Blog >> téligumi
Lassan itt a tél, jobbnak láttam felrakatni a téli kerekeket. GabCsiéktól kértem időpontot, és ma délelőtt meg is történt a szerelés. Ja, és kaptam törzsvásárlói kártyát, stílusosan a 156-os sorszámút. :-)
Menjen mindenki gumiztatni a Taylor Gumiszervizbe! :-)
"Dunlop Winter Sport 3D
Az Auto, Motor und Sport a Dunlopot választaná
Az SP Winter Sport 3D kiemelkedõen szerepelt az ADAC és a TCS tesztjén is.
A Dunlop új téli gumiabroncsa az SP Winter Sport 3D a legjobb téli abroncs az Auto Motor und Sport legújabb tesztje szerint. A neves német szaklap eredményét alátámasztják a német és a svájci autóklub felmérései is. Az Auto Motor und Sport az egyik legnépszerûbb méretû 205/55 R 16-os téli gumikat vetette “nyúzópróba” alá. Az SP Winter Sport 3D kiemelkedõen jól teljesített a havon. A német lap elismerõen nyilatkozott az új abroncs fékezési képességeirõl, valamint a nedves úton mutatott kiegyensúlyozott viselkedésérõl. A teszt során a Dunlop gumi kiváló kanyarstabilitásról tett tanúbizonyságot és igen ellenálló a vízenfutással (aquaplanning) szemben is. Mindez elsõrangú menetkényelemmel és alacsony zajszinttel párosul. A végeredmény így aligha lehetett kétséges:
„Az új Goodyear Ultra Grip 7-es és az új Dunlop SP Winter Sport 3D a legjobb választás a piacon” – írja az Auto Motor und Sport.
Az ADAC egy másik tömegméretet, a 195/65 R 15-ös téli gumikat tesztelte. A Dunlop itt a Goodyear új Ultra Grip 7-ese után végzett szorosan a második helyen. A német autóklub ítélete szerint a
„Dunlop SP Winter Sport 3D egy nagyon kiegyensúlyozott gumi, amely kiemelkedõ teljesítményt nyújtott nedves és a száraz úton egyaránt.”
A svájci autóklub (TCS) tesztjében szintén a „nagyon ajánlott” kategóriába került a Dunlop, amely a teszt minden pontján kiegyenlítetten jó teljesítményt mutatott. A TCS felmérésébõl az is kiderül, hogy az SP Winter Sport 3D a fogyasztás és a tartósság szempontjából is a legjobbak között van.
„A kiváló teszteredmények a kutatatási-fejlesztési munkánk elismerése. Büszkék vagyunk arra, hogy téli gumiabroncsainknál alkalmazott elõremutató technológia meggyõzte a tesztelõket is. A legnagyobb nyertesek azonban minden bizonnyal a vásárlók lesznek, akik egybõl észre veszik majd a teljesítményjavulást" – értékelte az eredményt Arthur De Bok, a Dunlop márkatulajdonos Goodyear európai üzletágának vezetõje.
Dunlop SP Winter Sport 3D
Az SP Winter Sport 3D-t speciálisan a vezetés szerelmeseinek tervezték, akik még téli körülmények között is a legjobb menetteljesítményeket szeretnék elérni. Az új Dunlop abroncs mintázatán háromféle mintaelem is szerepel, amelyek éppúgy a jobb úttapadást szolgálják, mint a gumi vadonatúj összetétele. A kiváló tapadás és a kiemelkedõ fékezési tulajdonságok havas és nedves úton is lehetõvé teszik, hogy a vezetõ maximálisan uralja a jármûvét. Az SP Winter Sport 3D mindezek mellett kiváló vezetési élményt nyújt a száraz útviszonyok mellett is.
Dunlop
A Dunlop a világ egyik vezetõ nagy sebességû abroncsokat gyártó cége, amely, aligha véletlenül, jelentõs eredményekkel büszkélkedhet az autósportban is. A Dunlop folyamatosan nagy hangsúlyt helyez arra, hogy versenytapasztalatait átültetesse a mindennapi használatra szánt abroncsok gyártásába is. A Dunlop gumik technológiája élenjáró: a cég maximális vezetési élményt nyújtó abroncskínálatában megtalálhatók a defektmentes típusok is, amelyeket immár szériában szerelnek a BMW új ötös modelljeire. Nem véletlen, hogy a BMW mellett számos más autógyár (Audi, Citroen, Honda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen) is a Dunlopot használja elsõ szerelésû abroncsként. A Dunlop teherautó és motorkerékpár gumikat is gyárt. "
Felkészültünk a télre, apunak köszönhetően feltettük az acélfelniket, rajtuk az új Barum, Polaris 2-es gumikkal. Árát nem tudom, ősök ajándéka volt a télre. :) Akkor még jó idő volt, pár nap múlva leesett a hó is, pont jó volt az időzítés...
