Blog >> fék

Na, akkor az az ominózus "Esse lesz egyszerű" story. Vagyis a kezdet. Amennyire lehetett tájékozódtam, tisztában voltam az autó hibáival. Minimális kardán remegés nagyobb fordulaton, fékek talán kicsit kopottabbak, esetleg gyertyákat is majd cserélni kell, nameg a szokásos vásárláskori olajcsere. Az átvételkor kiderült, hogy az 1 nappal azelőtti műszakin bejegyeztek egy kis könnyezést a hátsó fék környékén. Nem gond, mégiscsak 26 éves a lelkem, ez mind benne van a kalapban, hazagurulunk vele és orvosoljuk, aztán másnap nyakunkba vesszuk a német Autobahnt és irány belgium. Perszepersze, mint ahogy azt Móricka elkérdezi... Mire letudtuk a Bp-Eger távolságot elfogyott fél kiegyenlitőtartálynyi olaj, a pedált akaratlanul is szinte padlóig löktem minden alkalommal. Ez a szinte fékmentesség főleg az Eger utáni szerpentinen volt kellően adrenalinfokozó hatású. :) Egy nyugtató kupica házipálinka után felgurultunk a szülői ház garázsának aknájára...nézzük! Én lemásztam, Écsapám pumpált. Jééé ez spriccol. :) Mivel a pontos helyet nem lehetett látni (setét az akna :p), igy egy gyors poszt az AA-n a szakikhoz: ez bizony a kézifék bekötés tömitése. Naccerű. :/ A hiba filléres, javitókészlet lesz hozzá, másnapi nagyutazás már kevésbe. Mégegy stampó lecsúszott - gondolkozzunk Béláim! Nincs mit tenni, autó marad, én repülök. Távollétemben begurult az autó Menyusékhoz Egerbe, akik szépen kicseréltek mindent, lelégtelenitettek és ha már ott volt náluk a vas át is nézték, hogy kell-e valamit s.o.s javitani. Nem kellett, semmi újabb hiba nem jött a vásárláskori listához. Ez igy jó! Nincs más hátra, mint szervezni az újabb hazautat...és...mint mondottam...folytatni az “Esse lesz egyszerű” magyar teleregényt. :)

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-07-27

Mióta megvettem az autót, azóta küszködöm a hátsó fékkel! Vagyis jobban mondva a nyergekkel, mert sajna állandó jelleggel berohadnak időjárástól függetlenül! Ilyenkor se rendes fék nincs, se kézifék! Sokan mondták, hogy a 155 16V-é már jobb, mert az nem rohad be! Ki is cseréltem a futómű felújításkor őket, de ugyanúgy megszívtam velük! Berohadtak! Illetve csak az egyik, de már ez is bőven elég volt ahhoz, hogy felmenjen bennem a pumpa! Megelégeltem az egészet és beszereztem egy pár '99-es GTV hátsó nyerget (8000,-) és ezeket tettem fel a 155-re! Semmi farigcsálás nem kellett, egy az egyben felment a régiek helyére, a gumifékcsövek is passzoltak! Az első szembetűnő különbség a GTV nyergek javára, hogy kb. 2-szer olyan könnyűek, mint a 155-é! Persze, mert ezek alumíniumból vannak! Egy kis légtelenítés, egy-két próbakör és minden rendben! Szóval most már hátul is van rendes fékem (kifényesedtek a tárcsák) és kézifékem is! :-)

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-07-20

Vasárnap nem csak a szélvédőnk tört be, de kivillant a "fék rossz" felkiáltójel is. Egyértelművé vált, hogy a már jó ideje tudott fékrendszer-felújítást ne halogassuk tovább.
Hamar kaptam is időpontot, és szépen kicserélték az összes fékcsövet, meg amit még találtak a környéken. Tárcsákat, betéteket azért nem kellett cserélni, hiszen leszámítva a 18 éve öregedő fékcsöveket, azért e egy karbantartott autó. :)

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2010-06-30

Fékbetét+tárcsa csere +történt (elől/hátul)
még koptatom :D
valamikor még lecc 1 kis festegetés is .....majd

