A helyzet az, hogy lefényeztem a nyergeket pirosra, majd kaptak feliratot is. Vettem új légtelenítőket, tárcsákra várok a konzol kiméréséhez. Közben, hogy ne unatkozzak beszereztem 2 darab projektort is, így a tavaly februárban elkezdett projektorosítás most fog végbe menni. A projektorok HELLA gyártmányúak, nem valami kínai retek... :) Azon, hogy csináljak-e rá Angel-Eyes-t nagyon gondolkodom, még nem tudom.
Mikor munkanélküli voltam és több szabadidőm volt, úgy gondoltam szétszedem a nyergeket, rendesen átpucolom őket, majd megkapják a rosso fényezést. Kezdtem a legegyszerűbbnek tűnő dologgal, a légtelenítők kiszedésével. A külső oldalon semmi probléma nem lépett fel, szépen kijött mindkét nyeregből, viszont a belső oldalt mindkét légtelenítő feje letört. Sajnos nem vártam szakit, magam próbáltam itthon kiszedni. Gondoltam fúrok egy nagyobb lyukat, majd abba csavarkiszedő és simán el van intézve a dolog. Ekkor kezdődött a "facepalmos" szopás, ugyanis a drága csavarkiszedő beletört a légtelenítőbe, a másik nyeregben szintén. Sokáig azt sem tudtam mi tévő legyek, míg múlt héten be nem vittem őket a munkahelyemre. Mivel autóbuszokat szerelünk így minden szükséges eszköz megvan. Kezdtük azzal, hogy elkezdtük kis fúróval körbefúrni, na ekkor csesztem el leginkább. Mivel világos volt, hogy így nem jutok semmire a kollégám azt tanácsolta, hogy hegesszünk rá egy anyát, és egy 17-es kulccsal majd szépen meg lesz engedve. Ez a hegesztős dolog egészen máig várt magára. Első körben azt a nyerget próbáltuk, amelyiket már megfúrtam. Mikor meg lett hegesztve, a csavar nem, de a beleszakadt kiszedő kijött. Mivel nagyon elrontottam a fúrással így az a lehetőség maradt, hogy az esztergályos kolléga kifúrta nekem az egész csavart, majd a menetet vékony spiccel és menetvágóval kipucolta. Azt mondta, hogy rendben kellene lennie. A másik nyereg jobban ment. Csak simán ráhegesztettük az anyát a csavarra, 1 nekifeszülés és már jött is ki szépen, ahogy annak kell. Nagy hálával tartozom a több évtizednyi tapasztalattal bíró kollégáimnak és krisz.v cartársnak, aki ezt a hegesztős dolgot már korábban is említette.
Semmilyen megoldás nem vezetett a célhoz, így vettem ma fél méter vászonnal bevont benzincsövet, az összetétet nem tudtam könnyen megoldani, ez volt a legbosszantóbb az egészben, ugyanis egy fém toldatot szerettünk volna berakni, amire 2 bilinccsel rászorítjuk a két csövet, de csak nem sikerült a műanyag cső tökéletes szorítása, csak a milliomodik alkalomra. 10 liter benzint tankoltam mielőtt elkezdtük ezt az egészet, s annyiszor volt szétszedve, annyit párolgott, hogy maradt kb. 5 liter... :) Ma volt az első tesztkör, eddig nem szivárog és a nyomást is bírja. A szilikon csövekkel az volt a gond, hogy nem bírták a benzinnyomást és sorra eldurrantak még a tankban.
2013. 07. 30.
