Tagok >> Kn[.]xX >> 156 16V 1.8 TwinSpark >> Blog
- Típus:156 16V 1.8 TwinSpark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:grigio chiaro met. 612/A (ezüst
(1025) végre eszemben is volt és időm is volt rá, hogy kiszedjem és kitakarítsam a pollenszűrőt, miután a tegnapi fürdetés után ez ismét elmaradt. Ráfért már. A legközelebbi alkalommal már cserére érett a dolog.
(1024) fürdőzés után matricázás:) majd' egy év kellett hozzá, hogy felkerüljenek
Az Auchan-ban (1018) sikerült szert tennünk második modell alfánkra, ami egy 1/43-as bburago Alfa GT. Mostmár legalább társa is van a 156-osnak. Remélhetőleg egyszer egy valós darab is áll majd a garázsban a valós 56-os mellett :)
A mai napon (1017) ismét meglátogattam Gerissimo-ék szervizét, ahol sikerült -egyelőre félig meddig- beeszkábálni az új mécseseket az első lámpákba. Nehezen ment, mert amivel rögzíteni kell az izzót, a kettőből az egyik oldalanként nem akart a helyére pattanni. Hosszas próbálkozás után feladtuk, mert már későre járt és így is fogja az izzót, úgyhogy nagy gond nem lehet. Legközelebb folytatjuk. Fantasztikusan jól világítanak a 6000K-s 50W-os gyertyák. Hazafelé már egész jól láttam:):) Akinek még nincs, tiszta szívből tudom ajánlani. Hihetetlen a különbség.
Beszerelésre került a már lassan egy éve hiányzó "szívászaj csökkentő" vagy levegőbeömlő cső is. Azért csak most, mert hosszas telefonbeszélgetések után sem tudták különböző autóalkatrész boltokban és márkaszalonokban megmondani, hogy mi is hiányzik nekem onnan. Odáig eljutott majdnem mindegyik, hogy miről van szó, de hogy melyik kell a két választási lehetőség közül (I.: még egy szűrőház+cső, II.: hosszú műa.cső:) azt egyik sem tudta megmondani. Pedig mint kiderült, teljesen mindegy, csak két alternatíva létezik. Az egyik olcsóbb, a másik drágább. Volt olyan, aki mindkettőt rám akarta sózni, mert a két rendszer egy, szerinte. Nem mondom melyik volt. De szerencsére Gerissimo-ék ennél sokkal jobban értettek a dologhoz, és az előző alkalommal, mikor náluk jártam, meg is rendeltük, ami most beszerelésre került, az első képen látható ideiglenes förmedvény helyett:) Az új (gyári) cső az 5. ill. a 8. képen látható.
Ezen kívül még leszedtük azokat a nagyon csúnya sárga indexeket is és kapott helyette kristály design-t:) Egyelőre sárga izzókkal, de ezeket szándékomban áll krómra cserélni, hogy az se legyen sárga.. :)
[Költségeim: egy xenon szett (új + 1 év gari), egy pár króm oldalvillogó búra (új) + izzók, egy levegőbeömlő cső (gyári, új) és egy ablakmosó motor (gyári, nem új) + munkadíj]
Mai napon (1009) elvittem az autót, hogy megcsináltassam az új zöldkártyáját. A művelet 7800 jó magyar forintba (+200) és bő fél órámba került Dunakeszin.
[Költségeim: összesen 8000Ft]
Mai napon (1004) ellátogattunk Gerissimo-ék szervizébe, a Kispesti utcába, ahol végre több hónapos keresgélés, várakozás és időhúzás után felkerült a kartervédő lemez a motortér alá. Megjegyzem, nem rájuk kellett várni, hanem az összes többi alkatrészboltra és arra, hogy végre eldöntsem, műanyag vagy fém.. Hozzájuk egy véletlen folytán jutottam el. Az amore-n nézelődve találtam Gerissimo-ra egy pár hete, amikoris ismerős lett valahonnan. Hogy honnan? Tőlük szereztünk be még év elején pár alkatrészt az összecsukott alfámhoz, amit tavaly decemberben sikerült elkövetnem. Innentől már minden ment -majdnem- simán. Az árban megegyeztünk, csak sajnos megint közbe szólt valami, ami jelenleg az olasz út volt. De hogy dícséretére váljék, 3 hetet várt arra, hogy elmenjek átvenni a lemezt. Ma eljött ez a nap. Természetesen reggel már szakadt az eső, ahogy ez ilyenkor lenni szokott, közbejött pár dolog útközben, de azért egy röpke fél órás késéssel megérkeztünk a műhelybe. Ahol felemelték a kicsikét és felcsavarozták a helyére a védőlemezt, ami elég masszívnak bizonyult, és jól illeszkedik a 156-os aljára. Elöl szinte mindent eltakar, még a nyitott légszűrőmet is. Ott helyben meg is rendeltem ennek a