Blog >> szélvédő
Van két kavicspötty...szóval menni kell javítani. Hamarosan a lökövel...
Sosem fogok megérteni egy bizonyos típusú embert. Azt, aki úgy ragasztja fel a hónapos vagy ne adj' Isten 10 napos autópálya matricát, mintha annak az örökkévalóságig ott kellene lennie. Előző autómmal és ezzel is így jártam. Tele volt ragasztva matricákkal a szélvédő, de úgy, hogy látszott rajta tökéletesen akarták felsimítani.
Könyörgöm, ez nem fólia! Itt épp az a lényeg, hogy utána le kéne tudnod könnyen szedni. Én mindig 4-5x a ruhámra tapasztom felrakás előtt, hogy szedje össze a szöszt, ne tapadjon annyira és könnyebb legyen utána leszedni.
Láttam a matricákon, hogy némelyik már volt kapargatva, de aztán feladták a küzdelmet velük. Én a jól bevált módszerhez folyamodtam. Egy forgalmon kívül lévő bankkártya (vagy hasonló műanyag kártya, netán spakli) kaparónak és izopropil-alkohol ragasztó oldónak (ez utóbbit még anno számítógép tuningos korszakomban vettem a hőcsatoló paszta eltávolítására a processzorokról).
A művelet elég időigényes és sziszifuszi munka. A ragasztást elvégző mellett egy másik bűnöst is terhel a felelősség, akinek szintén sokat csuklott az édesanyja, miközben serényen dolgoztam. Ez pedig a matrica gyártójáé.
A következő a helyzet: Van egy matrica, amit le kéne tudnod szedni a szélvédőről érvényességének lejárta után. De ez a matrica egy olyan ócska minőségű anyagból van, hogy ha megpróbálod lekaparni, véletlenül sem jön le egyben, hanem folyton kis csíkokra szakad, nehogy le lehessen szépen húzni. Körömmel és a már említett műanyag kaparóval kell kínlódni, hogy nagy nehezen le lehessen szedni, de í]y is elég nehéz munka. Ez az első fázis.
A második fázis a "jó minőségű" matricáról az üvegen maradt nagy ragasztófolt eltávolítása. Ehhez kell az oldószer, az izopropil alkohol. Én ezt egy sima konyhai papírtörlőre fújtam, eléggé átnedvesítve azt és felkentem a ragasztóra. folyamatosan törölgetni kell, amíg alkoholos a törlőkendő és egyszer csak amikor elkezdi feloldani, simán eltűnik a trutyi. A kocsi kárpitját az üveg alatt leterítettem, hogy ha netán lecsöppenne az anyag, akkor ne marjon bele foltot.
A végeredményt a képeken meg lehet nézni.
(Valójában nem gondoltam, hogy írok róla bejegyzést, amikor csináltam, így a "before kép" nem emiatt készült, csak kivágtam belőle azt a részt, amin nagyjából látszódnak a matricák.)
A múlt héten kellemetlen meglepetés ért. A 11esen haladva szemböl egy kis kavics találkozott a szélvédőmmel amikor úgy 100al haladtam. A kavics a szélvédő tövének csapódott és abban a pillanatban úgy 30-40cm hosszan megrepedt a külső réteg. Marhára örültem, de tegnap végre kicserélték a törött üveget. Visszanézve nem is baj, mert így eltűnt a karc a bal felső részröl és a középtájt lévő kis sérülések. Végül ma az a pár engedelmetlen hátsó ablakfűtő szál is tisztességesen fog működni, mivel az is ki lesz javítva. Összességében ez a történet egy 30asba fájt, de van csííííík!!!!!!
Szélvédőcsere:28.000
Fűtőszál javítás:2.000
A szélvédőt még februárban sikerült egy szerelés alkalmával elrepesztenem:
http://www.alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27013
Az akkor 10cm-es repedés most már 40cm-nél tartott. Az akkor tervezett összegnél drágábban, de gyári beszállítótól származó üvegre lett kicseréltetve az első szélvédő. A felső fekete fóliacsíktól végre megszabadultam, meg a kőfelverődésektől is...
