Mutasd

>> Autóápolás2017-04-16

Mivel a drágaságom elérte a 130 ezredik kilométerét, vettem egy Einhell rotációs polírozógépet, hozzá egy narancs színű, közepes keménységű, 'csöcsös' 150 mm-es Boll korongot, meg 2 db 3M polírozószert 250-250 ml-es kiszerelésben és egy pár mikroszálas törlőkendőt.
Szerencsére a 4 napos hosszú hétvége szombatján nagyszerű borult ég várt és húsz fok alatti hőmérséklet, ami lévén, hogy nincs garázsom, ideálisnak hatott. Az autót lemostam egyszer kézi mosóban, aztán otthon, kézzel, majd neki álltam a sárga polírozószerrel . Nap végére végeztem, a kékre már nem jutott időm, de így is, összességében lenyűgöző eredményt sikerült elérnem, elsőre, hologram-mentesen! :) Kap majd egy kéket fekete koronggal, aztán kézzel egy Carnauba waxolást is.
Ha megint rossz lesz az időnk :D

>> Tuning és extra2017-04-02

Úgy döntöttem, hogy lecserélem a gyári szatén (alumínium színű) tükör borítást a GT-men. Meg is rendeltem házhoz szállítással a Prasco márkájú krómozott tükörborításokat (1. kép) Megjegyzés: az Alfa 147 és a GT ugyanazt a borítást használja, tehát mindkét típusra tökéletesen jó!

Biztonság kedvéért egy pokrócot a küszöb alá tettem, de a tükörlapot a fűtőszál vezetékei egyébként is megfogják. A tükörlapot a motorral úgy állítottam, hogy alul a lehető legnagyobb rést hagyja, alá két kárpitleszedővel befeszítve egy idő után elengedi a tükörlap hátulján a beakadt pöcköket. Utána csak a vezetékek saruit kell lehúzni (2. kép) és a tükörlapot biztos helyre tenni.

A gyári borítás levétele nem volt bonyolult vagy időigényes feladat, egy kárpit leszedő készlettel 25 perc alatt megvolt a két oldal! (3. kép) A gyári szatén, vagy színre fújt dísz tükörborítás 4 füllel és pár pozícionálóval, valamint a tetején egy fél körívvel "kapaszkodik" a tükörházba (4. kép). Kárpitleszedővel befeszítve egy idő után megindul és aztán le is pattan, anélkül, hogy bármely fül letörne. Nem kell a negyedik miatt lebontani a fél tükröt, anélkül is elengedi, ha felülről indítjátok a bontást!
Egy fotót készítettem a gyári alus és az utángyártott krómos tükörborítás közti különbség érzékeltetésére (5. kép)

Az utángyártott nem fog egyszerűen a helyére menni, az alsó nagyon csorba és miatta el is állt az alja, mert megfeszítette a házban. Ezért újra levettem és fém körömreszelővel laposabbra reszeltem a felületét.
Az összes fület bekentem gépzsírral és így egy-két tenyérrel nyomással a helyére pattant minden fül. Letakarítottam a házat, az autót lemosta és lefotóztam. Nagyon feldobja a kocsit, gyakorlatilag érthetetlen ez a szatén (alu) gyári borítás, főleg, hogy a faceliftes GT-k elején minden krómozott, kivéve persze a Q2-esekét :)

Sokkal jobban néz ki az autó, mobilos fotók nem tudják visszaadni azt a csillogást, amit az életben nyújt!

