Úgy kezdődött, hogy jó lenne egy rádió, amin van telefon kihangosítás, meg az sem hátrány, ha USB is van rajta. Ki is néztem egy Sony DSX-GS80 fejegységet, meg is kérdeztem az egyik barátomat, aki korábban jó sokáig nagy Sony-s volt, de hamar lebeszélt róla, és Kenwoodot ajánlott. Azt mondja, már ő is áttért erre :) Így nem is vettem fejegységet, hanem a 147-ből kivettem, és ezt építettem be. Már jól is szólt, meg szépen, de a hátsó hangszóróval csak nem tudtam kibékülni, és ezen a fejegységen nincsen olyan opció, hogy a hátsó kimenetek subnak legyenek használva. Van kimondott sub kimenete, de nem erősített, és így csak-csak keveseltem a mély hangokat. Ja a kinézett Sony-n lett volna ilyen (10. kép).
Én kinéztem egy jó kis mélynyomót a gyári hangszóró helyére, a barátom pedig ajálnott egy jó kis erősítőt hozzá, így állt össze a kis csomag:
A rádióhoz egy beépítő keret, hogy ott is normálisan nézzen ki. Tápkábelek, biztosíték, (banándugók, amiket végül nem is tudtam felhasználni), saruk a tápkábelek végére, egy 1m RCA kábel, ami épphogy elég lett. Egy erősítő, és a meghajtandó hangszóró. Hangszóró vezetéket nem kellett vennem mert az volt itthon, aztán jöhetett a beépítés. Még be sem állítottam rendesen, meg kb. csak behányva van, de már most sokkal jobb a hangzás, főleg, hogy megjöttek a mély hangok is. Az USB csatlakozó a hamutál alatt kapott helyet. Ehhez a rádióhoz azt is meg kell oldani, hogy csak akkor menjen ki az antenna, ha valóban rádiót halgatok. A korábbi Sony-nál elég volt a TA funkciót kikapcsolni a mentett rádióállomásoknál, és akkor csak a rádió halgatásnál tolta ki az antennát. Vezetéket már előkészítettem hozzá, már csak egy kapcsoló kell a végére.
A hangszóróra rá lehet némileg erőszakolni a rácsot, de rezgett rajta, ezért inkább levettem...
Porszívózás is ráfért volna az autóra, de sajnos nem volt nálam a porszívó...
Már korábban meguntam a két din-es fejegység hangzását. Nagyon szép, meg nagyon sok funkciót tud, amihez kell is a nagy kijelző, de vezetés közben úgy sem azt nézem. Inkább a zenei élmény kihasználását részesítem előnyben, ezért beraktam a régi fejegységemet. Sokkal-sokkal jobb a hangzás. Csak egy beéptő keretet kellett hozzá beszereznem. A tolató kamerát még bent hagytam, hátha lesz a közeljövőben olyan 2dines fejegységem, ami hangzásban is megfelel...
Egy év alatt elég jól megkopott a kulcson az embléma, ezért ismét cserélődött, csak most fekete-fehéret kapott. Még rendeltem egy új RCA kábelt, hátha ezzel megszűnik a mélyláda időközönkénti gerjedése. Búgás megszűnni látszódik, de lehet csak annak tudható be, hogy meg lett bolygatva a rendszer...
Tegnap vettem Zselé kartárstól beépítő keretet a magnóhoz :)
Sokkal kulturáltabb a látvány :))
A képek telefonnal készültek, majd lesznek jobb képek is...
Kicseréltem az első ajtókban a hangszórókat. Úgy tűnt nem én voltam az első. A bal oldalon hiányzott a gyári csatlakozó, és mikor kibontottam a jobb oldalit meg is találtam :)
Azt mondják a gyáritól bármilyen szett jobb, nekem a Kickerre jutott a választás, tetszett ahogyan szólt a boltban, meg elég jókat is hallottam róla, így beszerelés után meg is vagyok vele elégedve :) Most viszont úgy tűnik, hogy a hátsó ajtókban is csere érettek a hangszórók...
Ma kivetettem a magnót a helyi Fiat szervizben, kb 3 percig tartott, a kivétel, a megfelelő u alakú célszerszám megkeresésével együtt. Nem kértek érte semmit! Innen is köszönet érte!
Még kellett vennem egy átalakítót az antenna csatlakozójához. A képeken látszik, hogy előttem már valaki mókolta a gyári vezetékeket úgy cserélgette meg, hogy elvágta és beletoldott :(, ha ezt nem teszik akkor meg sem kellett volna cserélnem a kapcsolt és a folyamatos táp vezetékeket, bár még át kell kötnöm, mert ha nincs rajta gyújtás akkor nem lehet bekapcsolni a magnót, de az is lehet, hogy csak beállítás kérdése...
Tegnap vásároltam, kissé macerás volt, mert ahova mentem boltba nem volt és csak 1órát tartózkodtam Pesten, de a tulaj felhajtott nekem egyet és egy megbeszélt helyre hozta el nekem, nagyon korrekt volt....
És úgy érzem nagyon megérte :)
Pioneer mélynyomó, és egy Blaupunkt erölködő társaságában készült a láda, + kapott egy neont, ami a csomagtér világítást biztosítja. A láda hátulja üvegszálas gitt, az illeszkedés miatt, és hogy a lehető legkisseb helyet foglalja el a csomagtérből. A láda többi része 18mm farost lemez, a kárpitozás ugyan még nem tökéletes, de majd alakul...
A riasztót, pótféklámpát a hátsó kipufogódobot és a 72Ah akksit, ill. a fejegységet, meg az első ajtóba a hangszórókat hangváltóval (ami a kárpit alatt rejtőzködik) örökölte az előző autómból, költség csak a kipuff és a riasztó beszerelése volt, de ismerősök jóvoltából sikerült olcsón megúszni :)