Blog >> hiba

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-04-28

Egyre jobb idő lett és lehetőségem volt klímázni, de sajnos nem akart működni a dolog.
Az egyik szerviz megállapítása során valamelyik cső ereszt az akksi alatt, de további bontást nem kértem tőlük.
Mivel ott csak egy cső volt, így azt beszereztem, majd kicseréltem pár órás szopással egybekötve.
Az akksi tálca leszerelése után vált világossá, hogy a tálca egyik csavarja okozta a sérülést a csővezetéken. Awi-val meg lehetett volna javítani helyszínen, de ha már ott volt a cső akkor szopjunk vele és cseréljük.
A csavarból vágtam, hogy mégegyszer ne okozzon galibát.
Bontott kílmacső: 15 000 Ft postával
Klíma töltés, fertőtlenítés: 25 000 Ft

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-04-01

A távirányítón lévő gombbal egyáltalán nem akart működni a csomagtér ajtó nyitása.
A nyitó szerkezettel minden rendben volt. Majdnem kibontottam a vezérlőt, mikor eszembe jutott, hogy ésszerűbb a biztosítékokkal kezdeni a hiba feltárást.
Meg is lett a tettes... Nem véletlen, hogy április elsején történt :D

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-04-08

Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy az autó előző gazdája nem bánt vele rendesen.

Az olajcsere óta egyre erősödő kopogó hang jelentkezik a motorból.
Gázfröccsre, gázadásra kopog, alapjáraton és meleg motornál halkabb.
Nem placebo, Yani és Giuntini is tudja igazolni :-(

Reménykedtem, hogy a vezérléscsere és a szíjtárcsa javítása megoldja a problémát, de sajnos nem.

Ezután a nagynyomású környékén kerestem a hibát, leszedtem, de nem lóg semmi, nincs törve semmi, vezérmű bütykök rendben vannak. Visszatettem és összedugtam a pumpát, a nyomkodóhengert kihagytam. lA pumpa nélkül is indítható az autó, az alapjárathoz nem kell a nagynyomású. A hang továbbra is jelen van. Ennél a tesztnél már Yani is segédkezett és támogatott lelkileg...

Összeszerelés után rögtönzött sztetoszkóppal (hosszú csavarhúzóval) kezdtük meg, nem volt kirívó zaj a szelepek felől. Kinyitottuk az olajsapkát és így sem onnan hallatszott a kopogás.

Ezt követően megszüntettük a gyújtást egyesével a hengereken és a 4-es lehúzásával a hang megszűnt, gázadásra sem jelentkezett. Többször teszteltük, a kopogás konzekvensen megszűnt, ha a 4-es henger trafóját lehúztuk.

Köszönöm Yani-nak a segítséget!

Most rendesen belenyúltam :-(

Idézetek a zinternetről:

1.

"Egy mondatra azért itt álljunk meg. Amikor azt hallják, hogy tegyen motortisztító adalékokat a motorba olajcsere előtt, akkor NE tegye ezt, mert akkor biztos lehet a közeljövőben egy hajtókarcsapágy garnitúra cserében. A motortisztító adalékok ugyanis a csúszócsapágyak felületéből, mikroszkóppal jól látható mélyedéseket (puha fémeket) oldanak ki, amik a kenést szolgálnák az olaj mellett."

2.

"Az is a hajtókar csapágy hiba forrása lehet, ha motortisztító adalékokat szoktak önteni a motorba az olajcserék előtt. Ez ugyanis előbb-utóbb tönkreteszi a sérülékeny hajtókar csapágy készletet. A motortisztító adalékok ugyanis a kenést szolgáló puha fémeket oldanak ki a csúszó hajtókar csapágyak felületéről."

Tehát okuljatok, nekem már késő :-(

Hurrá

Ma autóstalálkozóra igyekezve a dugóban állások után a megindulásnál gázolajszagra figyeltem fel. Aztán mivel a dugó elmúltával is megmaradt a szag, kezdtem gyanakodni, hogy bizony itt merénylet van készülőben, úgyhogy a találkozóra érkezve felnyitottam a motorháztetőt és ott is megcsapott a gázolaj szag, bár nem nagyon erősen. Az autó alá nézve gyűltek a cseppek, úgyhogy a szerencsés véletlennek köszönhetően a céges szervizbusszal érkező kollégától kértem 10-es dugókulcsot a motorburkolat leszedéséhez, ahol némi szakszerű hümmögés után megfigyeltük, hogy az egyik üzemanyagcső eléggé lecsúszott és bizony ott szökik a drága matéria. A visszacsúsztatás mellett AWAB bilinccsel is rögzítettük a renitens csövet, ezzel a hiba elhárításra került.

>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2016-06-07

További kutatások hatására, leszedtem a MAP szenzort, megtisztítottam, amennyire tudtam, mert iszonyat retkes volt, és még utána is az. Visszatettem, próbakör, eredmény: ugyanaz, talán jobban reagál a gázra, de kitartott alacsony fordulaton rángat, turbónyomás leesik 0-ra.
Kutatásaim utolsó mozzanata: Lehúztam a MAF szenzor csatiját, láss csodát, TÖKÉLETES menet teljesítmény, van turbónyomás és nem rángat!
Tehát a hiba oka még mindig nincs meg, a megoldás hamarosan! (először tisztás, hátha segít), update: nem segített...
Az egyik társunk (Shadin159) felajánlotta, hogy neki van egy, kipróbáljuk azzal.
Ha nem jó így sem, akkor megyek vissza az EGR vonalra, mert annak a tengelye visszaemlékezéseim alapján kicsit szorult...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-12-14

Az utas oldali övfeszítőre panaszkodott a légzsák vezérlő. Az övfeszítőt már kicseréltem, de visszajött a hiba. Most akkusaru leszedés után széthúztam a csatlakozókat a vezérlőnél és kontakt spray-vel sikerült rendbe rakni. Most már remélem, hogy nem jön vissza a hiba...

