pe-Ti - főkép

A téli kerekek cseréjekor vettem észre egy kb. 1 cm-es hasítást a bal belső féltengely porvédőn amin keresztül a zsír szépen utat talált magának beborítva ezzel a váltót és környezetét...utólag belegondolva lehet ez okozta az enyhe, gyorsításkori remegést...
A csere jó alap volt arra, hogy némileg fejlesszem a szerszámkészletemet beszereztem egy bilincsfogót, körmös csapágylehúzót illetve csináltattam a cégnél egy célszerszámot a gyári mintára amivel a féltengely véganya le és felszerelése légkulcs használata nélkül megoldható.
A kiszerelés aránylag gyorsan ment azonban a belső csillag nem akart lejönni, flex lett a megoldás így lett egy terven felüli rohanás a bárdiba szerencsére polcon volt elég baráti áron. A könnyebb összeszerelés végett a féltengely ment éjszakára a fagyasztóba a csillag meg a radiátorra aminek köszönhetően az összerakás már könnyen ment, Tutela Star 700 zsírral összeraktam ámde a porvédő bilincse is feladta a leckét mert a noname fogó nem bírt vele így külső segítséget kellett igénybe vennem (megvan a következő szerszám projekt).
Terven felül kicseréltem még az alsó gömbtámaszt is mert a porvédőjét sikerült kivágnom szerencsére ez volt itthon polcon még régebbről. Ez se ment egyszerűen mivel a gyári gömbfej szegecselt így ismét flexelés lett a vége.
Minden csavart a gyári nyomatékkal húztam le a féltengely anyánál még szögmérő is kellett amiben az idén beszerzett gyári (sajnos holland nyelvű) szerviz cd volt a segítségemre.

Még a tavaszi kerékcsere után elvittem a fényező ismerősömhöz a két peremsérült felnit amit most kaptam vissza....akkor egy hónapot kért a javításra de lett belőle 5(!) Sebaj úgysem volt rá szükségem de az utóbbi hetekben már sűrűn hívogattam, hogy lassan itt a tél! A munkája viszont most is kifogástalan lett nem is találtam meg a javítás helyét pedig csak bejavítva lett a különleges krómezüst festés!
A másik említésre méltó dolog egy egyre bosszantóbb és erősödő 3-4-ben kigyorsításkor jelentkező remegés-rázás okának felderítése. A jelenséget már korábban is éreztem de akkor csak kanyarban történő gyorsításkor így nem tulajdonítottam neki túlzott jelentőséget. Az elmúlt pár hétben és főleg a KUL-ra menet azonban annyira felerősödött, hogy muszáj volt alábújnom a gépnek! Leszedvén az alsó burkolatot csak annyit láttam, hogy a bal belső féltengely porvédő környéke úszik a zsírban, a bilincs mellett kiengedte a kenőanyagot és majdnem szárazon ment a belső "csillag"..... Ma végre sikerült elhárítani a hibát, kapott a biztonság kedvéért egy új belső féltengely-csillagot, friss kenőanyagot ill. egy új bilincset és úgy tűnik a hiba megszűnt.