>> Szerviz2016-09-18

Mióta megvolt az autó, a vezetőoldali ajtóemelő gomboknál az anyósoldali gombja nyomin állt és ellen kellett tartani, hogy működjön. Múlt héten neki álltam, hogy felfedjem a titkát. Sajnos, amint alányúltam a fedélnek és elkezdtem kihúzni, az egész kapcsolóház háromba szétbomlott és mint utólag kiderült, kis szürke és fehér műanyag tűk tűntek el a kárpit mélyén (lásd 1-es képet).
De a leges-legrosszabb, ami történhetett, hogy a kapcsoló nélkül nem működött egyik elektromos ablak sem, a csomagtérajtó nyitása sem (nincs benne kulcs), de a végső átok, hogy az autót megtankolni sem lehetett, mert nem nyitott az elektromos tanksapka, a biztosító piros madzag meg ugye a csomagtartóban van, ami szintén nem nyitható... Az elég hülyén nézett volna ki a kútnál, hogy előre hajtom az első üléseket, majd a hátsókat is, aztán bemászok a kalaptartó alatt a csomagtérbe, hogy kinyissam a tanksapkát :D

Neki vetemedtem, mit lehet tenni. Találtam egy szláv nyelvű videót a Youtube-on, amiben az ember huzalszeggel pótolta őket és neki működött. :) Nem szívesen szerettem volna lebontani a kárpitot, biztos, ami biztos alapon a helyi barkácsboltban vásároltam 15 db huzalszeget, aminek 1,2 mm volt a szár vastagsága, a műanyagé pedig egy tizeddel kevesebb,de olyan nem volt. Kemény 15 Ft-ot kértek értük :)

Végül ma mégis lebontottam az ajtókárpitot, felvittem,(2. kép) elkezdtem forgatni és az illesztések közt, a résekből ki is nyertem 4 db szürke, hosszú tűt a tükörállításhoz, valamint 3 db pici fehéret a 4-ből, az ablakokhoz. 1 db tehát hiányzott, azért állt csálén a gomb! Lemértem a méretet, barkács fűrésszel méretre vágtam (3. kép), összeraktam (4. kép) és lőn csoda, minden működik, mint új korában (5. kép)
Összesen tehát 15 magyar Forintból sikerült újra működésre bírnom. Egy új utángyártott kapcsoló kompletten, kedvezmény nélkül 80 ezer a Bárdinál. Használt, agyon kopott bontott sem lehet olcsó. Ha valaki ügyesebb ezermester, akár egy Forintból is megoldotta volna, egy szeg méretre vágásával, nekem harmadszorra sikerült!
Most megint működik, mehetek tankolni, autót mosni!

>> Tuning és extra2016-05-18

A gyári ezüst színű motortér burkolat a sárga betöltővel hervasztóan nézett ki. Vettem piros festéket, zsírtalanítottam, maszkoltam, festettem spray-vel, majd ezüsttel kiemeltem a feliratokat. Szerintem így már elég jól néz ki a motortér, talán egy piros toronymerevítő elférne még... ;)

1. kép - motortér burkolat (OE)

2. kép - a készre festett saját motorburkolatom

>> Szerviz2016-05-16

Elértem a jubileumi 125 ezret óra szerint, ennek örömére egy kieső fél órámban EGR szelep és MAP szenzor tisztítókúrát kapott az autó. Háztartási konyhai Auchan-os zsíroldó segített az EGR-nek, Féktisztító pedig a MAP szenzornak.

>> Esemény2016-04-02

Ahogy már korábban is előfordult, a főszervező Sudár Zoltán, alias ChoppR6 nem jelent meg a rendezvényen. Még szerencse, hogy a helyszínt én jelöltem ki, így az adott volt. Közös szavazással Ilonát vezetőnek javasolva jutottunk el az egyetlen kitűzött célig. Szép napsütésben indultunk Óbudáról a 10-esen Esztergomba. Pontosan 20 db Alfa Romeo GT gyűlt egy helyre a városban, egy sorba parkolva, majd félkört alkotva! :)
Köszönöm szépen Dávid Kornélnak az ajándék első emblémát a további fekete projekthez! ;) Egész jól mutatott a fekete pólón az általam tervezett Alfa Romeo GT-s logó (4. kép) pirossal! ;-)

ui: A logót bárki használhatja, aki tőlem kéri, megkapja akár vektorosban is, a legjobb minőségben. Sajnos van aki egyszerűen kisajátította - igen, ilyen ember is van az Amorén! Biztos magára ismer, ha ezt olvassa :P

