobb. A jobb első ajtó is szépen csukódik már, nem úgy mint egy wc ajtó:) Ezeket csinálgattuk ma. Kép nem készült.
Tegnap délután (0521) elmentem egy karistra, és mire visszaértem megint elég intenzíven csöpögött valami piros lé az autó alól. Úgy nézem a kormányszervó lesz a bűnös, mert a nívópálca semmit sem mutat. Hát akkor most hétfőig még nem használom az autót, csak ha nagyon muszály. Azt hiszem lemondok a szombati 'Paradox akció'-ról is. Átteszem egy héttel későbbre. Bár akkor meg a dunaújvárosi tali lesz szombaton.. Nagy gondok ezek:)
Tegnap előtt (0520) Laca meghozta az új Hella tip. szárítószűrőt is a klímához. A UNIX-ban dolgozik az egyik haverja és így majdnem 40%-os kedvezménnyel jutottam hozzá:) Jövőhéten - ha minden jól megy - hétvége felé elviszem feltöltetni a klímát. De előbb a motorolajcserén és a szervó javításon legyünk túl.
Ma (0521) nem kellett bemennem dolgozni, ez pont jól jött ki, mert végre kicsit együtt lehettem az újonan visszakapott autómmal. Tegnap abban a párás-esős időben, szinte tejfehér pára képződött az ablakok belső oldalán, akkor gyorsan letöröltem, de ma szépen megpucoltam belülről, hogy ne legyen csíkos. Nem 100%-os, de jobb lett. Több fórumos hozzászólónak köszönhetően pikk-pakk megoldottam a seb.váltógomb cseréjét is. Letörölgettem az autót. Kinyitottam a motorteret, hogy száradjon a tegnap kitisztított kárpit. Viszont csöpög valami a motortérből. Reggelre egy kisebb olajfolt keletkezett az autó alatt. Mikor kimentem hátrébb álltam, hogy lássam pöttyen-e. Tettem alá egy kartonpapírt. Idővel megjelent rajta pár csepp olaj, nem vészes, de nem látom mi csepeghet. Szervó vagy motorolaj..? Zoli szerint már megérett egy motorolajcserére, úgyhogy ha előbb nem, akkor akkor kiderül. A hosszbordás szíj eléggé repedezett már, úgyhogy majd azt is kicseréltetem egyúttal. Visszakerült az autóba pár dolog, pl. a CD-tartó mindenféle jó zenével, a táska a csomiba tele hasznos cuccal, rongyok, telefon-, GPS-tartó, stb.
Tegnap (0520) elmentünk végre -végleg- az autóért. Busszal utaztunk le Gödöllőre (380 jó magyar forintért), ahol Zoli már várt minket. Felmentünk a műhelyhez és a bejárat elött egy ép Alfa Romeo várt minket, fullosan, letakarítva, minden ahogy kell. Ahogy ki kell néznie egy ilyen autónak. Először nem jutottam szóhoz. Körbejártam többször is, mire elhittem, hogy kész van. Hetente voltunk lent a műhelyben, de ilyen látványos változást, mint amit az utolsó 2 napban eszközöltek, csak a szétszerelésnél láttunk. De az már mikor volt.. Szóval csak ámultunk-bámultunk. Szép munkát végeztek. Zoli szerint minden rendben az autóval. Hosszbordás szíjat kell cserélnem majd lassan, meg motorolajat, olajszűrőt. Kifizettem, megköszöntük, elköszöntünk és elindultunk. A Honda után kicsit furcsa volt. A km óra és a fordulatszám mérő pont fordítva van, mint egy átlag autóban, úgyhogy volt mire odafigyelni. A váltó, a pedálok közelsége, az index halk hangja (bekapcsolt-e..?) stb. A gödöllői tecsó parkolójában vártunk húgomékra. Az eső időközben eleredt, de mire odaértek már szakadt.. :| Mikor megérkeztek és kiszálltunk egy jókora olajfoltot láttunk az autó alatt. Reméltem, hogy nem belőlünk folyik.. De mikor odébb álltam, egyből kiderült az igazság. De. Ez bizony belőlünk.. Hívtam Zolit, mert nem láttam semmit, hogy honnan jönne. Azt mondta, hogy biztos csak az eső mossa le róla, mert valami vegyszeres cuccal is takarított a motortérben. És a műhelynél, ahol az autó állt egész délután nem látott semmi olajfolyásra utaló jelet. Reménykedtem, hogy így lesz. Körüljártuk az autót, aztán elindultunk anyuékhoz. 1,5-2 óra múlva lementünk megnézni, de nem találkoztunk olajjal az autó alatt, úgyhogy nyugodt szívvel indultunk el. Robi úgy hallja, hogy a kipufogó az illesztésnél kicsit kifúj, de nem vészes. Ill. az egyik rendszámtábla világítás nem ég. Apróságok még biztos előjönnek, de egyelőre elégedett vagyok. Bár túl sokat még nem vezettem (40-50km). A fényszóró tuti beállításra szorul, mert kicsit kancsal. De összességében elégedett vagyok. Beszéljenek a képek:)
[Költségeim: 11240Ft lett volna a vége, amivel még lógtam, ehelyett 12000. Ha kézhez kapom a listát mi mennyi volt, akkor részletezem. Egyelőre Zolinál csak átfutottam. (+ a buszozás) ]
Előbb a jóhírt:) Holnap este (0520) újra enyém az autó.. El sem hiszem. Már nagyon várom, de kicsit tartok is az első közös úttól. :S Zoli szerint minden rendben van, de egy hét múlva ránézne majd, hogy úgy is maradt-e minden - rendben.
A képeken egy-két - az Automobil 2008-on szerzett alfás relikvia látható. A Mi.To-ról a kép egyébként fénykép.. :] A beugró 1000Ft volt /kopf.
A hétvégén (0517) meglátogattuk a budapesti HUNGEXPO területén megrendezésre került automobil 2008-as rendezvényt. Íme néhány kép az Alfa Romeo standról. Ha már ott jártam, csak beültem egy 159-esbe.. :) A rendezvényen kint voltak a Paradox-os srácok is - akik a hangos kis 147-est vitték idén egomba az Alfacity-re. Már bejelentkeztem hozzájuk egy kis hangtechnikai bővítésre ehét szombatra :)
Tegnap (0518) Gödöllőn jártunk ismét. Benéztünk Zolihoz is, mert ígérte, hogy készen lesz az autó nemsokára, megnéztük hogy áll. Már csak a részleteken dolgoznak. Feliratok, rések beállítása, féknyergek lefújása, elektronika, lámpák ellenőrzése, izzók cseréje, stb. Íme néhány kép a tegnapi állapotról.
[Költségeim: Zoli és a többi srác munkadíja, alkatrészek - részletezve később.]
0517 Beindult, morog, pörög, forog, köszöni jól érzi magát, minden ok, már a futómű is rendben, lábon ment vissza a műhelybe, már nincsenek összekócolódva a kerekek, halad a szekér. [főleg ha húzzák:] Később erről is bővebben.
Ma (0516) lementünk Robival Gödöllőre és kiderült, hogy az álhírek ellenére, az autóval minden oké, pöccre indul, stb, csak még nem 100%-os (hanem 95:), így pár nap haladék még megadatott, aztán el lesz hozva, ha befejezi a Zoli, ha nem, tovább nem várok. Részletesebben, képek, költségek, stb. később..