mesa - főkép
>> Tuning és extraAlfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2023-05-07

A gyári színes emblémát a csomagtérajtón lecseréltem egy Fekete-Fehér 2015-ös emblémára. Ugyanakkor egy adagolható, dobozos fogselyemmel leválasztottam a Giulietta feliratot is. Így már szimmetrikus az autó hátulja, leszámítva az ablaktörlő lapátot, amin még agyalok, hogy menjen-e.
Hátulról, ha az egész autó látszik, nagyon jól néz ki most. Modernebbnek is :)

>> Tuning és extraAlfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2023-05-01

Megjöttek az Alfa Depótól rendelt gyári, négy patentes, címkés szőnyegek. Nagyon jó a minősége és egyből helyére lehetett pattintani. Viszont, nincs a leírásban, hogy szőnyeg patent nem jár mellé. így akinek nincs a kárpitban, az anélkül befürödne. Ez elég kellemetlen hiányosság a katalógusukban.
9500 + futár volt az ára, ennyiért egy méretpontosnak nevezett, gagyi szőnyeget is alig kapni, ami fél év után felpenderedik, vetemedik, elkopik és csúszós marad, még patenttel együtt is.

Ez finom, vastag és puha. Mint a GT Blackline gyári szőnyege, ez is.

Rendeltem netről utángyártott kilincset, mert a jobb hátsó kettőbe' maradt. Egy alfákkal foglalkozó cég alkalmazottja szerint az első és hátsó között nincs különbség, amit kétkedve fogadtam. Kiszereltem, köze nincs hozzá! A hátsónak még a lapátja is rövidebb, a felfogatási pontok is szorosabban vannak. Aki hasonlót állít, annak ne higgyetek! Ha valaki csak "bal" és "jobb" oldalinak hirdeti, az 100% csak ELSŐT árul. Nem jó bele, hátra! Szóvak, még a flepni sem egyezik.
Sajnos feleslegesen bontottam le. Legközelebb egy teljes bontott panellal folyt köv. Most megragasztva visszakerült az eredezi

Fékcsigorgás volt az alapja. Gondoltam nem várom meg a gyári MOPAR fékbetétek cseréjét. Vettem mellé TRW "fékzsírt" is, meg grafitost is. most már ne szól. Csak az első négydugattyús brembok kezdték újra :D

Nem is bírtam sokáig, fel is került az újonnan rendelt méhsejtes hűtőrács. Lökhárító levétel nem volt gond, igazából előbbre tettem egy szerelő és virág ládára (1. kép), a csatlakozókat sem oldottam, így is hozzá lehetett férni a cseréhez. Az újon alul és felül két pöcköt kellett fogóval rövidebbre vágni, mert nem abba a lyukba passzoltak volna.

Sokat dob az összképen, pedig a 2014-es pajzs sem olyan csúnya, főleg ha QV Line vagy Sportiva (2. kép. De így modernebb. (3. kép) Később majd kap karbon V formát még vagy lakk feketét, majd eldöntöm

>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16v // 2018-06-02

Másodszor történt bovden szakadás az autómon. Ezúttal felül...
Tizenötezer lett volna a gyári bovden és két hét mire ideér. Akkor gondoltam, mi lenne, ha bicikli bovdennel helyettesíteném? Egy próbát megér, 450 Ft volt a hátsó fékbovden (utólag látva az első is elegendő lett volna, az kb 250 magyar Forint)
Sajnos egy Youtube videót követve lebontottam a teljes bőrözést és alóla a szivacsot, ezzel elment két óra és sok mérgelődés, az acél gyűrűket nehéz szét és össze illeszteni. Utólag az is kiderült, hogy teljesen feleslege zsákutca... Ugyanis a régi, szakadt bovdent kihúzva, fentről a kerékpár bovdent simán le lehet tolna az aljáig, a gyári bovdenház marad a nyitó fülön. HA nincs a felhajtás, fél óra alatt ki / beszereléssel együtt megvan a csere! :)
Mutatom a munkafolyamatot, Alfa Romeo 147 és GT tulajok még hasznát vehetik.