További fotók az Alfa Romeo kupé-kabrió közösség oldalán , vagyis itt http://tinyurl.com/jfb4wyb
Ha még nem vagy tag, jelentkezz itt https://www.facebook.com/groups/gtgtv4cbreraspider/

>> Szerviz2016-03-31

Sajnos a GoodYear és Firestone merevített oldalfalú gumijaimból az egyik belső felén szálszakadás, a másik tengelyen egy lemezcsavar okozta szakadás miatt idő előtt cserélnem kellett. A GT tali előtt 3 nappal jól jött! Gyorsan rendeltem az interneten egy szett KUMHO ECSTA gumit. Tök jól működik a rendszer Magyarországon, hiába rendelsz egy szett gumit, időpontot nem kapsz hozzá, hogy fel is szereltesd. Sajnos mindenütt "Már csak a jövő hétre tudnám elvállalni" szöveggel ráztak le, míg találtam egy helyet, ahol épp nem érkezett meg az időpontra a kliens, pár perc várakozást követően telefonon jelezte, hogy késni fog, mire a guis meg, hogy akkor már ne is jöjjön és beálltam, s megtörtént a csere, némi plusz Ktg. ellenében, azonnal :D

>> Tuning és extra2016-03-31

A hátsólámpa 'füstösítés' már nagyon nagy divat lett, valami mást akartam. Engem a narancssárga betét zavart a hátsó lámpatestben, ezért úgy döntöttem áttetsző lámpa festékkel egységes pirosra varázsolom az egészet. Szerintem sokkal szebb, mint a gyári sárga indexes lámpa búra ;)

>> Tuning és extra2016-03-25

Elkezdtem lecserélni a gyári emblémákat fekete-fehérre. Nem, nem azért, mert kopottak voltak, hanem mert a Jarama Nero színű GT-mhez ezek jobban passzolnak :) Később 2015-öes Fekete-fehérre lesznek cserélve
Az emblémákat az Aliról rendeltem, nem csak a talpat, de magát az aluminium lemezt is le kell hozzá szerelni a gyáriról a cseréhez.

 
>> Esemény2016-03-13

A hosszú hétvégén a keddi napra esőzést jósoltak, hétfőn a vár zárva volt, így vasárnapi felhős időben találkoztunk a budaörsi ENVI kútnál (McDonalds Észak), hogy onnét induljunk a szlovákiai Bajmócra, az esztergomi Mária-Valéria hídon keresztül.

1. kép találkozó Budaörsön, 8 órakor, 2. kép az országhatár átlépése a GT-kkel, 3. kép pihenő a vasárnap is nyitva tartó szlovákiai bevásárlóközpontnál

Váltakozó időben, kanyargós utakon jutottunk el a várig, ahol épp érkeztünk idején borult be. A várat csak idegenvezetővel lehet megtekinteni, magyar nyelvűt előtte 3 nappal kérni kell - köszi f. szlovákok :P Nagyon érdekes volt, hogy bár mindenütt magyar nevekkel találkoztunk a történelme során, hiszen magyar kézben volt a vár, a magyar kifejezést szándékosan kerülték. Sőt, Mátyás király neve is Matejnek volt hamisítva.

4. kép Bajmóc vára, 5. kép Snopékkal a vár belsejében, 6. kép aranyozott mennyezet, 7. kép a vár vizes árka, 8. kép a vár alatti cseppkőbarlang, 9. kép Bajmóc vára

A várból elindulva viccesen ugyanoda lyukadtunk, mivel a naviból elfelejtette párom kitörölni az előző útvonalat, ezt követően a bajmóci McDonaldsban ebédeltünk egyet, mielőtt vissza indultunk Magyarországra.

10. kép GT-k a szlovák Meki előtt, 11 kép, úton hazafelé egy kis tempó

Nagyon köszönöm a résztvevőknek, mindkét családnak - Laciéknak és Snopéknak, hogy velünk tartottak!