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-05-16

Történt, hogy Hevesről tartottam Kecskemétre. Jászberény után egyszer csak fordulat el, autó megáll. Próbálgattam hogy kulcs ki-be, gyújtás rá-vissza, de semmi. Egyszerűen égve maradt a kulcs ikon, injektor ikon nem gyullad fel, ergo immo hiba, ha fejre állok se fog indulni. Gyors útszéli szerelgetés, akkusaruval való játszadozás, semmi. Szétszedtem körülnéztem az immo környékén is tekintve, hogy gyújtáskapcsoló cserélve volt, így akkor kérdés, hogyan van megoldva az immo. Ez nálam úgy nézett ki, hogy a törött kulcs rá volt szigszalagozva az immo vevőjére és be volt téve a dobozkához. Oké biztos ez szállt el, mivel biztik, csatlakozók rendben voltak. Innentől az autó járóképtelensége miatt következett kis trélerezés Kecskemétre, egy kedves ismerősöm segítségével. Ezután jött a részletesebb hibakeresés. Több éjszakányi átlapozott angol-magyar fórumoldal után egy kb 10 elemből álló hibalistával álltam neki a dolognak. Első legegyszerűbb tétellel kezdve meg is lett a megállás oka. A sofőr ülés alatt lévő inercia kapcsoló valamiért azt hitte felborultam. Szóval azt megnyomingerelve pöcc-röff. Tekintve hogy azért az immot elvitettem megnézni hogy mi lehet vele, ugye a nyák kikerült a dobozból. Nekem meg sikerült ezt letestelnem a sikeres indítás után nem sokkal, szóval autó ismét áll. Ilyenkor az alfa-code lámpája sem világított már, gondolom a testelés miatt, plusz az injektoré se (Ugye gyújtáskor kivillan az alfa-code az elalszik és akkor villan fel az injektor, ilyenkor indítható). Másik immoval (ECU-val együtt jár, de erre anno nem gondoltam) se volt jó, szóval Kaposvárról jöttek fel értem, mivel fontos dolog miatt haza kellett utaznom. Mivel így alakult, így a friss felmentő sereg is rá nézett az autóra. Itt már volt rendes immo-ecu kompletten mindenestől belepróbálva. Szintén nem jó, de legalább világít az alfa-code. Itt jött a következő meglepetés. Visszatéve az eredeti alkatrészeket egy bikázás után simán indult az autó (amíg nem kapta a feszt addig semmi, amint elég lett egyből megjelent az injektor ikon, pöcc-röff). Érdekes, tekintve hogy 12,4 V körül volt végig az akkufeszültség. Viszont ugye az én hülyeségem miatt már nem világít az alfa-code visszajelző lámpája, de azóta is gond nélkül megy. Illetve egyszer volt hogy nem indult, szintén letiltott az immo (nem világító alfa-code lámpa miatt ezt onnan tudtam, hogy nem jelent meg az injektor jel). Megelégeltem vettem másik akkut (25ezer) , így az eredeti konfigban, ahogy eddig is ment jó... (Volt egy ideig, de ez a következő bejegyzés már.)

Tanulság: NE légy hülye, és ha elektronikát szerelsz MINDIG vedd le az akkusarut, akármennyire is kényelmetlennek, fölöslegesnek tartod!

>> Eseménygyugya // Alfa 159 2.0 JTDm 16V // 2015-04-27

1000km. 'Have engine checked'. Mi a szösz? :o

 
>> Szervizmagento // Alfa 159 SW 1,9 JTDm progression // 2014-05-26

Vásárlás után néhány nappal a kora délutáni órákban beültem az autóba egy rövidebb út erejéig. Meleg, 30 fok... gondoltam leengedem az összes ablakot, hogy gyorsabban tudjam lehűteni az utasteret. Lefelé még csak lement mind, de mikor fel akartam húzni, a két hátsó ajtó felől csak recsegést hallottam. Lent maradt, mind a két hátsó, egyszerre. Autóvillamossági szaki az utcában lakik, elvittem, séta haza - mint kiderült mind a két szerkezet megadta magát, a költség (számlával) 53e forint.
A hibát annak tulajdonítom (mivel mindkettő egyszerre esett össze), hogy az elmúlt években a hátsó ablakok nem igazán lehettek használva.

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-01-06

Pár napja már rakoncátlankodott a világításom, a távfényszóró gyakran nem kapcsolt fel, vagy egyszer csak elaludt. Ez elég kényelmetlen érzés éjjel, kihalt úton. Szombat éjjel buliból hazaindulva viszont előjött egy új probléma, a tompított fényszóró sem kapcsol már fel, csak távfényszóróval együtt. Jelenleg az autó pihen, valamikor bejelentem a villamossági szerelőmhöz. A 2.0 TS hasonló hibáját egyszer már megoldotta, ott a világításkapcsolóval volt gond. Szerintem a légzsákrendszert is megnézetem, ha már egyszer szerelőhöz viszem, mivel világít a légzsákhiba visszajelzője, és a vezérlő sem akar kommunikálni a diagnosztikai műszerrel.

Update I. : 2014.01.14-én leteszem a szerelőnél, meglátjuk mennyi időbe és pénzbe kerül, hogy aminek világítania kell, az világítson, aminek nem, az ne világítson. :)

Update II. : Ma (2014.01.17.) sikeresen hazahoztam a kocsim, kicserélték a kormánykapcsolót, és rendbeszedték a légzsákelektronikát. Most világít a fényszóró, és nem világít a légzsáklámpa. Ööm va és bodottá! :D