Vettem még 1,3 métert ugyan abból a csőből, mert megelégeltem, hogy nem találom meg a megfelelő toldatot. A benzintankot kicsit leengedtem, csodálkoztam, hogy az anyák könnyedén megengedtek. Kiszedtem a gyári műanyag csövet, majd levágtam róla a csatlakozót. Erre a csatlakozóra szorítottam rá a benzincsövet, ami a másik végén közvetlenül a szivattyú kivezetésére csatlakozik. Eredmény: Az utastérben véletlenül sem lesz benzinszag, a csatlakozási pont nagyon jól szigetel, maradt fél méter benzincsövem, amit a motortérben cseréltem ki, mert ott is 3 darabból volt összetákolva eddig a benzincső. A motor köszöni szépen most már jól van, ami érdekes, hogy a városban azt hiszik 3 literes benzines... :)
Történt az, hogy Laci barátom rászedett, hogy kitisztítsuk az üzemanyag-szivattyú belső szűrőjét. Tegnap (2013. 07. 17.) szétszedtük a fél autót, kiszereltük a subwoofert erősítővel, a csomagtartó szőnyeget, a hátsó üléseket és úgy kb. mindent. A szivattyú kiszedése nem okoz nagy problémát, szétszedni viszont nem könnyű (legalább is nekem nem). A 3 kis kampót kiakasztottam, majd óvatosan az üzemanyag szintjelző mellett kihúztam a szivattyút. Az alján található meg a szűrő, amit egy lapos csavarhúzóval óvatosan le lehet pattintani. A képen látszik, hogy mennyire volt koszos, illetve az egész "kosár" mennyi szemetet tartalmazott. Összerakni már könnyebb volt, mivel a szintjelzőt már ki tudtuk tolni a helyéről.
A móka ekkor kezdődött számunkra igazán. Miután helyére raktuk a szivattyút szerettük volna a benzincsövet becsúsztatni a helyére. Valami úton-módon viszont az a drága dugasz nem csatlakozott rendesen. Erőlködés nélkül szerettük volna levenni, amelynek az lett a vége, hogy az egész benzincső csatlakozó része letört a háztól. Öröm és boldogság, meg az összes égi földre hívása... Még tegnap próbáltam megragasztani, teljes sikertelenséggel. A projekt eltolódott egy nappal tovább, azaz...
Ma (2013. 07. 18.) azzal kezdtem a napot, hogy a csomagtartóból kiszedtem minden maradék kárpitot tisztítás és szellőztetés céljából. Ha már így kiürült a csomagtartó gondoltam, hogy azt is rendesen kipucolom. Ma még 1 ragasztás próbát megejtettem, ami ismét sikertelenül zajlott. Nem volt kedvem (és pénzem sem) kicserélni a működő szivattyút, így északi szomszédainktól (Lengyelország) vett megoldással rendeztük a dolgot. A szivattyú tetejét átfúrtam egy 10-es fúróval, amin keresztül egy szilikon csövet átvezettem, egyenesen a szivattyú kimenetére. Az autó benzincsövéről levágtam azt a derékszögű csatlakozót, majd méretre vágtam a szilikoncsövet. 2 bilincs és kész. A tátongó lyukat piros szilikonnal tömtem be, hogy ne szivárogjon a benzingőz az utastérbe.
A probléma ugyebár ilyenkor jön:
Első körben túl hosszú volt a szilikoncső, amit levágtam, így a szivattyúnál megtört, és ahogy elkezdte nyomni a benzint a szivattyú, rögtön eldurrant a cső. Nagy volt az ijedtség, hogy most vajon mit kúrtunk el. Semmi pánik, cső van... kicseréltük. Visszatettük a szivattyút a helyére, kulcs gyújtásra, a szivattyú meg se nyekken... na ekkor jött az idegeskedés, hogy mi a fenét rontottunk el... Szivattyú ki, a csatlakozója szétcsúszott (whew, ennyi legyen a legnagyobb baj). Miután az utastérben figyeltük, hogy minden rendben van-e elfeledkeztünk arról, hogy egy utólagos benzinszűrőt beépítettem még tavaly tavasszal, ami kb. eddig bírta. A nyomástól egy helyen kilyukadt és okádta magából az aranyat érő folyadékot. Miután eltüntettem a szűrőt volt egy kis mókám az összerakással. Próbakör előtt még azt leszögeztük, hogy hátul valami tutibbat kell még kitalálni, hogy biztos ne legyen szivárgás, de ezt a projektet elnapoltuk holnapra.
