Blog >> téligumi
Legutóbbi bejegyzéskor elégedetten állapítottam meg, négy hónapig olcsók voltunk.
Jön a tél. Beszerzésre került elölre két db kleber használt téligumi. Elfogadom, elhiszem mindenki véleményét, hogy milyen, és csak új, stb.
Én úgy hívom: alibigumi.
Nincs rá szükségem, ellenben szlovén rendőrnek kell.
Morgó pihen. Garázsban. "Dokkolva" :heti pár nap töltés, hetente bevásárlás szomszédoknál, várjuk a tavaszt.
Idővel elkezdem kilencedik tél óta tartó népszokásom: lesem időjárás jelentést, első hó előtt nagybevásárlás, majd következő nagy eső utánig téli álom. Nem lát sót morgó sem, havat sem.
Laza két hét csúszással megérkeztek a téligumijaim. Continental WinterContact TS860 lett. Nem mintha a Michelinnel elégedetlen lettem volna, sőt. Véleményt egyelőre nem írok, mert egyrészt még tél se volt, másrészt 10 kilométert ha gurultam rajtuk a gumistól hazáig.
Kilométeróra állása: 186 249
Dömpi meglátogatott a hétvégén és elvitte a gyári 17-es szettet a Hankook téligumikkal. Remélem szépen fognak muzsikálni nála.
A sokküllős 17-es felnik sosem tetszettek igazán, az idei télre szántam el magam, hogy kicserélem a szettet egy 18-asra. Találtam is jóárasítva egy garnitúra zsírúj fetete 18-as Ronal-t (Ronal R56 8x18 ET35). Remélem minden rendben lesz és el fog szépen férni, eddig jól alakul a dolog.
Szintén hosszas agyalás után Nexen Winguard Sport 235/45R18-as téligumikat választottam, a Gumik.hu-ról. GT Cartárs készített piros matricákat a kupakokra.
A 17-es garnitúra Dömpihez fog kerülni.
A Kálvária úton, a Kiss-Gumi-nál szereltettem össze.
8-ra volt időpontom a gumisnál, aki a téli garnitúrát tárolta. 7:58-kor már nem voltak kerekek az Alfán, alig negyedórával később meg már kifelé tolattam a műhelyből. Most a nyári cipők maradtak ott megőrzésre.
Az Alpin A4-ek megkezdték az utolsó szezonjukat.
Kilométeróra állása: 165 537
Felkerültek az új ropogós gummák. Continental Wintercontact TS 860-ra esett a választásom. Eredetileg oponeo.at-ról akartam rendelni ,de egyik nap pont összetalálkoztam a szerelö sráccal ,aki a cég kocsijait szereli,meg gumizza.Kértem árajánlatot, 570 eurot mondott szereléssel együtt.A netröl rendelve 520 euro lett volna a gumi szerelés nélkül,úgyhogy mondtam neki ,hogy csinálja.
Dot szám 3516
Km állás a cserekor: 220558 km
Ma felkerültek a télikerekek, lecseréltem a nyári ablakmosó folyadékot, leápoltam a kédergumikat. Jöhet a hideg és a hó!
km állás: 184.091km
Tavaly a Toyotáról örökölt Pirelli Snowcontrol serie II gumikkal futotta le a téli szezont az Alfa, mondván az még arra jó lesz 5mm-esen. Idénre kellett viszont gumi és hosszú agyalás után arra jutottam, hogy mivel a tél kishazánkban az utóbbi pár évben érdeklődés hiányában elmaradt, így négyévszakos abroncsokat kap a téli szezonra a paripa. Ennek az okoskodásnak az egyik nem elhanyagolható szempontja volt az is, hogy ajövőbeli tervek között szerepel a 17"-os nyári garnitúra és sportfutómű beszerzése, így ezek kímélésre is jól jön balkáni útviszonyok közé a négyévszakos kerék 15"-ban a tojástartó felniken.
A csapásirány kijelölése után további micimackós fejvakarás következett azügyben, hogy melyiket válasszam. Michelin CrossClimate, Vredestein Quatrac 5 és Goodyear Vector 4seasons Gen 2. volt versenyben. Végül a Vredesteinre esett a választásom, mivel ez rendelkezik téli mintával is és árban is a legkedvezőbb, 195/65R15-ben kb 17ezer Ft-os áron mérik darabját (CC 20e, Goodyear 24e). Lázasan elkezdtem keresni a legkedvezőbb beszerzési forrást, mikor megláttam az Apollo Alnac 4G Allseason gumit, amely a Vredesteint felvásárló Apollo csoport névadó márkája. Európában ők a B márka személyautók terén, ám ár-érték arányban eléggé jók. Átlagosan 14ezer Ft körül mozog a gumijuk, ami további kutatásra késztetett és nem találtam róla elrettentően rossz teszteket, egy erős középkategóriát tud a négyévszakosok között. Még rágódtam a kérdésen, amikor hirtelen leakciózták a gumit 11090, valamit 11690 Ft-ra (T és H sebességindex). Legyünk urak alapon a H-st választottam, szerencsére teljesítették is a megrendelést. Elvittem a kerekeket, a régi gumikat beszámolták, így a felnire szerelt gumikért összesen 50ezer Ft-ot fizettem kereken. Ugorjunk két hetet előre. Otthoni cserét terveztem egy, egy ismerősöm segítségével és kérésére, merthogy legyen tapasztalat a gumiról, mielőtt megrendeli ő is. Oké, legyen, cseréljük ki Ez az első csavarnál bukott el, mert teljesen be voltak rohadva a csavarok és az elsőnél letört a dugókulcs feje. Irány az éjjel-nappali gumis a Szentmihályi úton. Két méteres szárral kinyitották a csavarokat, amik be is voltak rohadva és a menet is meg volt menve rajtuk, úgyhogy rögtön vettem új csavarokat is. Szereléssel együtt 15ezer Ft volt a műtét.
A gumik egy hete vannak fent, melegben sikerült őket kipróbálni már, esőből csak 10 percet kaptak. A nyomatékot annyira nem szeretik, könnyebben pörögnek ki a nyáriknál, mondjuk a kb 160 ló és a 350Nm azért tényleg nem kevés, azzal is elég sokszor villogott a kipörgésgátló és nyikkant a gumi. Fékezésnél jól viselkednek, kanyarban is jól tartanak, persze alacsonyabb a tapadáshatár, mint a nyári guminál. Előnyös, hogy idejekorán elkezd sírni a gumi, így még a kontrollvesztés előtt van tájékoztatási fokozat a tempó visszavételéhez. Ekkor még terhelhető a gumi, egyenletesen veszti el a tapadását.