Blog >> téligumi
Téligumi felrakva. Ma meg is érkezett a hóesés.
A nyári kerekek a pincébe várják a tavaszt:-)
Mivel a bőrülések meglehetősen hidegek és nincs ülésfűtés vettem poláranyagot és szépen letakartam.
Időjárásilag ugyan még ráértem volna, de nov.1-től Ausztriában erősen ajánlott a téligumi, és időnként mennem kell arra, így átszereltem.
Háát, megnyertem a háborút, de kemény csaták voltak. Először is qrva nehezek a kerekek, aztán nagyon lent van az autó alja, alig fért alá a krokodil emelő, ráadásul mivel füvön szereltem, még alá is kellett tennem egy bútorlap darabot, mert besüllyedt a földbe. A 3. keréknél megadta magát a bútorlap, az emelő kereke egyszerűen belesüllyedt, nehéz a vas. A gyári 17-es felni és a féknyereg között nagyon kevés hely van, elöl pedig max. pár milliméter. Igaza volt az előző tulajnak, nagyon kell figyelni télen, mert ezzel a kerékkel lejjebb van az autó, így ott is leér az alja ahol eddig nem. A téli kerekeket a kocsihoz kaptam, így "nem kerültek semmibe", 225/50R17 Vredestein Wintrac Extreme
Tegnap előtt mikor még jó idő volt(nem esett semmi :D ) felraktam a téli garnitúrát. És végre alufelniken vannak ezek a gumik is. :) Sokkal jobb az összhatás, de így a 17esek után nagyon aprónak néz ki a 15ös szett. :/ Zöldesszürkés színt kapott, hogy ne legyen mégsem tucat felni színű. És még talán a kosz is kevésbé bántó rajta a szutyok időben. Úgy összességében szerintem jól áll ez a szín a kocsinak. :)
November 1től törvényileg kötelező, így megkerülve a nagy tumultust, lecseréltettem a gumikat.
km állás: 156.950
Megvettük a zöld TD-t alufelnikkel nyárigumikkal. Hogyan legyen neki téligumija? Hát úgy, hogy megkapja a JTD-ről a még bőven használhat Conti garnitúrát az acélfelnikkel, a JTD pedig kap télire is 15-ös alufelnit, új gumikkal.
Trencsik Roland bontójából így el is hoztam 4 tojástartós felnit...amiről itthon derült ki, hogy ilyen állat nincs, ez 156 felni 4 csavarlyukkal. Vagy valami kis sorozat, rendelhető extra, vagy utángyártmány. Az ET-je is eltér, és 6" helyett 6,5"-os. Télire....
Felrakattam rá az akciósan szerzett 185/60r15 Vredestein Snowtrac 3 gumikat éééés....gyönyörű! Nagyon szép, jóll áll az autónak, hogy kicsit kinett van a kerék pereme. Valami azért nem 100-as, mert túl érzékenynek érzem a kormányt. Kicsit hagyom még kopni az új gumikat, lehet csak ennyi, valamint engedtem a nyomásból, beállítottam a nálam szokásos 2,45-re.
Ma felkerültek a téli pacskerek. Még mindig GoodYear Ultra Grip 7 195/65 R15 méretben. Kellene hozzá szereznem gyári alukat. Dísztárcsa nem Alfára való. :D Mintamélység mind a 4 keréken 7,1mm.
Hétvégén felkerültek (1113) a nem régiben vásárolt téli gumik (Dunlop Winter Sport 3D) és 16"-os alufelnik (by phon) az alfára.
km óra állás: 174.788km
A Pirelli P Zero Nero 215/45 R17-es gumikkal 11.458km-t, míg a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 225/45 R17-esekkel 4919km-t tettem meg. (össz: 16.377km)
[Költségeim: kerékszerelés, kiegyensúlyozás, szelepek 7000Ft nóraautó, ahogy HoZee mondaná :]
Felkerültek a téli gumik. Ezt a szezont még tuti elviszik, de jövőre lehet, hogy új kell.
Sikeresen felkereültek a téli gurulók egy alapos balanszírozás után. Érdekes módon a pincében pihenés alatt nem vesztettek a nyomásukból :)
Természetesen ezt a műveletet is saját kezűleg végeztem, így a költségem: 0
km állás: 150280
Eljött a szokásos téli átállás ideje kihasználva a kellemes őszi napsütést felkerültek a téli kerekek, bekerültek a méretpontos gumiszőnyegek innen (egyszer már bevált most sem csalódtam) , fagyálló ablakmosó került a tartályba a zárak, zsanérok kaptak egy kis WD40-es kezelést és felkerültek a logós szelepsapik is!
A Ragazzon projekt is új fordulatot vett kikerült a középdob is helyét átvette egy vastagabb rozsdamentes cső is így már sokkal sportosabb lett az orgánuma!
A 18-as felnik nagyon jól viselték az úthibák viszontagságait sérülés nélkül vészelték át a közel 10 ezer km-t most leápolva várják a tavaszt megmérve a profilt kb. 1mm-t koptak ez jó jel így legalább 3 szezont ki fognak bírni!