Az üzemanyag szivattyú kiszedésének legegyszerűbb módszere:
1. Hátsó üléssor ülőlapjának kiszedése (lábaknál 1-1 csavar)
2. Hátsó üléssor fejtámlájának kiszedése
3. Hátsó üléssor háttámlájának leszedése (1-1 csavar a két kampó közepén, majd felfelé tolva kiakadnak a felső kampók, miután már csak a C oszlopnál fog szorulni)
4. Síalagút kiszedése műanyagostól mindenestől
5. a csomagtartó alsó lapján van 2 csavar, azt kiszedni és felhajtani a "szőnyeget"
6. 6 db anya lecsavarása, miután már gond nélkül hozzájutni a szivattyúhoz.
7. A csatlakozót lehúzni
8. lapos csavarhúzóval picit a szigetelés alá nyúlni, majd az egészet felemelni.
Az üzemanyag szintjelző lehet, hogy be fog akadni, akkor picit meg kell dönteni a házat és rendben ki fog jönni a helyéről. Ha ajánlhatok, mindenképpen érdemes zacskóval vagy celofánnal letakarni a lyukat és picit rácsavarni a nagy gyűrűvel, hogy ne az utastérbe párologjon a benzin. A nagy fehér leszorító gyűrűt egy lapos csavarhúzó és kalapács segítségével engedtem meg.
Képek:
1. Szivattyú kiszerelve
2. Szűrő koszosan kb 15 év működés után.
3. A szivattyúház a szivattyú kiszedése után.
4. A szűrő kitisztítva, mint az új.
5. A ház tisztítás után.
6. A "lengyel" megoldás, szilikoncső egyenesen a szivattyú kimenetén.
7. Beépítve a helyére, tesztüzemben.
Ma elég dolgos napot tudhatunk magunk után. Eredetileg csak annyi lett volna a terv, hogy kiszedjük az első lámpákat és kivarázsoljuk az AlfaCityben beesett helyzetjelzőt. Sajnos a munka ma nem úgy ment, ahogy szerettük volna. Miután kicseréltük az izzókat olyan szerencsétlenül sikerült felrakni a lökhárítót, hogy muszáj volt még egyszer levenni és normálisan helyére tenni. Ez kb 1 órás művelet volt. Tegnap panaszkodtam a 156 topicban, hogy erőtlen az autó, azt a tanácsot kaptam, hogy olvastassam ki a hibakódokat, de valószínűleg LMM. Ma megpróbáltuk Lacci33 cartárssal széthúzni a lambda szondát és visszatért az autó ereje, bár lehetne jobb. A tesztkörön keresztül vágta az utam egy IV-es Golf, szóval úgy 150 km/h-nél volt egy szép rénszarvas teszt, az is ment rendben :) Összességében jól zártuk a napot, de még szeretném az üzemanyag rendszert áttisztítani meg stb.
2013. 07. 16. - Teljesen hideg motornál sincs fulladozás gázadásra, rángatás sem és a keverék sem szeretne a szívócsonkban robbanni. Lambda problémám (is) volt :)
Hát eljött a várva-várt nap, Péntek délután indultunk Komáromba, hogy részt vegyünk az idei AlfaCity-n. Az út nem volt monoton, többször megálltunk, volt kis műszaki probléma is, túlmelegedés (de nem nálam), az olaszok néha megmakacsolták magukat. Egy 50 km-s kitérőm is volt, mikor a húgomat látogattam meg Egerben, emiatt Lacci33 cartárs és utasai kb. másfél órát vártak ránk a Mezőszemerei pihenőn, ahol a nap megmutatta "jótékony" hatását. Miután ennyivel elhúztam az utazást, sikerült Budapesten kifogni a délutáni dugót, aminek mindketten nagyon örültünk. Miközben tötyögtünk a nagyvárosban találkoztunk pár márkatárssal, de ha derékig lógtunk volna ki az ALFÁBÓL integetve, akkor se figyeltek volna ránk. Sajnos ezt már lassan kezdjük megszokni, hogy Budapesten láthatatlanok vagyunk a márkatársak számára. Este fél 8 körül érkeztünk a szálláshelyre, előtte pedig örömmel láttuk, hogy Komáromban a körforgalomban három cartárs is előttünk tért le. Este elnéztünk az erődhöz, valamit megálltunk a Duna partján pár fotót készíteni.
