Blog >> fék
Első betétek fogytak, így csere: maradtam a DSPerformance-nál, mert álllat!:)
Hátsó Ferodo tárcsa hiánycikk a 271-es facelift méretben, így lett helyette Brembo.
Múlt héten, csütörtökön egy nagyobb szabású beavatkozás történt. Már egy ideje hallottam, hogy alul kopog valami. Zsámbékra ki is mentünk Liával, és kiderült, hogy a kormánymű hangoskodik. Ezek a BP-i utak.. no meg a kátyúk, egyszerűen .... na mindegy.
Arra emlékszem, hogy még a télen egy nagyon nagot koppantunk, szerintem az adta meg a probléma alapját.
De most eljött az idő.
Összeszedtem a hibákat, és Tommi dr. Padtársammal elindultunk szerdán Zsámbékra. Kormánymű, hátsó fékek, km óra kijelző háttérvilágítás és visszajelzőlámpa volt terítéken. Ja és kerékcsere, a téli gumikat végre sikerült lecseréltetni:)
Másnap, csültörtök este (május 27.) visszamentem délután Liáért.
A kormányművön lévő gumi porvédők szét voltak menve. ettől bement a por, ami hisszú távon kikezdte a rögzítő harangokat.. vagy valami ilyesmi. A műszerfal megvilágítását is megcsinálták, cserélték a hátsó féklámpa izzót, mert az volt az, ami nem világított.
Emellett új hátsó fékbetéteket kaptunk, a tárcsa még a gyári tűrésen belül volt.
A kerekeket is lecserélték, de a gumimat otthagytam, a felniket hoztam csak el.
Nem is baj, a gumi már úgyis használhatatlan volt, a felniket meg fel akarom újíttatni, azaz lefesteni szépre:)) ahhoz meg nem jó, ha az abroncs rajta van.
Mást nem csináltak. A kormány azóta érezhetően sokkal könnyebben forog. a fékek is erősek, a tapadás is biztosított, sőt, azt is látom, hogy mennyivel megyek :))))
Összességében nem volt kevés pénz, de most legalább ezzel már nincs gond:9
Lia ismét jól van, és szereti, hogy foglalkozom vele :))
Bal hátsó lengéscsillapító: 35%
Jobb hátsó 25%
:-O
Komoly. Cserére érett nem gyengén. Elsők jók...még.
Fék elől-hátul elég komoly...még. :-) pár %-os eltérés.
Valószínű a jobb oldali hossz lengőkar meg van ütve, de ezeket amúgy is cserélni kell...még több mindent, mert a futó megy ki alóla. Műszakira kell.
A műhelyben megdícsérték, hogy 12 éves korára még mindig milyen szép. Jól esett.
Egy valamit még hiányolt a szemem a szép rosso féknyergekről, igen azt, az Alfa Romeo feliratot. GT barátomat zargattam és elkészítette nekem a matricákat. Ma megjött délelőtt és késő délután fel is raktam őket. + Még elöl is lefestettem ezüsttel a tárcsa megfakult részét.
Jövő héten ha minden jól megy kicseréljük a fékfolyadékot. Majd kiderül, hogy érezhető-e a változás!
Az anyag már megérkezett, egy literes Tutela Top 4 formájában.
Az autónál megérett a betét csere és a tárcsák felszabályozása.
Elöl Delphi, hátul Remsa betétek lassítanak. Bízom benne, hogy hosszú ideig elég hatékonyak lesznek.
A fékrendszemről pedig kiderítettem, hogy Lucas. :-)
km: 98224
Mikor cseréltem a kerekeket nyárira már akkor figyelgettem, hogy elég vékonykák a betétek, így ma vettem egy garnitúra fékbetétet DELPHI formájában, és ki is cseréltem. Közben arra lettem figyelmes, hogy a jobb oldali féltengely gumiharang kissé el van öregedve, és a repedezésein szivárog át a zsír, így hát hamarosan ezt is cserélem...
Km: 188155
Pár fékcső ki lett cserélve rézre + a két első gumifékcső + főfékhenger és természetesen új fékfolyadék (Ferrodo).
Ma megpucolgattam az első fékeket, és adtam a nyergeknek Rosso festéket. :)
Következő lépcső a hátsó betétek cseréje és utána jöhet a hátsó nyergekre is a Rosso. :) Szerintem jól néz ki.