pe-Ti - főkép

Igazából ez a bejegyzés egy sima olajcseréről szólna de egy pici csavar is van a történetben....Leszögezem az elején semmi bajom a Seléniával újkora óta az került bele egészen mostanáig....
Xado??? Na itt van minden pro és kontra érvek, tapasztalatok, csendesülő és besülő motorok. Kicsit jobban megvizsgálva jé ez tudja a Fiat specifikációt tehát ártani nem árthat elvileg. Akkor tegyünk a váltóba is valamit így lett a motorba Xado Eco Drive 5W-40 a váltóba EX 120 revitalizáló nem tudom mi igaz a marketing dumából, azonban mindig is érdekeltek az új, számomra ismeretlen dolgok. Valahogy így voltam a gumikkal is azt hittem a Pirelli az isten aztán kipróbáltam a Goodyeart majd a Dunlopot és nem csalódtam sőt......
Vissza Xadohoz: az olajcserével eltűnt egy hidegindításkor az olajnyomás felépüléséig azaz pár pillanatig mindig hallható halk csattogás egyenlőre ennyi pár száz km alatt. A váltó egy más tészta mivel a manuál 6-os konstrukció alapjaiban egy fos, a nehezen és hangosan kapcsolható 1-2 na erre a Xado adalék "kezelés" rátett egy lapáttal...DE!!! ahogy haladunk a kilométerekkel úgy javul a helyzet most már vajpuha a szerkezet....a marketing duma kezd bejönni jé ez tényleg működik???További tapasztalatok folyamatosan....Km:86213
Apropó felkerültek a nyári kerekek és a gumi helyett a plüss szőnyegek is...
Primavera....

Felkerültek a téli kerekek, fagyálló került az ablakmosóba a plüssök átadták a helyüket a gumiszőnyegeknek és egy alapos mosással megünnepeltük az eltelt immáron 8 együtt töltött évet....ünneprontásképp a bal belső féltengely porvédőn felfedeztem egy repedést úgyhogy megvan a következő projekt....

Mire jó egy szabadnap? Például arra, hogy megejtsem a tél előtti tennivalókat:
-kerékcsere,
-ablakmosó leszívás, feltöltés fagyállóval,
-szőnyeg csere (végre találtam fekete gumit plusz még illatosított)
-ablaktörlő lapát csere gyárira (ami bosch és egész más mint az eddig használt neves márkák sokkal jobb az aerodinamikai kiképzése)
A procedúra most is ugyanaz beszéljenek a képek.... Jöhet a tél...

Korán érkezett a jó idő így nem halogattam a nyári kerekek felrakását. Bekerültek a szövet szőnyegek és leszívtam a téli ablakmosót helyére nyári bogároldós került.

Maximálisan elégedett vagyok az új Goodyear téli gumikkal. Alkalmam volt ma tesztelni letaposott hóban, jégen hát mit ne mondjak az eddigi legjobb tapadású gumim.
Először azt hittem valami baj van az ABS-el és a kipörgésgátlóval mert mindkettő csak érezhetően később avatkozik be mint a Sottozero II-ekkel vagy a Bridgestone LM35-el...aztán rájöttem ez annak köszönhető, hogy iszonyatosan tapad az Ultragrip.
Lecseréltem a teljes ablaktörlő lapát garnitúrát most is Champion került fel az előző két évet bírt.

Ma felkerültek a téli kerekek. Goodyear UltraGrip Performance Gen1 tesztgyőztes gumik gyári elegance felniken. A nyári szett nem úszta meg sajnos egy felnit javítani vagy cserélni kell egy gumi pedig kuka....Bekerültek a gumiszőnyegek is ill. fagyálló került a szélvédőmosó tartályba. Hátra van még egy alapos mosás és egy futómű állítás. Jöhet a tél!

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2015-10-09

Tavasszal már írtam, hogy számomra (egyenlőre) véget ért a Pirelli korszak. Nem rossz gumik de van náluk sokkal jobb is a piacon ugyanabban az (ár)kategóriában. Kicsit úgy érzem, hogy a többi nagy gumigyártó konszern előbbre jár mind fejlesztés mind termékpaletta terén de ki tudja lehet majd visszatérek egyszer a márkához....
A héten keresés közben kicsit még hezitáltam a Sottozero 3-as és a Goodyear UG Performance között de úgy gondoltam az utóbbi lesz a jó választás remélem nem csalódok. A nyári szintén Goodyear Eagle F1-esek szépen tették a dolgukat tapadásuk, zajkomfortjuk kiváló nem csalódtam. Jövő héten megyek a gumishoz felrakatni a felnire de majd csak az igazi tél beállta előtt kerülnek fel az autóra.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2015-04-22

Régóta nézegettem az Alfistin ezt a cuccot és ma végre bekerült a gépbe. Sokkal rövidebbek lettek a kapcsolási utak majdnem fele annyit mozdul a váltókar így élvezetesebb és gyorsabb a váltás szinte csak pöccinteni kell. Annyi negatívumot észrevettem, hogy férfiasabb lett a váltás főleg hidegen ennek a párom nem nagyon fog örülni...
A hátsó rendszámkeret is kapott egy kis optikai tuningot 5D karbonfóliával és egy pár matricával.
A Goodyear Eagle F1-esek túl vannak a "bejáratáson" nagyon más ezeken gördülni, sokkal halkabbak mint a Pirellik voltak végre újra hallom a kipuff hangját.....

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2015-03-15

A kora tavaszi időjárás kegyes volt és így a megszokottnál hamarabb kerülhettek fel a Launch Edition felnik az Eagle F1-esekkel..... Brutál lett az összkép még szoknom kell a látványt a küllős stílus után. Az összképet feldobja, hogy a tükörházak is kaptak egy magnézium-metál színt ami egyébként egy Peugeot szín ugyanis ez állt a legközelebb a felni árnyalatához. Beszereztem még egy Mcgard kerékőrt is illetve a felnicsavarokat feketére festettem, hogy teljes legyen az összkép.
A gumikról egyenlőre az első benyomások pozitívak, csendesek, precízen reagálnak a kormánymozdulatokra, kíváncsi vagyok a Pirellik után mennyit fognak bírni.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2015-02-27

Még tavaly ősszel eladtam a Novitec N10-eseket és azonnal lecsaptam ezekre a QV Launch Edition felnikre! Ma végre felkerültek rájuk az új nyári papucsok (Goodyear Eagle F1 Assymetric2) amit egy hihetetlen akció keretén belül, szemtelenül jó áron sikerült beszereznem az Automax-tól! A gumik Dot alapján 2015 4. heti gyártásúak! Kíváncsi vagyok a Pirellik után milyen lesz ezeken gurulni!
Most már jöhetne a tavasz....