A mai napot halott akkuval indítottam -illetve indítottam volna. Mérés szerint 20%-os teljesítményszinten állt a 3 éves gondozásmentes Banner akksi, fullra töltés után.
Az év utolsó napján volt még másfél óra bolt nyitvatartásból - goto Auchan.
Nagy mákom volt, épp akciós volt a BOSCH család, és 1 db megfelelő polaritású darab árválkodott is a polcon! Árcédula szerint a VARTA márkajelzéssel ellátott ugyanez a 480A-es akkumlátor +1k áron csücsült, de a kódleolvasó szerint volt az 19k is!!! Így végül a BOSCH mellett döntöttem.
Már csak azért is, mert ha nem gondozásmentes (muhahaha -parasztvakítás) lett volna a Banner, elég lett volna egy deci desztvíz is neki...
Szerintem olcsón megúsztam. 24 hónap gari indul. Meg az új év :)

Elfelejtettem a megfelelő időben feltölteni : március közepén megtörtént a szokásos, elkerülhetetlen termosztát csere. Lehet hogy kicsit későn, Prágát úgy jártuk meg vele, hogy alig mozdult a vízhőmérő mutatója a hírhedt cseh ugratós autópályán ... FACET lett bele, ettől nem félek úgy mint a Behrtől :). Egyszerűbb is mechanikailag. Megáll 90°C-nál mint a cövek, és hamar eléri az üzemi hőfokot is Tutti. Fél óra munkám ment rá,az após garázsában. Megérte.


Eljött az idő, hogy a kopott első Alfa emblémát lecseréljem egy újra. Ebben nagy segítség volt Pápai János, akitől sikerült vásárolnom egy eredeti emblémát, valamivel olcsóbban, mint a hivatalos.
Olvastam már itt megoldásként, hogy kifúrták a régit és úgy megrántva távolították el, de nekem ez a megoldás nem volt szimpatikus. Így szétszedtem elemeire a scudettot, hogy úgy távolítsam el a régi emblémát. A gyári öntapadós ragasztó annyira tartotta, hogy fúrtam 3 lukat a scudetto műanyagjába az embléma mögött, majd kalapács meg egy nyolcas csavar segítségével leütöttem a helyéről. Utána megtakarítottam a ragacstól az elejét, és helyére tettem az újat. Végül összepattintottam az egészet. Kb. negyed óra alatt megszépült a kocsi eleje...




Volt némi szabad időm, így 16 kerekeket megmozgatva (Alfa + családi OFFos) téliesítettem a gépjárműparkot. Többet ért mint egy fogyi show :)
Közben kicseréltem a pótféklámpában egy parázs-izzót is. Tényleg olyan egyszerű, ahogy azt egy márkatárs már vázolta. Egy nagy műanyag fejű csavar fogja fel, aztán pár apróbb a burkolatot. Visszatenni ugyanilyen ultra könnyű volt.
Tegnap megkapta az ilyenkor szokásos gyertya cserét a kocsim.
Gazdasági megfontolásból nem platina gyertyákat kapott. Meg aztán nekem ez a 40 000 km futásteljesítmény is olyan 6-7 év alatt jön csak össze :) Addigra pedig mindenképpen kap új szikráztatót, ha meglesz!
A régi NGK széria annyira rossz volt, hogy időnként kihagyott a gyújtás. Remélem más érzékelő nem sínylette meg a durrogást.
Nem gondoltam volna, hogy ennyit számít az új Champion (3 pólusú) gyertya! RC8TYC 4 db + RG4HC 4 db
Rögtön harap házadásra, vidáman forog a motor. Majdnem baleset is lett hazafelé belőle :D
Sajnos a 110156 km--t picit lekéstem a fotóval. De már gyúrok a 111156-ra! :))


