Blog >> vezérlésmódosító

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2008-12-05

2008.12.05-én megtörtént az ismételt nagyszervíz, amely 2 napot vett igénybe.
Cserélve lett:
Vezérlés módosító
Kuplung; Valeo
Motorolaj; Selenia 20K 10W40
Szilentek
Akkumlátor
És még néhány apróság: bendix, olajszűró, levegőszűrő, a vezérlésnél néhány szimering.

Az összes költségem 138.000 Ft volt munkadíjjal
Km óra állása: 116.280

Tettem fel néhány képet a régi kuplungról.

>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2007-10-30

10 éves korára az autó átesett a legnagyobb szervízen. Már zabálta az olajat, muszáj volt nekiesni Ami történt:
- Vezérlésmódosító csere,
- Vezérműszíj, balansz szíj, feszítőgörgők, stb csere,
- Vízpumpa csere,
- Szelepszárszimmering, szelepvezetők csere,
- Hengerfej tömítés csere,
- Kipuff tömítés csere,
- Olajszűrő + olajcsere,
- Hengerfej síkolás,
- Apróságok.
A végén annyi olaj került a különböző helyekre, hogy a lambda szonda is majdnem megadta magát, de az utolsó pillanatban azt még sikerült megmenteni szerencsére...
Hát, nagyjából ennyi. Remélem 10 évig megint nem lesz gond az autóval. :-)

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2007-07-23

Végre elérkezett a pillanat, hogy megkapja az autó a jól megérdemelt vezérlés cseréjét. Ami belekerült: SKF feszítőgörgő és támasztó görgő, Ruville balansz görgő és vízpumpa, Gates szíj, Dayco balans szíj . Ezen kívül a vezérlésmódosító is meg lett csinálva, nagyon szép hangja van most az autónak. Km: 183300

Az előző szíjon nem látszik semmi sérülés, még a feliratok sem koptak le teljesen. Gates szíj volt benne ezelőtt is. Viszont nem tudom ki rakta össze, mert állítólag forgásiránnyal ellentétesen tették fel a szíjat. Érdekes...

>> SzervizStee146 // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-26

A kocsi vásárlása után (2004 tavasz) 1-2 héttel kiderült, hogy vez.mód -ot kell cserélni. Akkor még csak az Index-es Alfa Romeo topik létezett, onnan okosodtam ki. :)
Elvittem a gépet egy nagynevű Alfa szervizbe. Pénzem nem sok volt (közvetlen autóvásárlás után), így megkértem a szakit, hogy csak a vez.mód-al törödjön. Tudom, hogy ilyenkor teljes vezérlést illik cserélni, de tényleg nem volt rá zsé. Asszem másnapra kész is lett a gép 70e Ft volt a számla. A vez.mód-on kívül csak egy első tompított izzót cseréltek (ezt is kértem mikor vittem a kocsit). Fizettem, semmi hozzásfűznivalójuk nem volt a kocsi állapotához.

Rá kb. 1 évre (10e Km-el később,2005 tavasz), újra elvittem hozzájuk 120e km-es szervízre. Megnézték megcsinálták amit kell (apróságok, olajcsere, fékbetét, stb.) a számla nem volt vészes (pontosan nem emlékszem).

Szintén egy év mulva (2006 tavasz), lett némi pénzem amit a kocsi állagmegőrzésére kívántam költeni. Gondoltam kipróbálom a sokak által jogosan favorizált Kulcs-i Piri Mestert. Bejelentkeztem, elmodtam hogy át kéne nézni a gépet, meg elképzelhető egy vezérlés csere is. Mikor megérkeztem munkához láttak, pillanatok alatt kiderült, hogy a vezérlés (a vez-mód-on kívül) még gyári (kb. 130e km-el). A szíjak a végüket járták, a feszítők szintén. Nem igazán értem miért nem szólt az előbb említett "nagynevű szervíz" erről. A vez.mód cserekor látniuk kellett!!! Na mindegy, Piri megnézte a vez.mód-ot is. Olyan régi típusú példány került bele a "nagynevű szervíz"-ben, amit nem lehet felújító készlettel javítani. Ennek ellenére a Mester egy erősebb rugóval még meg tudta növelni az élettartamát. Meséltem neki a vezmód cserém előző költségét, jót nevetett :" Így könnyű meggazdagodni!"

Idén (2007-ben) újra voltam a Mesternél, lassan cserés lesz a vez.mód-om. Természetesen nála fogom csináltatni, az ajánlat kb. 50e Ft... Ja és az újabb, felújítható változat kerül majd bele..

A képeken látható a vezműszíj állapota. A feliratok 100e km-nél kezdenek eltünni róla, ez már ezen a fézison is rég túl van... A második kép a hosszbordás szíj állapotát mutatja...

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

80.000k szervíz után ami 79k nál sikerült :) a vezmód javítószett vagy nem volt jó vagy nem lett megfelelően belepakolva mert az eddigi dizeles hangzást indításkori IFA zörgés váltotta fel :) Úgyhogy Vezmódcserére szántam el magam. Beszereztem a vezmódot a Fiat nál volt 39k más állítólag olcsóbb helyeken 50k körüli összegekkel riogattak. Pesten lett volna olcsóbban is, de úgy volt, hogy gyöngyösön lesz szervizelve botiga mesternél, de annyira tele voltak melóval, hogy majdnem 1 hónapot kelett volna rá várnom. Így Elvittem Pestre a DCS hez. Itt bekerült az új vezmód, új vezérműszíj, új feszítő görgők, sajna új csapágy is kelett + olaj (selenia 20K) , olajszűrő, szelepfedél tömítés. Ez pedig 78k -ba fájt :) Nem volt olcsó de gyorsan és jól dolgoztak... Azóta legalább tudom hogy mi van az autóban :)
81200km

>> SzervizTtK // Alfa 146 1.6 TS // 2007-05-16

Well, a hírhedt vezmód. Minden 16 szelepes Twin Spark achilles-sarka. Természetesen az enyém is kimúlt, ami jó alkalom volt arra, hogy a bennem szunnyadó boncmestert felébresszem. :-) A képeken az erdmény..

>> SzervizPeti16V // Alfa 156 1.6TS SW // 2007-05-15

2006.november 30. 93650km
Minden ki lett cserélve, hogy visszanyerje eredeti állapotát:
-vezérműszíj (Gates)
-feszítő+vezetőgörgő (INA és Ruville)
-vezérlésmódosító (gyári)
-hidrotőkék (AE)
-tömítések (Victor Reinz)
-vízpumpa (Bugatti)
-termosztát (Vernet) és hűtőfolyadék (BASF Glysantin Protect Plus)
Drága játék volt, de most gyönyörűen jár a motor, és ez a lényeg!