problémának az orvoslására a hiányzó csövet és még két db műanyag elemet ami még hiányzik a motortér védelme szempontjából. Ha megérkeznek a dolgok, ismét elviszem az alfát hozzájuk. Nagyon meg voltam elégedve a munkájukkal, gyorsan és jól dolgoznak. És ami nem utolsó szempont, hogy szombaton is fogadtak. De ki érne rá munkaidőben elmenni..? Hacsak nem szabit vesz ki az ember. A felemelt autón végre hozzáférhetővé vált a kézifék bowden, és a helyére lett pattintva, ill. észrevettem, hogy az egyik jobb hátsó kerék kitámasztó rúd fordítva van feltéve, amire Gergőék azt mondták, hogy nem probléma. Viszont a két kutyacsontot lassan cserélnem kell majd, mert megette őket fél év alatt a földút.. Mindenesetre dícsérték az autót. :)
Hat nap Olaszország. Gyönyörű volt. Máris visszavágyom:) És azok az Alfák.. Voltak különlegesek is, amiket itthon nem látni. Viszont a 126db-ból - amit sikerült megszámolni -, egy facelift-es 156-os sem volt. Ezt érdekesnek találtam, és MiTo-t sem láttunk, csak modell autóban. Ha már itt tartunk; Velencében sikerült beszerezni egy nagyobbacska (1:24) 159-est, a Rialto-tól nem messze:) Májusban ismét megyünk. Remélhetőleg, akkor már egy ugyanekkora 156-ossal térünk vissza - ugyanis abból csak 1:43-as volt, vagy carabinieri, sajnálatomra.
[Költségeim: Alfa Romeo 159 SW modell 13 Euro]
Mai napon (0819) átléptük a 120.000. km-t is az autóval. Igaz, nem én tettem bele mindet, és le is maradtam róla kicsit :( de azért megörökítettem egy 120.005-ös km-óra állást.
Mai napon (0813) megérkeztek a kb. 2,5-3 hónapja rendelt Alfissimo újságok a régmúltból. 9 számot rendeltünk, de csak 8 érkezett egyelőre, mert egyet még nem találtak meg. Ha meglesz egyszer, szeretettel várom azt is:)
Azóta egy újabb adag lett rendelve, az első 2-3 évfolyamból. Remélem, az már gyorsabban ideér majd.
[Költségeim: 5310Ft / 9 szám]
Régóta szerettem volna a bőr belsőt leápolni erre való speciális tisztító és ápolószerrel, de az valahogy minden kocsimosás és belső takarítás után elmaradt. De ma (0803) végre eljött ez a nap is. Na nem mintha nem lenne vele minden oké, de kiváncsi voltam mit tud az a cucc, amit még tavaly novemberben az autó átvételekor kaptam a sráctól, akitől megvettem. Délelőtt még a nagy meleg előtt (így is 30 fokban:) lemostam kívülről az autót autósamponnal (szivaccsal), aztán áttöröltem szárazra, hogy ne pöttyösen száradjon meg, mert az elég csúnya, főleg az ablakokon. Ezzel elment kb. másfél órám. Lemostam az ajtókat és az ajtókereteket is a maga rendje és módja szerint. Az autó 11-re már csillogott villogott felnistől, kasznistól, ablakostól. Aztán visszatettem a garázsba, hogy kicsit lehüljön, meg én is rápihenjek a délutáni programra, ami inkább esti lett. Akkor ugyanis újra beálltam az udvarra, porszívó elő, aztán hagy szóljon, azaz hagy szívjon. Hozzáteszem nem volt mit:) mert általában (ez 99,9%:) tiszta az autó. De maga a tudat, hogy "mennyivel tisztább lett..!" :) Meg ugye a drágának is jól esik a kényeztetés. Miután 'kiporoltam':) és visszatettem a szőnyegeket is, jöhetett a bőrápoló szer. Erre sem volt olyan nagy szükség, de valamivel legalább puhább lett az ülés felülete úgyhogy megérte. Jó egy órát elidőztem a kenegetéssel és a simogatással. Mikor ez is megvolt, akkor már csak az ablakok maradtak hátra. De nincs más hátra, mint előre.. Jöhetett az ablakmosó folyadék és két tiszta rongy. Erre a műveletre az előzőekkel szemben nagy szükség volt, mert szeretek kilátni, hamár arra találtatott ki, akkor legyen is tiszta és átlátszó. Nekiestem először kívülről, aztán mire jól elfáradtam, beültem, zene bekapcs, és jöhetett a belső ablakpucolás, végre ülve:) Szép lett, jó lett, csillog meg villog. De én nem sokáig fogok vele így villogni sajnos, mert elég lesz egyszer végigmenni ezen a poros úton itt az utcánkban és mintha mi sem történt volna, kezdhetném előlről az egészet majdnem. De legalább most estére szép lesz és együtt világítanak a Holddal az éjszakában:)