1. kép, ezt látod, amikor felül elszakad. Egy ideig, aztán beszalad a szakadt bovden is. 2. kép, a leszakadt bovden záró, ami a kallantyúban maradt. 3. kép, a teszkós kerékpár bovden címkéje 4. kép, leszerelve a burkolatok 5. kép, kiszerelve az ülés és felhajtva a bőr (feleslegesen) 6. kép a bicikli bovden befűzése - kb. 1 centinként simán le lehet tolni, két ujjal 7. kép, menetet behajtva a gyári lyuk helyére, ahova agyári horog akadt egy átmenő csavart anyával és alátéttel lefogattam a bovdent. Nem vágtam le, a felesleget befűztem az ülés belsejébe, így nem szálkásodik ki 8. kép, ugyanaz, közelebbről. Később egy erős dróttal összébb húztam az alátét közelében, hogy véletlen se akadjon le a bovden. 9. kép, az ülés beszerelve, 10. kép, az ülés előre hajtva. Működik! 11. kép, szerelés közben egy lepke mellém szállt :D
Happy Now

>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16v // 2018-05-26

Elette az idő vasfoga az antenna talpátn a gumit. Kiderült, hogy Volkswagen Passat (!) antenna van a GT-ken, az ehhez való talpat sikerült csere csavarokkal együtt 2700-ért beszereznem. A cseréje nem volt egyszerű, legjobb előre hajtani a hátsó ülést, kipattintani a hátsó tető lámpát és azon keresztül letekerni a angy anyát és kitolni a kábeleket, lecserélni a talp gumit és ugyanez visszafelé.

1. kép: egy kopott antenna talp (netről loptam) 2. a megrendelt cucc OE száma 3. kép, beszerelve az új talp. 4. kép csak úgy, mert szép! :-D

>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16v // 2018-01-23

Már elkezdett hártyásan törölni a BOSCH ablaktörlő lapát, ezért vettem bele REFILL-t, vagyis gumit. Nem volt egyszerű szétszedni a blade törlőlapátot, de a gumit végül is bele tudtam helyezni, de a tövénél, ahol a kar csatlakozik, valami hullám lehetett benne és pont szem magasságában csíkozott. Így mennie kellett, BOSCH-t (Foscht) többet nem akartam már magam előtt látni, így Good Year blade lapátokat vettem.
Ehhez járt 3 vagy 4 féle csatlakozó, így simán fel lehetett tenni a BOSCH helyére. És még jobban is néz ki, még kevésbé áll ki a szélvédő síkjából. ;)
Ez végre jól töröl!

ui: Kellett egy 55 és egy 41 cm-es. A kisebbiken nincs feltüntetve Alfa, de nem érdekes

>> Tuning és extraAlfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-09-04

Elérkezett az idő, hogy a gyári szivargyújtót száműzzem az utastérből. Egy USB-ről töltendő készülék már kevés volt (telefon a navinak + fedélzeti eseménykamera), így rendeltem Csájnából piros LED-es dupla USB töltőt.
A gyárit kissé nehézkes volt kiszerelni, úgy értem a gyári fém hüvelyt előbb kihúzni a műanyag tégelyből (1. kép), hogy utána ki lehessen buktatni a hamutartóból a világítása konzoljával.... Ehhez egy binder csipesz volt segítségül (2. kép) A kínai USB-s cuccot vízálló motorcsónak USB aljzatként árulták, arról a gumi zárókupakot lehagytam, betekertem a gyári műanyag anyával (amiből faragni kellett, mert a GT szivargyújtójában nem fért el 1 mm híján) (3. kép)
Végül bekerült, szép, összhangban az egésszel! :) (4. - 5. kép)

>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-29

Lyukas volt már egy ideje a flexibilis cső a kipufogómban, amitől fura visszhangot kapott az 1.9 Mjet. Külön, univerzális flexi csövet is lehet kapni, de azt el kell vinni kipufogóshoz, aki vagy húzza a száját vagy nem, vagy megégeti az alvázvédőmet vagy sem, de hogy em ingyen vágja ki és varrja a régi helyére, az biztos! Akkor inkább megvettem az egész darabot egyben (1. kép), a munkadíjat megspóroltam, meg a rettegést és beszereltem saját maga. Igazából az egész munka megvolt egy fél óra alatt, sőt még cink spary-vel körbe is fújtam az utángyártottat (2. kép), hogy a hegesztéseknél se kezdje ki hamar a rozsda, miután hallomásból rémtörténetekkel álmodtam :D Kapott előre / hátra új tömítéseket is.
Ezzel a darabbal most kifejezetten jobb lett a (ki)"nézése, meg a járása" is halkabb! ;)
(3. kép)