Szombaton reggel ellátogattunk a mosóba, mivel 450 km nem múlt el nyomtalanul, őszintén megmondva eléggé bogaras lett az autó. A találkozóról annyit mondanék, hogy örülök, hogy találkoztam a régi ismerősökkel és külön örülök annak is, hogy az idén új cartásakat ismertem meg személyesen, viszont sajnos volt negatív élményem is... a gumifüstölés hiánya, és még pár apróság. Hiányoztak számomra valami jó kis autós-ügyességi programok, ha már a betonplacc "kihasználatlan", lehetne valamilyen szlalom vagy parkolási versenyt csinálni. Tavaly hatalmas közös autós pózolás volt, szinte minden albumban megtaláltam azt a 25 Alfát, amik összeálltak... őszintén ezt is el tudtam volna képzelni, hogy az éven is csinálunk pár ilyen képet ennyi gyönyörű Alfával. Volt 156 fotózás, amire páran álltunk össze és egy magasság-mérés, amit SanyiJTD cartárssal ketten csináltunk. A lényege, hogy az enyém gyári magasságú (még), az övé pedig durván fűnyíró kategória. Sajnos nagyon nehezen viselem az ekkora hőséget, így nem tudtam az alfa mellett állni, inkább a hűvös, árnyékos helyeket kerestem, így az éven sok érdeklődővel nem nagyon futottam össze, leszámítva azt az 1 cartársat, aki velem szemben parkolt. A hazaút egész kellemes volt, leszámítva a tikkasztó hőséget. Budapesten megálltunk az Aréna plázában, ahol egy ENV-869 rendszámú 75 és egy német 156 látványa fogadott. Az autópálya után sikerült kifognunk pár gyökeret, akik a 35 fokban 70-nel közlekedtek, nem kis feszültséget okozva nekünk.
Vegyes érzelmekkel tértem haza AlfaCityből, lehetett volna még valami plusz, viszont azt sem állíthatom, hogy nem volt jó. Ha jövőre is elmegyünk, akkor mindenképpen viszek valamilyen sátrat meg pár széket, hogy komfortosabban érezzem magam. Örültem minden személyes élménynek, és annak is, hogy volt jó idő (nekem már túl sok).
Egy városi cégnél csináltattam a letört és széthullott műgyantás matrica helyett "emblémát" az ystuc féle logóval, amire még 2 éve kaptam engedélyt. :) Elöl fekete alapon fehér, hátul ezüst alapon fekete. Ennyit tudtam kevés pénzből kihozni. Szegény kiscsaj kikészült tőlem, ugyanis naponta jártam be hozzá mindenféle hülyeséggel. A végén még őt kértem meg, hogy szedje fel a matricát, mivel nekem itthon nem sikerült. Ő is 5-10 percig dolgozott vele, mire jó lett, aztán gyorsan fel kellett raknom a helyére, nehogy rossz helyre ragadjon. Ez a méret már második verzió, ugyanis az első annyira pici lett, hogyha felraktam volna a helyére nagyot nevettünk volna végeredményben. Hálás köszönet a matricáért és a szívélyes segítségért.
