Tagok >> Stef >> 156 1.6 TS Progression >> Blog
- Típus:156 1.6 TS Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Alfa rosso
Hosszú hónapok (évek) kutatómunkája eredményeképp ma végre meglettek a gyári SportPack 2 Recaro szövet üléseim.
Nagyon sok kutatómunka előzte meg. Mindenképp szövetet szerettem volna légzsákkal, deréktámasszal, elektromos háttámlával. Na, ez elég ritka :)
Próbáltam viszonylag jó állapotú használtakat keresni, de ilyen se a magyar oldalakon, se az ebay-en nincs. Amik vannak, azok vagy bőrösek, vagy légzsák nélküliek, vagy menthetetlenül lestrapáltak. Aztán megtaláltam ezt. Bár kissé kopott volt, de szerencsére az ebay-en találtam vadiúj gyári ülőlap kárpitot!!! :) Az oldaltámaszt is javítani kellett, de ehhez is sikerült anyagot találnom. A javítás a Bara Kárpit műhelyében történt.
A 14 év azért teszi a dolgát még ha ideje nagyrészét garázsban is tölti az autó. UV sugárzás, kőfelverődés, egyebek. Szerencsére az utánpótlás már úton van! :)
Úgy tűnik elnyerte végleges formáját a kipufogóm.
Még a gyári rendszer volt alatta, és ugyan semmi gond nem volt vele, de szerettem volna valami "öblösebbet". A nem túl hosszas keresgélés után két versenyző maradt: Supersprint, Ragazzon. A kettő közül pedig az ár döntötte el a győztest: Ragazzon.
A már bevált alfisti.net-ről rendeltem meg, a végdob egy alfisti.net edition ovál véggel, a középdob pedig egy hozzá illeszkedő szintén saválló rozsdamentes Ragazzon közép lett.
Amikor felkerült, és először be lett röffentve, a madarak ilyedten röppentek fel, és még a "mágus" szomszédjának macskája is hátrált pár lépést. Én elismerően bólintottam: jó lesz! :)
Városban szépen is szólt, aztán ahogy kiértem az autóútra, feltűnt, hogy utazósebességen 90-110 körül zavaróan búgó a hangja. Sejtettem, hogy ez a gyerekeimnek nem fog tetszeni, zavarni fogja őket. Legnagyobb meglepetésemre azonban nem panaszkodtak. Sőt, tetszett nekik!!! :) Aztán rá kellett jönnöm, hogy sajnos nekem nem tetszik. Lehet, hogy már öregszem? Nekem ez már túl hangos volt. Elolvastam még egyszer a véleményeket az alfistin. Legtöbben ezt írták: nafyon szép hang, se nem túl sok, se nem túl kevés. Tudtam, hogy ez így nem maradhat, az autónak nekem kell megfelelnie, nem másoknak. Felkerestem hát egy helyi kipufogóst Vácon, ahol a problémám orvosolva lett egy rozsdamentes BOSAL középdob közbeiktatásával. Na, így már mindjárt más! Megmaradt a Ragazzon jellegzetes "röfögő" hangja hátul, elölről viszont eltűnt a búgó hang, és a beltérben is újra lehet beszélgetni, zenét hallgatni!
Ablaktörlő lapátok terén megoszlanak a vélemények. Az első gyárilag szerelt szettem 7 évig bírta. A következő, valami francia gyártmány, alig egy évig. Következett egy Bosch Aerotwin, de nem voltam vele elégedett, mert bár szépen törölt, de a mérete nem volt az igazi, és spoiler nélkül nagyobb tempónál nem volt valami stabil. Ezért a következő alkalommal ismét egy gyári szett kapott bizalmat. Ezek már nem bírtak annyit mint az eredeti gyári szerelésű lapátok, de 4 évig ezek is szépen teljesítettek.
Mivel kezdett a gumi leszakadni róla, most ismét egy Bosch szettet választottam, ezúttal egy BOSCH 551S TWIN Spoiler személyében.
Remélem beválik...
Majdnem pontosan 14 együtt töltött év után ma elérkeztünk egy ikonikus számhoz, majd ugyanazon a napon egy másikhoz is... :)
Műszaki vizsga pipa. Hibátlan. Minden gond vagy előkészület nélkül. 14 éves autó! :)
A szokásos olaj és szűrőcseréken túl, felkerült az új Ragazzon rendszer is. Bár ez a leghalkabb változat, kicsit hangosnak érzem. Még barátkozom a hangjával...
video
A hifibeépítés epilógusa gyanánt, még mindig szükségem volt egy jobb oldali külső tükörre, mivel a régiben tönkrement a külső hőmérséklet jeladója.
Az első, amit megvettem használtan itt az adok-veszekben, sajnos érzékelő nélküli tükör volt... Ki goldolta, hogy ilyen is létezik? A második már érzékelős volt, de angol autóból. Ezt sikerült visszacserélnem egy eu-s változatra, de felszereléskor kiderült, hogy ennek se jó a szenzora.
Végül, rátaláltam az ebayen egy vadiúj, gyári tükörre, ami még csak nem is volt sokkal drágább mint az itthon árult bontószökevények... :)
3 nap alatt megérkezett németországból. Bár egy kis dobozkát vártam, ehelyett egy hatalmas csomagot hozott a futár. Hja, a németek becsomagolták rendesen... :)
Jelenleg beszerelésre vár, és remélem ezzel végleg megoldódik a már lassan 2 éve tartó vesszőfutásom az automata klímával...