Mutasd

>> Egyéb2015-05-14

Felkerültek a nyári gumik. A választás ezúttal a GoodYear EAGLE F1 Asymmetric 2 -re esett 215/45 R17 méretben. Hogy a hordozójuk is méltó legyen, az ősszel egy vW Golfról visszavásárolt Speedline GTA felnire kerültek fel a gumik teljesen új kerékcsavarokkal, kerékőrrel és emblémákkal.

>> Esemény2015-03-08

Az előző szett Osram Night Breaker Plus kerek 2 évet bírt ki. A 2 izzó egy hét különbséggel égett ki... :) Mivel Plust-t már nem találtam sehol, ezért az Unlimited változat került a helyére.
A "hibalistát" még mindig az izzócsere vezeti! :)

>> Tuning és extra2014-10-31

Ma lekerültek a nyári kerekek az autóról, egyben a 16-os Speedline Teledialrol leszedettem a gumikat is. 6 évig szolgáltak, mára már kissé elkoptak és kis sebességnél már ütött is valamelyik. Profilmélységük kb 2-3 mm-re kopott, viszont jó hír, hogy teljesen egyenletes volt a kopás. Így most a gyári felnijeim "meztelenek", és rajtuk is örömmel tapasztaltam, hogy teljesen hibátlanok. Még csak padkanyom sincs rajtuk.
A jelenleg használt téliguminak is ez lesz az utolsó szezonja, úgyhogy jövőre vehetek egy garnitúra 17" nyári, és egy 15" téli garnitúra készletet.
Jövő tavaszra felkészül: 17" Speedline GTA! :)

>> Szerviz2014-10-09

Megvolt. Olaj- levegőszűrő- pollenszűrő + a már szokásos helyzetjelző izzó csere.
Vicces, hogy ha valami gyenge pontját kellene megneveznem az autónak, az a helyzetjelző izzó lenne... :)

 
>> Tuning és extra2014-04-18

Ma érkezett egy ilyen, de az a baj vele, hogy "Lukas" :)

 
>> Szerviz2014-04-18

Már ráfért...

 
>> Esemény2013-10-16

Ez egy nagyon hosszú blog lenne, úgyhogy csak a lényeg: Tadááááááám! Megvan! Sikerült! A hivatalok útvesztőit megjárva, ma bekerült a Forgalmi engedélyem V.9 rovatába a 6-os kód. Azt hiszem az én 156-os My2000 Alfám az egyetlen ezzel a kóddal ma Magyarországon! :)
Köszönet Rohodi Misinek (Autóház Budaörs), és Szabó Csabának (Fiat Group Automobiles) a segítségükért!!!

>> Tuning és extra2013-09-20

A múltkori hifibeépítésnél betett Becker fejegység sajnos nem tudja menüből a frekvencia sáv vágást, ezért sajnos "passzívosítani" kellett a mélynyomómat, hogy meg tudjuk hajtani az Audison SR4-el.
Mivel még így is elveszett a megszokott mélyhangok nagyrésze, ezért valami megoldást kellett találni.
Ennek eredményeként ma új lakó költözött a csomagtartómba. Sikerült kipróbálni több típust is, reflexest, zártat, kisebbet, nagyobbat, végül a legjobban az Alpine SBG-1244BP bandpass láda tetszett. Ez még passzol is a szintén Alpine G-Type első szettjeimhez. Nagggyon elégedett vagyok vele!!! :)

