Blog >> téligumi
Új téli garnitúrát kapott a vas Sunny Wintermax NW211 XL 225/50 R17 méretben.
Felkerült egy új téli gumi garnitúra az autóra. Hankook W452
Hello Michelin télen is!
Próbáljuk ki a franciák legjobbnak mondott téligumiját: ma felkerültek a Michelin Alpin 5-ös gumik (225/45 R17 méretben)
Az első pár kilométer után az a tapasztalat, hogy nagyon halk, a mintája pedig vagány!
A felszerelés ezúttal az AKH-nál történt a Fehérvári úton: a súlyok, szelepek, szerelés, centrírozás összesen 11.885 forint volt.
A héten kap egy futóműbeállítást még a verda, aztán idén már nem költenék rá :)
Sikerült Marektól egy 2.5 V6 emblémát venni kedvező áron, hétvégén fel is ragasztottam, nekm így jobban tetszik mint nélküle :)
Illetve hétvégén megkapta a JTD téligumi szettjét 205/55 R16-os Michelin Alpin5 gumikkal elől, hátul még Pirelli Sottozero de azok lassan cserések lesznek mert kicsit zajosak.
A kis 147-es is kapott új Continental Wintercontact TS850 téli gumikat , a 15 colos méretben ez a gumi nyert az ADAC teszten ezért esett erre a típusra a választás. Képeket most csak az emblémáról készítettem, később pótolom.
A két hátsó nyári Michelin teljesen elkopott, konkrétan a kopásjelzőig. Jobbnak láttam felrakni a téli gumikat, amik ugyan szintén kicsit sokat futottak már, de legalább tapadnak :)
Végső statisztika a Michelinekről: 32.275 km került a gumikba három szezon alatt. Nem értem, miért kopott el ez a két hátsó gumi ennyire... Teljesen egyenletesen koptak, szóval biztos nem a futóművel volt a gond. Sokat vártam ezektől a gumiktól, és végül is három szezont bírtak is, bár a 32 ezer kilométert nem érzem soknak...
A nyári felnik elmentek fényezőhöz, hármat görgőzni kell, és mindegyik kap egy telifényt a következő szezonra.
A téli Good Year gumikban 32.884 kilométer van hat szezon után, de hamarosan jönnek az új Michelinek. :)
Ma sikeresen beszereztem 4db új téligumit a régi felnikhez:
Continental ContiWinterContact TS850 205/55 R16 91T: 25536 Ft
Ma feltettem a téli kerekeket. Kicsit korán van még, de egyre kevésbé bíztam a nyáriakban. A régi garnitúra megy a kukába, tavasszal gumit veszünk.
Válra menet (ahol a nem használt kerekeim pihennek) végleg megadta magát a motorvédő. Az M7-en megemelte annyira a menetszél, hogy ne érjen le, utána viszont végighúztam az aszfalton a lehajtótól a faluig. Kerékcsere előtt leszedtem az egészet. Az elmúlt egy-két napban igyekeztem körbejárni a témát, és arra jutottam, hogy nem is pótolom.
Kilométeróra állása: 143 585
A múlt hónap végén észrevett hátsó lámpatest hibát végül sikerült javítani (1102). A legutóbbi szerviz alkalmával a kalaptartó alatt a csomagtér felőli kárpit mögött lévő csatlakozást – számomra egyelőre érthetetlen okból – szétszedték, majd az összeszerelésnél elfelejtették csatlakoztatni, így nem csoda, hogy nem égett a hátsó lámpasorom egy része.. De mire megtaláltam az oldalkárpit alatt a másik végét.. Szerencsére ”csak” ennyi baja volt. Ez a csatlakoztatás egyúttal megoldotta a csomagtér világítás és a ”csomagtér ajtó nyitva” jelzést is a műszerfalon, ugyanis azt sem jelezte már egy ideje (0724 óta, ezek szerint a hátsó köd és tolatólámpám sem égett 4 hónapig..?). Volt még egy kis időm, így kicseréltem a váltógombot is, mert a régi már elég viseltes volt. Egy kis 3mm hosszú csavar elgurult, ami nem lett meg.. szerencsére eggyel többet adtak és mivel az előző ugyanilyen váltógomb csavarjait is megtartottam biztos, ami biztos.., volt mivel pótolni.
Elérkezett az idő, hogy feltöltsem a PAJZS rendszerhez tartozó SIM kártyát is. Mielőtt feltöltöttem volna (1105), előtte valamiért felhívtam a számot – sosem szoktam, de most volt egy ilyen megérzésem.. „A hívott szám jelenleg nem kapcsolható.” - mondja egy kedves női hang.. Mivel előtte nem hívogattam az autót, így nem tudtam, hogy ez helyes-e. Vadul telefonálgatni kezdtem, persze információt vajmi keveset kaptam, mert a tel.szám a Pajzs nevén van, de azt legalább kiderítettem, hogy elvileg.. még nem járt le a SIM kártya. Úgyhogy gyorsan fel is töltöttem, még mielőtt.. Szeretem az utolsó pillanatra hagyni a dolgokat, de ezt már legközelebb nem fogom.. :) Másnap csináltam egy próbariasztást, pár mp elteltével már hívott is, úgyhogy elvileg rendben van. Viszont az ABS visszajelzője megint kigyulladt a műszerfalon (1106). Amire jó esetben nincs szükség, de ha már van benne, akkor működjön, és különben is zavar, ha valami hibát jelez a műszerfal. Főleg télen.. Állítólag csak a jeladó koszolódik be ilyenkor, de jobb lesz most már kivizsgáltatni, mert nem sokszor ugyan, de elég rég óta kijelez időnként.
