pe-Ti - főkép

A tavasszal megejtett fék csere után nem sokkal furcsa csattanó hangot lehetett hallani lassú menetben, bizonyos úthibákon áthaladva. A nyerget megmozgatva a csúszka pár tizedes lógása adta a hangot. Szerencsére apró pénz a javítókészlet amit ma be is szereltem. Az alsó csavarra rögzített ismeretlen funkcióval bíró balansz súlyt már nem raktam vissza mert szerintem felesleges több szakemberrel beszéltem senki nem rakja vissza fékcsere után. Gyanítom köze van a zörgéshez mivel növeli a féknyereg tömegét. Majd elválik lesz-e valami változás nélküle...
Az első kerék környékét is szemrevételeztem mert néha innen is hallottam valami furcsa hangot. Meg is lett a bűnös a tekercsrugó az évek alatt elszenvedett kátyúk általi ütésektől kifordult 180 fokkal a teleszkóptányér mélyedéséből. Egy rugó összehúzóval a helyén sikerült vissza igazítani.

Egy sima időszakos karbantartásnak indult aztán lett belőle egy nagyon nagy szerviz hiába az idő nem múlik el nyomtalanul egy 7 éves autón...
A fék kopottságával tisztában voltam de az autó alatt megjelent pár rózsaszínes csepp nem sok jót sejtetett. A vízhűtőm megadta magát a jobb alsó sarkánál szivárgásnak indult az édeskés „nedü” .
Kicsit tartottam a cserétől de beszereztem egy service manualt és annak segítségével már könnyen ment minden még a lökhárító leszerelés is....
A BMC légszűrőm is tisztításra szorult illetve kiderült, hogy a Multiair modulnak van egy külön finomszitás olajszűrője melynek a cseréjével meghosszabbítható az élettartama.
A teljes fékrendzer friss olajat kapott egy vákuumos leszívónak köszönhetően.
Szerencsére amióta megvan az új garázsom azóta itthon végzem a javításokat, karbantartásokat és az évek alatt beszerzett szerszámoknak is hasznát veszem.
Beszereltem még egy rugalmas hálós tartót a „kardánbox” oldalára pont elfér benne egy telefon.
Most már saját pecsét kerül a szervizkönyvbe is illetve felkerültek a nyári kerekek no meg bogároldós cucc váltotta a téli fagyállót.
Amik most cserélve lettek az autón felsorolás jelleggel:
-Olaj: Selénia Star P.E. 5W-40
-Olajszűrő: Sofima S5043 PE
-Gyertya: NGK IKR9J8
-Multiair szűrő: Gyári 55238665
-Pollenszűrő: Orione Carbon
-Féktárcsa: Brembo Xtra Series 09.9365.2X és 08.9364.2X
-Fékbetét: Brembo P 23 134 és P 23 152
- Fék szerlő klt.: Quick Brake 109-1694
- Fékolaj: Tutela Top Dot 4
- Fagyálló : Tutela Paraflu Up
- Vízhűtő: Gyári 50514472
Km óra állás: 81600

Ma megjöttek a fékcuccok... sok variáció után maradt a "gyári" Brembo. Kicsit azért próbáltam fejlesztést is belevinni ezért az "Xtra" széria (fúrt de nem mart viszont bevonatolt) mellett döntöttem majd elválik milyen lesz... A beszerelést majd a nyári kerekek cseréjekor ejtem meg a következő olajcsere szerviz alkalmával.