>> Egyéb2013-05-18

Bár nem túl sűrűn használom, de a hamutálca felülete elkezdett lekopni a nyitogatástól (csak a szivargyújtó aljzatot használom). Előbb arra gondoltam, hogy lefóliáztatom. A gyári "karbon" egyébként se valami mestermű. Szinte ordibál, hogy "csak egy festett karbonminta vagyok"! :)
Aztán megláttam GT cartárs blogjában hogy egy balassagyarmati mesterember milyen szép dolgokat készít valódi karbonszövet borítással, gyantával és lakkal, hogy kész is volt a tervem.
Vettem egy bontott középkonzolt, és elvittem a mesterhez.
Mikor meglátta, egyből mondta, hogy ez bizony nem lesz annyira egyszerű. Mivel az idő nem sürgetett, megállapodtunk, hogy amikor kész lesz majd szól.
Majd' 2 hónap után el is készült a mű! Azt mondom érdemes volt kivárni. Mikor elhozta, látttam rajta, hogy mennyire büszke a munkájára és részletesen elmondta hogy mennyire nem volt egyszerű a kivitelezés. Nevetve mondta, hogy még egy ilyet nem biztos hogy elvállal... :)
Szóval kész lett és ma bekerült a helyére. Hát mit mondjak. Össze se lehet hasonlítani a régi középkonzollal.
Külön érdekessége hogy különböző szögből nézve nagyon szép 3D hatása van.
Egy picit szorosabban jár a hamutálca, és a rádió beépítőkeretén is csiszolni kell majd még egy kicsit hogy teljesen bemenjen a helyére. A képek:
Utólag vettem észre, hogy a rádiót igazán letisztíthattam volna... :)

>> Tuning és extra2013-04-18

Megérkezve a Paradoxhoz egyeztettük, illetve pontosítottuk az elképzelésem. Első körben módosítani kellett a fejegység mini-iso csatlakozóinak kiosztását, mivel bekapcsoláskor egyből a "phone mute" felirat fogadott. A fejegységhez csatlakozó mikrofon rögzítésre került a visszapillantó tükör alá. Ezután kicsit "reszelni" kellett a Becker műanyag peremén, hogy beférjen a középkonzol rádiókeretébe :)
Leellenőrizték a már meglévő tápkábelt, és megállapították, hogy ezt jobb lesz lecserélni valami vastagabbra. A vastag tápkábel behúzása nem kis feladat, de mindenképp megérte. Ezután jött a kárpitok, burkolatok leszedése. A baloldalon a tápkábel és a kapcsolószál, jobboldalon pedig az rca kábel, hangszórókábel és cd tár kábelek lettek elvezetve. A cd tárat végül nem a csomagtartóban helyeztük el, hanem a jobb első ülés alatt találtunk neki jó helyet. Közben bekerült a csomagtartóba az erősítő is egy Audison SR4 személyében. Ez a hátsó ülés támlájára lett felfúrva egy kárpitozott mdf lapra. Bár a Becker fejegységen van sub kimenet, az aktív mélyládámon sajnos nem volt állítható hangváltó, ezért a szakik "passzívosították", és az erősítő 3-as és 4-es csatornájára hídba kötötték be a mélynyomót.
Menet közben úgy döntöttem, hogy ha már ennyire szét van szedve az autó, célszerű lenne az első hangszórókat is most kicserélni valami komolyabbra. A komolyabb hangszóró végül az Alpine SPG-17CS komponens szettje lett, nem kis változást hozva a hangminőségben.
Ezután már csak vissza kellett tenni a kárpitokat és burkolatokat, hogy végül jöhessen a hangolás.
Leírva nem tűnik nagy munkának, de bizony reggel 9-től este 7-ig dolgoztak a fiúk az autón!
Az igazsághoz tartozik, hogy az erősítő felfogatásakor történt egy kis "malőr", ami hazafelé, illetve másnap nem kis kellemetlenséget okozott, de végül nagyon korrekt módon rendeződött az ügy.
A hangzás még nem végleges. Az első hangszórószettnek és a kábeleknek is még járatódniuk kell pár órát, és a jövőben lehet hogy némi bitumenes csillapítás is be fog kerülni az ajtókba... :)
Azért már az eddigi hangzással is nagyon elégedett vagyok. Megérte!

(képek a kész állapotról a 3. részben...)