A múltkori vezeték összedugás a csomagtérben nem csak a lámpa problémát oldotta meg, hanem azt vettem észre (1108), hogy végre normálisan működik a központi zár is. Ugyanis mostanában (0724-e óta..) akkor is bezárt, amikor a csomagtér ajtó még nyitva volt. Pedig olyankor bezárás után vissza ki kellene nyitnia, hogy valamelyik ajtó nyitva maradt. Ezt nem csinálta, de ma már ez is működött. Apró örömök.. :) Ennek örömére elvittem lemosni az autót, mert már elég koszos volt..
Idén 7 éve, hogy megvásároltam a 156-ost (1114). Csak úgy repül az idő.. Azóta rengeteg mindenen és elég sok átalakításon mentünk keresztül. Jövőre végre elnyeri végső alakját a (gyári) GTA küszöbökkel. Alapjában véve elégedett vagyok vele. Fogyaszthatna kicsit kevesebbet, lehetne 7 évvel fiatalabb, stb., de mindezek ellenére még mindig örömmel tölt el, amikor beleülök és már pár lépés után visszanézek rá a parkolóban miután bezártam, úgyhogy szerintem továbbra is jó döntés volt anno.. A hét év alatt megtett kilométerekről és elfogyasztott üzemanyag mennyiségről, átlagokról egy következő postban készítek egy kis statisztikát az előző évekhez hasonlóan. Évfordulós km óra állás: 206.634 km.
Dunakeszin végre sikerült lencsevégre kapni azt az Alfa 90-est, amit a környékünkön lakik, viszont hiába villogok neki, nem veszi a lapot:\ mindenesetre az autója eléggé rendben van tartva, mentségére szóljon :) Az ABS visszajelző továbbra is hibát jelez.. (1117) viszont a hónap végére megérkezett (1126) a Sparco Settanta Racing Nero pedálszett, ami jelenleg szerintem az egyik legszebb a piacon, a korábban favorizált MOMO-tól is jobban tetszik már. Ezzel együtt a hideg is megérkezett (1127), délutáni órákban, hazafelé 0, -1 fok körül mutatott a hőmérő, így öntöttem is gyorsan 1,5-2,0 liter téli szélvédő mosó folyadékot (-40 fok) a tartályba. Csak ennyi fért bele a még benne lévő nyári miatt, de már így sem fog legalább befagyni, ha tovább hűl a levegő. A hűtővízre is fért egy kicsi, oda az itthon lévő -35 fokosból töltöttem, de az elvileg enélkül is megfelelt, csak a szintjét találtam kevésnek. Ha már ott jártam, akkor a motorolaj szintet is megnéztem mikor leállítottam, persze nem akkor kellene, így a minimum értéket mutatta. Nem szokott hiányozni belőle, reggelre biztos lecsurog :)
Az utolsó IKEA-s vásárlásunk alkalmával (1122) sikerült az egyik szerencsétlen autósnak úgy parkolnia, hogy nekiment az első lökhárítómnak. Szerencsére semmi nem látszik a koccból, de legalább gurult volna hátra 5 centit, ha már nekem jött, ne hagyta volna úgy az autóját.. Abból is látszott, hogy egy igénytelen balfasz volt, hogy az ablakát lehúzva hagyta, így tudtam neki egy kedves üzenetet hagyni az ülésén. Biztosan meglepődött, mikor visszaért a kocsijához.. megnéztem volna az arcát.
Még novemberben lecseréltem a nyári kerekeket télire (1129) a szokásos december közepihez képest. Viszont a legutóbbi kerékcserénél egy nem éppen jó hírrel fogadott a szerelő, az egyik téli alufelnim ugyanis hegesztve volt már korábban – én is így vettem.. Ezt a felnit viszont most kicseréltük egy, még a nyáron megvásárolt ugyanolyan 16-os teledialra, melyet Viking30-tól szereztem be. Idén a SEMPERIT Speed Life (Continental) 225/45 R17-es gumikkal 6.984 km-t tettem meg. A nyári gumikba összesen eddig ezt az egy szezont tettem. Km óra állás a kerékcserénél: 206.801 km.
[Költségeim: téli szélvédőmosó 999, kerékcsere 5000]
Ma vettem 4 db új Hankook téligumit, fel is kerültek új szelepházakkal. Már hiányoztak :) De viszont nagyobbak mint az előzőek, így valószínűleg csalni fog a km-óra.