Pár hét keresgélés és várakozás után (12.16.) Knoxx-nak köszönhetően dísztárcsáim is lettek, így már stílusos is az autó! :)
Na megvolt az előző postban említett futóműállítás. A kocsit a kedvenc futómű szervizembe vittem ahova évek óta járok, most sem csalódtam szerencsére. :)
Ha már szerviz, pár dolgot még elintéztünk:
- műszeres teljes futómű állítás
- téli gumik felszerelése (és centírozás)
- hátsó 2 fékcső cseréje
- fékfolyadék csere
- fényszóró állítás (és egy új izzó)
Tapasztalatok: pénteken hoztam el a kocsit, azóta is fülig ér a szám :) Nem számítottam rá hogy ennyit számít a precízen beállított futómű. Hihetetlen simán fut az autó, tényleg szinte "lopakodó üzemmódban", szuper a kormányzás, remek az úttartás :)
Ha minden igaz az autóvásárlás utáni legnagyobb felújításoknak nagyjából a végére értünk, nagyon elégedett vagyok :)
A javításokért nagy köszönet Zé mesternek, és a Pátkai szerviznek!
Elég korán feltettük, mert kellett síeléshez, szerencsére nem volt rá szükség.
Csere apáméknál, míg dolgoztam elintézték.
Ma reggelre leesett az első hó.. Én pedig a tavalyi tél után pánikba estem, és téligumim ugyan van, de felnit még nem vettem hozzá. Úgyhogy reggel szépen nyakamba vettem a várost, és benéztem néhány gumishoz. Az egyiknél volt is egy nagyobb készlet, igaz Stilo-ra való, tehát 6,5x15 ET43. Az ET miatt aggódtam kicsit, de elhoztam, nem akartam már tovább variálni, elég ritkák lettek a 4x98as acélfelnik. Igaz 30.000-ért ideadta volna a 145 facelift gyári aluját is, azokkal a nagy lukakkal, de le is volt padkázva, meg amúgy sem tetszene a 155-ön, úgyhogy maradtam az acélnál.
Meg ezzel olyan igazi "sleeper" lett a külseje, vagy inkább olyan bontószökevényes? :)
A gumizást magamnak csináltam.
Megérkezett az első hó (1127), pont mára volt időpontom kerékcserére (11:00, Dk. norauto) 154.024-es km óra állással le is váltották a 15"-os téli kerekek, a 17-es nyári Pirelli abroncsokat 16.953km megtétele után (első nyári szezon). Idén sem lett szebb tőle az autó, az már biztos, de legalább már van rajta dísztárcsa, az előző két télen még az se nagyon volt. Hát ilyen, szokni kell :S Bár kényelmesebb a lufikerék mint a nyári peres, de elég cikis a megjelenése:) Tavaszig csak kihúzzuk valahogy.. Ezzel az abronccsal ez lesz a 2,5. tél :) A mai napig 3.585km-t tettünk meg a téli Michelin abroncsokon 1,5 tél alatt - kb. mint mostanában a nyáriakon egy-másfél hónap alatt :) Legközelebb (+1.300km megtétele után egy motorolajcsere lesz már aktuális, akkor megnézetem a futóművet, mert az első kerekeket csúnyán eszi a belső oldalon. Illetve a hátsó lengéscsillapítókat és stabilizátorokat illene már cserélnem lassan. De ez majd kiderül kb. két hét múlva. Bekerültek a gumiszőnyegek is, hogy ne a nyáriakat tegyük tökre ebben a lucskos időben. :S
[Költségeim: kerekek kiegyensúlyozása + kerékcsere 5.540Ft, Forest fagyálló folyadék, 1kg, -35C 420Ft, Ambi Pur vaníliás autóillatosító 1.190Ft ]
2010.11.23. A kocsiba 67.300km.van.Ma felkerültek a téligumik. Átgumizás:4000HUF
Csak úgy megjegyzek egy fogyasztást mert az 59-es topicba töbször volt róla szó.1250km.-re tankoltam 85litert.Ez 6.8-as átlag.Ebbe volt minden.Kalocsai gyorsulás Veresegyház medvepark oda-vissza pálya meg itt a környékbe némi elrohangálás a többi város.
Ma elvittem felrakatni a téli garnitúrát....a nyári papucsokat szépen lemostam és várják a tavaszt!
Ja, és kapott egy futóműbeállítást is!a hátával voltak problémák de most most feszes mint állat :)!
Az ősz hosszúra nyúlt, halogattam a téli kerekek felrakását. Mégis csak nyáriakkal szebb a látvány! :-) A szerelés szokás szerint GabCsiéknál történt.