 
>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-25

Ismét ellátogattam Zé.-hez, nehogy legyen egy nyugodt estéje.
Eredetileg egy könnyű levezető féknyereg-felújítás volt a terv, mivel a gumitömítések mostanra kissé viseltesek lettek, a vártnál viszont jobban össze voltak gyógyulva az alkatrészek, így derekas harc lett a vége. Ha már homár alapon lecseréltük a fékfolyadékot is. Pontosabban Zé cserélte, de a heroikus és zsibbasztó légtelenítő féktaposás nyomán teljes jogú csapattagnak érzem magam ;-)
A nyergek, és a kézifék pedig mint a sáááfháuzen...

>> Tuning és extravm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-09

Ma eltoltam a bringát Zé.-hez, aki kicserélte mind a négy féktárcsát kb. annyi idő alatt, amíg én leveszek egy kereket...
Nem voltak kopottak, csak ahogy öregszem, megjött a kedvem a vágott tárcsákhoz.

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-06-02

Első betétek fogytak, így csere: maradtam a DSPerformance-nál, mert álllat!:)
Hátsó Ferodo tárcsa hiánycikk a 271-es facelift méretben, így lett helyette Brembo.

>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-06-01

Múlt héten, csütörtökön egy nagyobb szabású beavatkozás történt. Már egy ideje hallottam, hogy alul kopog valami. Zsámbékra ki is mentünk Liával, és kiderült, hogy a kormánymű hangoskodik. Ezek a BP-i utak.. no meg a kátyúk, egyszerűen .... na mindegy.
Arra emlékszem, hogy még a télen egy nagyon nagot koppantunk, szerintem az adta meg a probléma alapját.
De most eljött az idő.

Összeszedtem a hibákat, és Tommi dr. Padtársammal elindultunk szerdán Zsámbékra. Kormánymű, hátsó fékek, km óra kijelző háttérvilágítás és visszajelzőlámpa volt terítéken. Ja és kerékcsere, a téli gumikat végre sikerült lecseréltetni:)

Másnap, csültörtök este (május 27.) visszamentem délután Liáért.
A kormányművön lévő gumi porvédők szét voltak menve. ettől bement a por, ami hisszú távon kikezdte a rögzítő harangokat.. vagy valami ilyesmi. A műszerfal megvilágítását is megcsinálták, cserélték a hátsó féklámpa izzót, mert az volt az, ami nem világított.
Emellett új hátsó fékbetéteket kaptunk, a tárcsa még a gyári tűrésen belül volt.
A kerekeket is lecserélték, de a gumimat otthagytam, a felniket hoztam csak el.
Nem is baj, a gumi már úgyis használhatatlan volt, a felniket meg fel akarom újíttatni, azaz lefesteni szépre:)) ahhoz meg nem jó, ha az abroncs rajta van.

Mást nem csináltak. A kormány azóta érezhetően sokkal könnyebben forog. a fékek is erősek, a tapadás is biztosított, sőt, azt is látom, hogy mennyivel megyek :))))

Összességében nem volt kevés pénz, de most legalább ezzel már nincs gond:9

Lia ismét jól van, és szereti, hogy foglalkozom vele :))

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-05-25

Bal hátsó lengéscsillapító: 35%
Jobb hátsó 25%
:-O
Komoly. Cserére érett nem gyengén. Elsők jók...még.

Fék elől-hátul elég komoly...még. :-) pár %-os eltérés.

Valószínű a jobb oldali hossz lengőkar meg van ütve, de ezeket amúgy is cserélni kell...még több mindent, mert a futó megy ki alóla. Műszakira kell.


A műhelyben megdícsérték, hogy 12 éves korára még mindig milyen szép. Jól esett.

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-05-11

Egy valamit még hiányolt a szemem a szép rosso féknyergekről, igen azt, az Alfa Romeo feliratot. GT barátomat zargattam és elkészítette nekem a matricákat. Ma megjött délelőtt és késő délután fel is raktam őket. + Még elöl is lefestettem ezüsttel a tárcsa megfakult részét.