Blog >> téligumi
Ma felkerültek a tavalyi Sottozerók.
Kezdjük az elején:
Fékek
Kopó alkatrész, kérdés sem volt, hogy cserélni kell, szerelő szerint a tárcsák kibírnak még 8-10 ezer kilómétert biztosan de ha óvatosan használom 15-öt is, tekintve az élettartamukat, és a legutóbbi cserét, ragaszkodtam az újhoz, TRW tárcsákat, előre hűtötteket, hátra simákat tettünk, hozzá való TRW betétekkel, új fékcsúszka, új porvédő gumi a csúszkára, dugattyúra, csúszkák szilikonos síkosítóval be lettek kenve, ahova kellett, oda pedig kentünk rézpasztát: Juhéééé újak a fékek, örültem mint majom a farkának.
Váltó:
Váltó tökéletes, pontos, nem lötyög, szépen kapcsolható minden sebesség, de egy váltóolaj frissítés ráfért, így ha már amúgy is nagy projektben voltunk a fékekkel, így a váltóolaj is átesett egy cserén.
Tisztítsuk a motort:
Egy előző hibára volt ez a megoldás (vagyis nem oldotta meg, de erről majd egy későbbi blogbejegyzésben), dobott egy hibát egy részletes diagnosztika alatt, hogy a légtömeg mérő nem megfelelő adatot továbbít, így hát levettük, kipucoljuk, de ha már így belekezdtünk, és volt szívórendszer tisztítónk dögivel, gondoltuk az egész szívósort letisztítjuk, hátha ez megoldja légtömegmérő csere nélkül (SPOILER: nem oldotta meg, de legalább a szívósor ki lett takarítva).
Téligumi:
Jött a hideg, a latyak, a sár, lassan kéne valami téligumi az autóra:
Milyen? mennyiért? mekkora? Alufelnire? lemezfelnire?
Szempont volt, hogy ne kínai ZS kategóriás gumi legyen, de lehetőleg ne is valami több százezres tétel legyen a vásárlás. Osztottunk, szoroztunk: legyen Laufenn (sokan most nevetnek, de leírom miért lett ez): Alapvetően az első kérdés, mire használom, mennyit megyek vele, Országúton 80% ban napi 20 km reggel, ugyan ennyi este, illetve egy városban (Siófok) 4-4 km, nagyon extrém használatnak nincs kitéve, és a 7-es utat is takarítják, valamint a várost is, így megfelelő a laufenn, másrészről Hankook-hoz tartozik, és valamilyen szinten a minőségi elvárások hasonlóak, abból kiindulva, ha valaki gyárt egy jó minőségű terméket, sanszos, hogy a leányvállalata sem csinálhat sz*rt. Így ez eltt, de így utólag teljesen meg vagyok vele elégedve, nem hagyott sehol ott, tökéletesen ment, tapadt amikor kellett.
A tavaly vásárolt, max 10 ezret futott téligumik egy frissen vásárolt 15-ös tojástartós felniszettre kerültek, fateromnak jutott még belőle egy szett közepes téligumi is.
Az akksim már 2 éve is haldoklott, fogalmam sincsen hogy bírta ki ilyen sokáig, kellett egy másik a 71 AH-s Varta helyére. 74-es Exide-ot vettem, úgy pörög az önindító, hogy csak na :)
Volt még olajcsere, mert idén pörögtek szegénybe a km-ek, Liqui Moly 5w40-et kapott, ahogy szokott.
Most egyelőre ennyi, még lesz pár apróság, de másra kellett a pééz :)
Km: 293.000 :)
Kép: ilyen csodálatos időre sikerült időzíteni a kerékcserét, meg ofkorz az olajcserét is... gratulálok magamnak :D
Sokat késett, de végül csak beköszöntött a hideg, eljött a gumicsere ideje. Az Alfa által homologizált, szép olasz nevű Pirelli Sottozero 3 téligumikra esett a választásom, ez szerepel a gépkönyvben is. A Pirelli honlapján a H sebességindexűt ajánlják erre az autóra, ill. a kezelési útmutató sem teljesen egyértelmű ebben a tekintetben, mindenesetre én okosabbnak éreztem magam, és V-set vettem. :)
Vacilláltam rajta, hogy inkább egy jó négyévszakos abroncsot vegyek a téli szezonra, és azt váltogassam a nyárival, mert nagyon sok az olyan nap a szezonban, amikor ezek jobban teljesítenek, viszont kifejezetten latyakos-havas utak, ahol a téli előnyben van, viszonylag ritkán fordulnak elő a lakóhelyemen. Végülis elengedtem a kísérletezgetést, egyelőre megyek a klasszikus nyári-téli váltogatással, ha ez elkopott, majd újragondolom.
Korábban is feltűnt, hogy valamiért a két hátsó féktárcsa középső része rozsdásodik. Az elsők nem. Ugyan csak esztétikai gond, abból sem vészes (a küllők között bizonyos szögből látszik valamennyire), de egy kicsit zavar. A gumis srác lekefélte, és egy kicsit bezsírozta, ez segít (legalábbis amíg a zsír rajta van).
Lekerültek a nyári GTA felnik. Ez egyben a búcsú is tőlük, vélhetően már nem én teszem vissza őket az autóra...
Á, nekem sima ügy volt téli kerekek felrakása...
Szeretem, ha nem ér meglepetés.
Defektjavítóval robogót pumpálom.
Szett helyén pótkerék, nem mankó. Krokodilemelő, keresztkulcs mellette, az a biztos.
Na akkor kerékcsere: mindjárt első csavar nem jön ki. Sebaj, nekimegyek másodiknak, legyen sikerélmény...az se.
Ilyen nincs. Fejvakarás közepette felmértem morgó idei kórtörténetét...fékcsere volt...hogyazajó!....
Végigkérdeztem jelen levő garázsszomszédokat kétméteres vascső ügyében...senkinek(régen volt már a szocializmus😞 esküszöm, ezek egy tankot összeszedtek volna innen-onnan akkoriban)
Nem lesz ez így jó, holnapra esőt mondanak.
Újabb szomszéd érkezik, neki sincs, de hegyen van, holnap hoz...á, hagyd, megyek én most a hegyre, biztos van valami.
Hegyen...nálunk is régen volt szocializmus, egy darab csővet nem lelek. Szögvasat sem.
Kevergek, mint vasorrú bába mágneses mezőn, fény meg megy ki alólam...
Midőn fáskamrában fa alól mintha valami igéretes látszana. Csőnek cső, na akkor bontsunk.
Bő egy órás régészeti feltárást követően tépázottan battyogtam lelettel morgóhoz.
Mit mondjak, szerelő egy állat!
Cseppet sem pehelysúlyommal ugráltam másfél méteres csövön, mire éktelen halálsikollyal megadta magát csavar. És ezt még kilencszer.😥
Mennyire lehet megtépni alufelnin csavart nem tudom, de ez bőven határérték felett volt.
Lekocsikáztam immel ámmal meghúzott csavarokkal.
Romantikus lámpafényes kerékcsere...eléggé meguntam ama napot.
Felkerült ide is a téli. Nyári kuksi megint. :-) Imádom. Felninek kell majd új fény. Kép itt is csak a km állásról készült. Igyekszem pótolni.
Felkerültek. Még most sem tetszik. Egy éve is le akartam cserélni...elfelejtődött. Képet pótolom. Addig is a km állás
Felkerültek...ja nem. Az egyikkel gond van. Szóval hétfőn gumis. Nem tartja a "nyomást".