Egyik este kész voltam a középső óracsoporttal, másnap nekikezdhettem a sebességmérő és fordulatszámjelző véglegesítéséhez. Kezdtem a fordulatszám mutatóval, mert azzal nem volt probléma. Most sem. Egyszerűen kivettem az órát, szétszedtem, levettem a mutatóról a fekete burkolatot, lehúztam a mutatón keresztül a műanyag gyűrűt, felszedtem a számlapot, ami szintén elfért a mutatón keresztül. Mivel már le volt csiszolva, más dolgom nem volt, mint berakni a "fényszűrést". Körberajzoltam és kivágtam. mivel elég nagy felület volt, így nem hagytam, hogy csak a szentlélek tartsa a helyén, folyékony papírragasztóval a helyére rögzítettem, nem lett tőle baja. Majd 2 kis Pattex pötty és a számlap mehetett vissza a helyére, aztán a fekete gyűrű, burkolat, borítás. Bekötöttem, próba és működik normálisan.
A végére maradt a "kedvencem" a sebességmérő.
Kiszedtem, behoztam, szétszedtem. A csere órán a km állás 173 900 körül volt, ami az eredeti órához képest 10 600 km-s különbséget jelentett. Nekem így nem volt megfelelő. Az elcseszett órát szétszedtem, úgy, hogy egy vékony csavarhúzót bedugtam a fehér ház és a nyomtatott áramköri panel közé, majd elkezdtem óvatosan feszíteni. Közben tartottam a mutatót a helyén, mivel más nem tartja, csak a házból kiálló műanyag pöckök, a 4 láb, ami a mérőóra foglalata (ez is csak kicsúszik), valamint a digitális kijelző lábai. Óvatosan fel lehet feszíteni, de a kijelzőnél nagyon kell vigyázni, hogy a lábak ne legyenek később eltörve vagy hajlítva. Ez kész, az eredeti km a kezemben, már csak a működő órát kell szétszedni. Mivel a számlapot ott csiszolni kellett, így óvatosan leszedtem a mutatóról a fekete burkolatot, a műanyag gyűrűt, aztán a számlapot is. Számlapot lecsiszoltam, az előbb említett füzetből kivágott papírral beragasztottam, majd oldalra tettem.
Következett az eredeti kilométerek visszaszerzése. A szétszedést úgy oldottam meg, hogy a mérőóra 4 lábát az asztalra tettem, a házat a bal kezemmel tartottam, és úgy feszítettem szét. Mivel már második alkalommal csináltam, gyakorlottabbnak éreztem magam, könnyebben is jött le az egész. A kijelzőt kihúzva magától kiesik a zöld fólia, ami szintén a LED színét "festette" kékről türkizre, így azt is kivettem, majd elkezdtem összerakni. Szerintem mondanom sem kell, legóvatosabban a kijelzőnél kell összetolni. A kijelző lábait kicsit összehajtottam, hogy könnyebben helyükre csússzanak. Aránylag szépen összetoltam, amikor kivittem az autóhoz és kipróbáltam: elsőre OK, majd 3 mp után össze-vissza hülyeségeket mutat a display. Ismét be a házba, szétszed, lábakat megigazít, ismét összetol. Amikor teljesen a helyén volt az elektronika, fura módon a kijelző ágaskodott a helyéről. Megpróbáltam picit megnyomni, és jól tettem. a helyére pattant. Megint ki a kocsihoz, összedugtam, ráadtam a gyújtást, vártam vele és OK, visszajöttek az eredeti km-k. Következett a számlap felrakása. A mutatón keresztül a helyére csúsztattam, felraktam a fekete gyűrűt, majd a borítást. összecsúsztattam az egészet, bekötöttem az autóban, kipróbáltam és működik. Király, ez kész. :)
Képek:
1. Az óra szétszedve, elektronika levéve
2. Az elektronika pucéron eredeti, 163 348 km-t mutató
3. A hát és a hátulja
4. Próbálkozunk a "fény szűréssel"
5. Lecsiszolt fordulatszám mérő
6. Így oldottam meg a fény tompítását
7. Befejezve a fény tompítása, kezdődhet a fordulatszámmérő összerakása.
8. A két elektronika, egyik 173 900 másik 163 300... melyik melyik? :)
9. A 7 szegmenses kijelző mögött lévő műanyag lap
10. A régi és új kijelzőm, nagyon örülök, hogy sikerül kicserélni, nagyon nézhetetlen volt az előző.
11. Berakva a régi elektronika, az új kijelzővel, próba idejn
12. Összerakva és megnézve az összhatás.
