Blog >> bőr
Majdnem elfelejtettem felvésni az esedékes bőrápolást. Ez van, ha nem én csinálom. :)
A feleségem gyönyörűen kitakarította az autót és a szokásos, méhviaszos trutyival ápolta az üléseket. Ragyogás, jó illat.
Kilométeróra állása: 144 800
Vasárnap rászántam magam a soros bőrápolásra. Két hónapig tartott, mire minden összejött hozzá. Volt rá egy fél nap szabadidőm, nem szakadt az eső, nem betegedtem le, nem voltam lusta, nem tört ki a háború. A múltkori glicerines szappan még bírja, a nyeregápoló viszont majdnem elfogyott. Legfeljebb egy könyöklőre lenne elég a maradék, szóval a következő menet előtt venni kell egy adagot.
Már alig vártam, hogy egy kicsit jobb idő legyen és konzerválhatom a kocsi belsejét. A Decathlonba vettem lónyereghez való tisztírót és ápolót. Az amúgy tisztának tűnt ülésekről rengeteg kosz jött le.
Ezelőtt nem volt bőrbelsős autóm, szóval némi utánajárással kezdtem a műveletet. Az álmoskönyv, a fórumok és a józan paraszti ész a direkt bőrre való glicerines szappan és nyeregápoló kombót adta ki. Nyeregápolóból a Decathlonban kapható Sapo zsírt ajánlották, szóval egy budaörsi Ikea karika közben beugrottunk oda is. Az ifjonc kapott egy (Zöld! Űrhajós! Ufós!) labdát, apa pedig ezeket:
http://www.decathlon.co.hu/glicerines-szappan500ml-spray-id_8220405.html
http://www.decathlon.co.hu/borapolo-zsir-id_8186624.html
Alaposan megfontolva minden lépést - nem vakítok, lustaságból - hetekkel később jutottam el odáig, hogy nekiessek az autónak.
Azzal kezdtem, hogy BMW-s stílusban átálltam a saját parkolóhelyemről két másikra, hogy ki tudjam tárni az összes ajtót, aztán előkaptam egy száraz, mikroszálas kendőt, és áttöröltem vele az összes ülést, könyöklőt és ajtókárpitot, majd egy másikra fújkáltam a szappant, és alaposan végigdörgöltem az egészet újra.
Ezután 2-3 órát hagytam száradni (természetesen ügyeltem arra, hogy egy pillanatra se hagyjam abba a paraszt módon történő parkolást), és arra jutottam, hogy semmi látható változás nem történt. Az ülések nagyja ugyanilyen tiszta volt a művelet előtt is, az elszíneződések meg nem tűntek el. Nem hagytam magam eltántorítani, előkaptam egy újabb kendőt, és elkezdtem belemasszírozni a nyeregápolót az ülésekbe, satöbbibe, de most nem hagytam ki a kormányt és a váltógombot sem. Miután végeztem a zsírral, még egyszer, utoljára végigmentem mindenen egy száraz kendővel is.
Az eredmény: érezhetően puhábbak és kicsit fényesebbek lettek a bőrkárpitok, és egészen kellemes illata lett az Alfának. Megérte a félnapos szívás. :)
Az okosok szerint 2-3 havonta illik megismételni a műveletet, de ha nagyon hideg lesz a tél, inkább várok vele tavaszig.
A kormány és a kézifék+váltószoknya is rettenetes állapotban volt, tehát felkerestük a megfelelő embert, aki újrabőrözött mindent.
Innentől kezdve csak ajánlani tudom a kollegát, ha bárkinek szüksége van ilyesmire, csak szóljon, a képek magukért beszélnek!:)
A bőrbelső megfelelő ápolását ezidáig kissé elhanyagoltam, csupán pár alkalommal töröltem át sima bőr törlőkendővel (nem emléketem a márkára). Éppen itt az idő. Sokan ajánlották az AutoGlym termékeit, gondoltam kipróbálom én is.
Rendeltem egy tisztítót és egy ápolót.
Nagyobb meló volt mint előzetesen gondoltam, de megérte szerintem. Szebb élettel telibb lett, és egész kellemes illata van.
Tegnap befejeztem a bőrszett cseréjét. A látványt szokni kell, fura a bézs szín a szürkével kombinálva. Ez miatt is valószínű, hogy nem tartom meg, de próbára jó lesz, hogy majd beszerezzek egy vaj színű faceliftbe való szettet, vagy megy vissza a régi szövet...
Gondoltam rá, hogy befestetem a sofőr ülést, mert kissé leharcolt, meg átalakítom a könyöklőt, de így, hogy nem akarom megtartani, nem erőltetem...
Pofátlanul olcsón jutottam hozzá egy garnitúra fekete bőrhöz. Hidegben kicsit hideg, melegben kicsit meleg...de nagyon kényelmes. Legszívesebben ki sem szállnék azóta a kocsiból. :))