A színezett üveg helyett víztiszta lett, de így sokkal jobban tetszik! Eddig mintha homályos szemüvegen keresztül néztem volna a világot, most már minden szépen élesen tisztán látszik! :O)
A rain-x-nek is adtam egy esélyt. Bekentem vele az új szélvédőt (haverom rendszeresen használja). Elsőre jónak tűnik.
Pár napja kaptam egy kavicsot,mint késöbb kiderült kettőt,ezért ellátogattam egy szélvédő javitóhoz.M5 melletti Tesco parkolójában van a műhely.Ráadásul a mester egyben cartárs is ,egy szép Gt-je van.Beszélgettünk az autókról.Mint kiderült ,nem túl elégedett az övével.Na mindegy,a lényeg ,hogy a szélvédőmet gyorsan ,és jól megcsinálta.
Bő két hónapja írtam, hogy most már csak jó lesz az autó. Tulajdonképpen véve igazam lett, mert azóta csak két izzó cseréjét leszámítva nem kellett hozzányúlni az autóhoz. Amit ezeken kívül csináltam vagy csináltattam, csak megelőzés vagy a saját hülyeségem volt.
Élveztem, hogy csak tankolni kell és nyomni a gázt, szervizbe egyelőre nem vágyik az Alfa. Éppen a Bakonyban kanyarogtunk, amikor egy csattanás rondított bele az örömünkbe. Konstatáltam, hogy az autó úgy működik, ahogy kell, furcsa hangokat se ad, már majdnem megnyugodtam, amikor feltűnt a szélvédő közepén egy óriási vízcsepp. Furcsálltam, hogy nem folyik el, nem kenődik szét a menetszélben, aztán leesett. Kipattant egy darab a szélvédőből, az csattant.
Hétvégén nem volt elérhető a közelben kinézett műhely, szóval ma jutottam el a Microsoft Magyarország (nem röhög!) mélygarázsába. Alig ugrottam ki az Alfából, a régi szélvédő már kint is volt, pár perccel később bent az új, csak azért maradtam még egy bő órát, hogy száradjon egy kicsit a ragasztó. Profi munka volt.
Kilométeróra állása: 137 680
Sajnos úgy vettem a kocsit ,hogy megvolt repedve a szélvédőm...mivel műszakin így nem megy át cserélni kellett...sajnáltam ,hogy nem gyári került bele de a gyári megfizethetetlen ..a srác aki csinálta meg profi munkát végzett.
Elkezdtem a vezetékezést... A tápkábelt a hifihez, a riasztó vezetékeit és az e85power kábelkötegét átvezettem a tűzfalon. Ehhez le kellet szedni a műanyagot ami a szélvédő előtt van. Az egyik csavar beleszakadt, az anya kiszedésekor éppen, hogy rátámasztottam a fogót a szélvédő gumiperemére és egy alig hallható roppanással 10cm-es ívet rajzoltam a szélvédő sarkába... :((( Utána néztem, kb 20eFt-ból megvan az új színezett szélvédő berakva. Legalább eltűnik a három kőfelverődés is, ami már zavart, meg a fekete fólia csík a tetejéről...
Ha már ki volt szedve a műanyag fedél, kicseréltem a pollen szűrőt is amit ősszel vettem és természetesen a pollenszűrő esővédő műanyagáról is letörtem két fület, ha már arra jártam...
De legalább az E85Power bekerült. Ugyan nem fogok E85-tel járni, mert jóval drágábbra jön ki mint a benzin, de az E85Power ECO és Sport módjai benzines üzemben is jól jön...
Leírás az átalakítóról:
http://e85power.hu/index.php/en/e85power-kit
Hátsó szélvédő fűtés javítása (csatlakozók visszaragasztása az üvegre), illetve átkötése.
109200 km
Kőfelverődés 90 km/h-s sebességnél. Kivert egy kis darabot a szélvédőből, inkább javíttattam, nem vártam meg, hogy tovább repedjen, főleg, hogy jövő hónapban műszaki, és a javítás mégiscsak olcsóbb mint a csere...