Blog >> szélvédő
Kapott egy új szélvédőt az autó, mert a régi el volt repedve. Ismét Pilkington került bele, ezúttal új keretet is kapott.
2013.05.03. 128.600km A szélvédő kapott egy kavicsot erre jött a klíma=repedés
Ma ki lett cserélve az első szélvédő.Ahogy kiálltam szakadó eső.Így tesztelve lett.Tökéletes munkát végeztek!Az esőérzékelő is tökéletessen teszi a dolgát!
Az első szélvédőn lévő Bosch Aerotwin AR 552 S ablaktörlőket ugyanilyenekre cseréltem és a hátsó ablaktörlő gumit is kénytelen voltam már cserélni.
Lassan egy éve, hogy nem volt fűtés az autóban. Még tavaly a legnagyobb havazásban vettem észre, hogy felém csak hideget képes fújni, míg az anyósülést fűtötte ezerrel. Sajnos se pénzem, se időm nem volt megcsináltatni, de most végre rászántam magam, igaz volt más fontos javítandó is. Nevezetesen a szélvédő környéke, ami eleinte azt hittem csak felül rozsdás (hólyagosodott a fényezés), de mikor Zé.-ék kivették a régi szélvédőt meglepődtek, hogy nem is volt nehéz, ugyanis szépen jóllakott addigra arrafelé a rozsda. Egy éve a motorra, most a szélvédőre írhatom, hogy épp időben... De most nem csak a szélvédő új, és karcmentes. :) Emellett egy klíma panel és olajcsere szinte semmi. :) Ha már ennyi minden történt gondoltam jöjjön egy kis tuning is, fekete tetővel és GTA szárnnyal. (Utóbbit még tavaly tavasszal rendeltem Knoxx segítségével Olaszországból, azóta pihent a szekrényben...)
Km óra állás: 189.550. (Ami azóta egy hazaút miatt már a 190.000-ediken is túl van, brutális leírni ekkora számokat, de az autón semmit nem érezni ebből, igaz ez a blog a tanúja miért...:)
...így legalább megspóroltam a tervezett szélvédő belső pucolást... bár, az olcsóbb lett volna :)
Hegyeshalomnál, az M1en kaptam. Nem tudom mi volt az, de úgy tűnt, hogy a másik oldalról érkezett és vmi zöld volt..
Az alábbi poszt egy számomra meglepő és az elvileg profiktól származó munka banális hibájának megszüntetéséről fog szólni!
Történt ugyanis, hogy anno Hollandia útjain, a vas első gazdája, Pauli feltehetően kapott egy nagyobb kavicsot szélvédőjére. A szélvédő cseréjét szakcégre bízta. 2010.01.13-án elvitte az Európa egyik legnagyobb szélvédős vállalatához a Carglass-hoz. Ők egyébként hazánkban is tevékenykednek. Kicserélték a szélvédőt, de elkövettek egy banális hibát.
Ugyanis a szélvédő beázik! Magasnyomású mosóval történő tisztításkor vette észre utasom, hogy az "A" oszlopon a lilával jelölt területen átázik az oszlop takaró szövet (1. kép)!
A hiba elhárítása:
- Az ajtógumi kéder eltávolítása az "A" oszlopról (2. kép).
- Alapos kézmosás.
- A kárpitelem kifelé húzása felülről elkezdve. Így ki tudjuk pattintani a műanyagelem 4 db patentjét "A" oszlopon levő házából (4. kép).
- A biztosító szalagot rögzítő M6-os TX fejű csavar kitekerése (3. kép).
- A kárpit óvatos felfel-kifele húzása. Vigyázva az alján levő rezgéscsillapító szivacsra, ami nekem szépen levált (5-6. kép).
- A szivárgás pontos helyének felderítése autómosóban. Sejtésem beigazolódott. A cserét végző szaki ismeretlen okból egy papír darabot ragasztott-felejtett, az "A" oszlop és a szélvédőragasztó közé-között (7-8. kép). Itt tudott beszivárogni a víz.
- A papírdarab eltávolítása, kicsipkedése hajlított végű csipesszel (9. kép).
- Turbo Elastic Dichtmasse, szélvédő tömítő massza (10. kép) bepumpálása a kitépkedett papírgalacsin helyére, sziloplaszt kinyomóval. Vigyázni kell a tömítőanyag nem megfelelő helyekre kerülésével. Foltot hagyhat! Vigyázat, a massza nem köt meg, ragadni fog még sokáig...
- A munka minőségének ellenőrzése autómosóban.
Továbbá:
- A leszerelt kárpitelemet zuhanyzóban kárpittisztítóval és körömkefével alaposan kitisztítottam.
- A levált szivacsot Loctite 595-tel vissza ragasztottam.
- A trehányul tűzőkapoccsal rögzített biztosítószalagot újrakapcsoztam hosszabb kapoccsal.
Visszarakás:
A leszereléssel fordított sorrendben. (Kivétel: kézmosás :))
A szélvédő cseréről a garancialap a 11. képen látható.
Költségek:
- Szélvédő tömítő massza (Turbo Elastic Dichtmasse): 980,-Ft
- Magasnyomású mosás: 2 x 100,-Ft = 200,-Ft
összesen: 1.180,-Ft
Az egész úgy kezdődött, hogy kaptam egy kavicsot! Ezeken a jó magyar utakon ez nem meglepő...nagyot csattant de nyomát nem láttam így nyugisan haladtam tovább! Aztán majd 100 km múlva valami furcsa dolog jelent meg az ablaktörlő irányából....egy fénytörés mely szépen lassan araszolt felfele egy repedés formájában....Elég ideges lettem aztán kicsit lenyugodtam és számba vettem a lehetőségeket:
1. van cascóm ami üvegkárra is jó igaz 10% önrészt ki kell csengetnem,
2. elég sok cég foglalkozik javítással de repedést nem vállal(hat)nak de én azért saját felelősségemre ideiglenesen megcsináltattam itthon egy cimbivel aki már 10 éve javít kőfelverődést! Átmeneti megoldásnak jó lesz mert várni akarok tavaszig a cserével elég jól sikerült alig észrevehető és mivel meg lett fúrva a repedés vége így nem fut tovább!
A cascóm az Uniqánál van felhívtam őket a későbbi csere részletei miatt és meglepetésemre ha a Carglassnál cseréltetem ki az üveget akkor az önrészt is átvállalják! Elég jól hangzik ráadásul csak gyári üveg elérhető nem is szeretnék mást berakatni így valószínű itt fogom cseréltetni ha melegebb idő lesz tavasszal!
Minap a gumisomtól megkaptam a két új Kleber Dynaxer HP3-ast, a két Dayton d210-es még egy két szezonra jó lesz. Útközben egy kavics csapódott a szélvédőmbe, amit másnap ki is javíttattam, de közben esett az eső, úgyhogy a kosz már bekúszott a szélvédőmbe, így maradt nyoma...