Élőben sokkal nagyobbat mutat, mint képen.
Első próbálkozásra nem lett annyira jó az eredmény, amit szívesen néztem volna minden este, plusz sikerült a sebességmérőt is hazavágni, tehát vennem kellett új órát. Mivel 30€-ért találtam sebességmérőt, fordulatszámmérőt és középső óracsoportot, nem haboztam, azonnal megvettem. úgy voltam vele, hogy ha 2 hétig fog tartani a munka, akkor két hétig, mivel nem muszáj, hogy azonnal kicseréljem őket.
Kezdtem a kis mutatókkal. Darabokra szedtem, a következő pontok szerint:
1. Kis csavarokat kiengedni az átlátszó buránál (4 db)
2. Leszedni az átlátszó és a fekete műanyagokat (külön-külön is lejön és egyben is leszedhető, a fekete részt 3 fül tartja a házhoz)
3. az órák kiszedése a házból a következőképpen:
a) üzemanyag szintjelző- csak egyenesen ki kell húzni
b) az órát húzni kell, de 3 PIN-es csatlakozó tartani fogja, azt óvatosan ki kell tolni a foglalatból
c) a vízhőmérséklet jelzőt hátulról 3 anya tartja, ezeket egyszerűen meg kell engedni, levenni az alátéteket és kihúzni előre
4. Jöhet az órák szétszedése. Én az analóg mutatós órával kezdtem, mert az első próbálkozásnál is ez jött szét könnyedén. Most sem volt gond, simán lehúztam a mutatókat, a műanyag gyűrűt kivettem és a számlapot sem tartotta csak egy kis ragasztás, ami lejött óvatos felfeszítéssel. Mivel a másik óracsoportban voltak már lecsiszolt számlapjaim, így most nem csiszolgattam, csupán átcseréltem őket.
Az üzemanyag szintjelző és a vízhőmérséklet mutatót ugyan azzal a módszerrel szedtem szét: alulról a tengelyt egy fogóval megfogtam, majd egy másik fogóval lehúztam a mutatót, miután eltávolítottam a fekete műanyag borítást. Nagyon óvatosan kell csinálni!
5. A gyárban gondosan megtervezték, hogy miként lehet egyforma fényerőt kapni az órák másik végén. Már máshol is láttam, hogy a zöld fóliaréteg lecsiszolása után az izzók környékén sokkal erősebb volt a fény, mint a távolabb eső pontokon. Ez nekem is így volt első fordulóban, de nem hagyott nyugodni. Egyszerű ötlet, mondhatni paraszt ész: kell valami, ami közvetlen az izzóknál gyengíti a fényerőt. Először közönségek irodai papír lett volna a befutó, de azt hittem, hogy túlságosan is visszavesz a fényerőből, így füzetből téptem ki papírt és azt raktam az eredetileg fehér festékkel takart helyekre. Az eredmény jó lett, sokkal jobb, mint előtte.
