Blog >> tutela

>> Autóápolásdroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-10-26

Mivel erős a gyanúm, hogy a féltengelycsuklók és a kormánymű fogasléc - a magas futásteljesítmény és a zord sós-párás üzemeltetési körülményei miatt - konganak a szárazságtól, ezért a KUL-on nyert olaj - Elaforg 2000 Kft. üzletében történő - becserélésekor sort kerítettem az alábbi gyárilag előírt kenőanyagok beszerzésére (1. kép).
Annál is inkább fontos az alkatrészek mielőbbi kenése, mert a Cartársak tapasztalatai és az egyöntetű vélemények alapján a szóban forgó alkatrészek egyértelműen hajlamosak az idő előtti tönkremenetelre. Ezért mielőtt ez bekövetkezne, preventív jelleggel kívánom az alkatrészek elhasználódását lassítani tisztítással, majd újra zsírzással.
Mivel a féltengelycsuklók kenésére szolgáló zsír típusát leírta a használati útmutató (2. kép) így ezek kiválasztásával nem sokat pepecseltem.
Belülre: Tutela Star 700 (3-4. kép)
Kívülre: Tutela All Star (5-6. kép)
A kormánymű fogaslécére valósi zsír típusára Tibcsi166 társunk hívta fel a figyelmet, hogy a Fiat Bravo-knál ez a gyári ajánlás. Mivel a használatiban erről nem esik szó, és tulajdonképpen egy Bravo kormányművet is hasonló üzemi körülmények vesznek körül, gondoltam itt is megállja a helyét a Tutela MRM 2 (7-8. kép).
A zsírok paraméterei és árai:
Tutela Star 700; 125 ml; NLGI 0-1 FIAT 9.55580 (Homokinetikus kötések részére, széles hőmérsékleti tartományban, gumikhoz és elasztomerekhez.) - 1.373,-Ft
Tutela All Star; 125 ml; NLGI 1-2 FIAT 9.55580 (Homokinetikus kötések részére, molibdén-diszulfid bázisú zsír, magas üzemi hőmérsékletnél.) - 2.027,-Ft
Tutela MRM 2; 0,85 kg; NLGI 2 Iveco 18-1810 Classe II (Lítium és molibdén-diszulfid bázisú magas EP-jű zsír.) - 2.113,-Ft

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-02-04

Az egész ott kezdődött, hogy egyik napról a másikra szálszakadásos lett két gumim! Az egyik nagyon, a másik csak alig észrevehetően! :-(
Szerencsére még tavaly szert tettem egy garnitúra használt, de jó állapotú Hankook Ventus V12 Evo gumira, amik ráadásul már itt Magyarországon készültek! :) Kb. egy hónapba telt, mire a gumis haverommal időpontot tudtunk egyeztetni és végre lecserélte a gumikat! Elég ramatyul nézett ki az egyik, mert a gumi belső oldala elég csúnyán be is repedezett! Szerencsére bírta a gyűrődést! Természetesen a felnik is át lettek nézve, kettőt görgőzni is kellett! Sőt, édesanyám általi padkázás nyomai is el lettek tűntetve! Szépek lettek! :-)


A kerekek felrakása után következett az olajcsere! Egy picit túlfutottunk a 10K kilométeren, de csak éppenhogy! Egyúttal lecseréltem a szervóolajat is, mert egyrészt nem a belevaló volt benne (legutóbb gyorsan kellett cserélnem és csak másfajtát kaptam), másrészt meg már elég zavaró volt a hangja! De mégegyszer le kell majd cserélnem ( vagy még párszor), mert eléggé fekete még a színe! Egyébként Tutela GI/A került bele, motorolajból pedig a szokásos 20K Alfa Romeo! Köszönet Erhard-nak a beszerzésért! A légszűrőt nem cseréltem, majd a következő alkalommal!


Költségek:
- szerelés: 6400,- (1600,-/kerék)
- görgőzés: 7000,-
- felnik fényezése: 15000,-
- 6 liter 20K Alfa Romeo olaj 14970,-
- 1 liter Tutela GI/A szervóolaj 1880,-
- olajszűrő 1020,-




KM óra állása: 111690 Miles
Régi óra szerinti állás: 220878 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 70005 Km (43499 Miles)

Következő olajcsere: 117904 Miles óra állásnál :-)

Lassan minden összeáll, a nagyszerviz korrekt elvégzéséhez.
Megvannak az olajak, folyadékok, szűrők, szíjak, görgők, tömítések, vízpumpa és a klímatisztító is.
Köszi Erhard!
Már csak desztillált víz kell és a turbó csőre egy állítható bilincs.
A képek magukért beszélnek!
Hát nem gyönyörű...?!
Remélem tartós és sokáig hibamentes lesz minden!

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-08-22

Jani barátom Erhardnál járt, és felajánlotta a segítségét így rendeltem pár cuccot a következő szervízhez:
5L Selénia 20K AR
olajszűrő
2L Tutela ZC 75 Synth
Levegő és pooenszűrőm már van.

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-05-09

Jövő héten ha minden jól megy kicseréljük a fékfolyadékot. Majd kiderül, hogy érezhető-e a változás!

Az anyag már megérkezett, egy literes Tutela Top 4 formájában.