6. Az összerakás. Ismét az órával kezdtem, gondoltam, hogyha azt a legkönnyebb szétszedni, biztos az lesz az egyik legegyszerűbb visszarakni. Tévedés. Ha kint az óra, és már össze van rakva, akkor következő a sorrend (legalább is nálam): mutatók le, számlap le, két kis fekete csavar kicsavar, így az átlátszó plexi rész külön lejön, az óra a helyére - 3 PIN-es csatlakozót összedug, vissza a plexit, vissza a számlapot, mutatókat. Csak úgy mellékesen mondom, hogy ez a legbonyolultabb a három közül. A vízhőmérséklet mutatót csak be kell tolni, majd a ház hátulján a 3 anyával rögzíteni, ez gyerekjáték. Az üzemanyag szintjelzőt pedig csak be kell tolni a helyére, de figyelni kell, hogy a szegénységjelző fehér elválasztó műanyagja a helyére üljön. Mivel nem tudtam 100%-ra, hogy a tengely nem fordult-e el, miután leszedtem róla a mutatót, így kivittem, bekötöttem a helyére, ráadtam a gyújtást és abban az állapotban dugtam rá a két szélső óra mutatóját. miután ezzel is kész voltam, behoztam az óracsoportot, rátettem a fülekkel felfogatott fekete műanyagot, majd a csavarral rögzített plexit.
Kész.
Képek:
1. - Az óracsoportról eltávolítva az átlátszó és fekete burkolat.
2. - A mutatók szétszedve, a képen látható, hogy levettem a hátsó vezető részt is, felesleges, de volt 2 óracsoportom, csak az egyiknél tettem meg.
3. - Különbség a csiszolatlan és csiszolt számlap között
4. - A vízhőmérséklet mutató kiszedése vagy épp összerakása :)
5. - Az üzemanyag szintjelző helye
6. - Az óra éjszaka csak úgy próbaképpen berakva.
Ajánlani tudom azoknak, akik mazochisták. Középkonzol szétszedés, az rendben van (bár váratlan, mikor a 100x kiszedett hamutartó egyszer csak 2 részre esik). utána a mutatók kiszedése sem probléma, majd jönnek a hűtés/fűtés kapcsolók, ennek a kiszedése már macerásabb. Az órákat is és a tekerők hátulját is szétszedtem, kezdtem az órák LED-esítésével, mert az könnyebbnek tűnt, ment is a dolog egész jól, de aztán sajna mikor kész lettem mindennel, felkapcsoltam a világítást, és egy bevillanás után eltűnt minden. Nincs megfejtésem miért is lehet ez. A tekerőknél más égők vannak, mint az órákban, kezdetben azt sem tudtam, hogyan szedjem szét. Kezdtem a forrasztóval, de sajnos eredménytelenül. Annyira felforrósítottam a lemezt, hogy körülötte a műanyag elkezdett megolvadni, így esélytelen volt. Mivel 3 van, 3 különböző módszerrel lehet próbálkozni. nekem a második jött be, kis lapos csavarhúzóval felfeszítettem az érintkezőt és 2x vagy 3x meghajtottam, így a forrasztásnál az izzó eltört és le tudtam szedni a kontaktust róla. Ekkor helyére ment a LED és forrasztással könnyedén tudtam rögzíteni. Kettővel nem volt gond, viszont amelyiket megolvasztottam, azzal volt szívás bőven. Csak meglett. A tekerőknél láttam, hogy elég sok mennyiségű zöld színezné a kéket, próbaképpen nekiugrottam csiszolópapírral, hátha és ebben az egyben segítettek az olaszok, le lehet szedni róla a zöld réteget. Nem fél órás munka, nem kevés mérgeskedéssel..... ha még egyszer nekiállnék inkább 2 napot szentelnék rá.
1. kép - mutatók szétszedve
2. kép - csiszolás előtt még zöld fény szűrődik át
3. kép - csiszolás után már átlátszó, nem színezi a hátulról érkező fényt
4. kép - ebben az állásban kapcsolták le az áramot a környéken :)
5. kép - a LED a régi foglalatban
6. kép - lecsiszolva 1 tekerő
7. kép - a tekerőknél ez a végeredmény, ezzel meg vagyok elégedve
8. kép - teljes összhatás, látszik, hogy a mutatók nem világítanak, ezzel még sokat fogok szívni, úgy érzem.
to be continued...