Blog >> gyertya
Ma gondoltam elviszem kipucoltatni a gyertyáimat...ürge neki is kezd, mindent flottul kipucol, összerak, majd indítás után sziszegő hangon valahol kifujt a motor. Kinyomoztuk, hogy az egyik trafótol jön a hang. Na mindent vissza lebontani...kiakarta csavarni a gyertyát, amikoris az beletört a blokkba. No nemhogy a fos kúszott fel az agyamig! Szerencsére 15percnyi munka árán kicsavarta a menetes szárat és belekerült egy másik, vékony szárú gyertya.
Majd elfelejtetem bejegyezni, még a múlt héten cseréltem gyertyákat, nem vettem észre változást. Mondjuk még csak 10e Km volt az előzőekben. Tegnap pedig raktam bilincseket a vákum csövekre, először csak arra amelyik az üzemanyag nyomás szabályzójára megy majd az összesre ami a torokra csatlakozik, na itt azért már lehetett tapasztalni némi változást...
Kikerültek a Championok,és Bosch-okat kapott helyette,mivel Lodge-hoz már nem tudok hozzájutni.Megértek a cserére,mert a gyári 0.7mm helyett 1.5mm volt már a hézag.:-(
Beszereztem még a hátsó futóműbe való szilenteket is, mert a lengéscsillapító csere után vettem észre,hogy nagyon durván ki vannak verődve.Ezek cseréje később...
Köszi Gábor(figi75) a gátlókért!
Észrevettem egy nemtetsző jelenséget.A kiegyenlítőben habos trutyi volt,és kellett is utánaöntenem. Ezzel még lesz kis munkám...
Nincs születésnap, sem karácsony, viszont 110.000 km az van, gyári gyertyával, mint kiderült, bár az inkább szénrúd volt. Cserélve lettek.
Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.
Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.
Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.
99.140 km-nél 2008. 03. 21-én megejtettük Csörinél a 100.000-es szervizt.
Olajcsere (Selénia Racing olaj) és gyári olajszűrő
Váltóolaj csere (Tutela)
Gyertya csere (gyári gyertyák)
Első felső lengőkarok cseréje (gyári)
Most még egy akkumulátort kell vennem meg a kipuffogó felxibilis csövét kell cserélnem, mert nagyon csörög-zörög.
Ha már egyszer hozzá lehetett jutni :)
Külön köszönet érte 127_sud kartársunknak...
csere megtörtént 168670Km-nél
és az újak mellett a régi gyertyáim...
167700km-nél olaj(selenia 20K) + olajszűrő csere, valamint a teljes gyertya szett cseréje(NGK Platinum). És a műszakira való felkészítés izzók, kézifék és minden egyéb apróság átnézése.
2007.10.13-án véget ért a nagygenerál 95430 km-t követően. Megtörtént a vezérműszíj csere. Időszerű volt már. Azt tudom ajánlani mindenkinek, hogy ne húzza 95.000 km-ig, mint én, mert elég rizikós már ilyenkor. A fogak szép ívet írtak le már, és a tövüknél repedezettek voltak. Az tutkó, hogy újabb 60.000-70.000 km után újabb csere lesz. A haver cserélt még vezető és feszítőgörgőt, gyertyákat (NGK 100.000-eseket), LMM-et (Bosch), vízpumpát (Marelli), lambdaszondát (Bosch), hátsó lengéscsillapítókat (Copaf). Megcsinálta még a kéziféket is, valamint az olajdekni is meg lett heggesztve.
Ami számomra nagyon meglepő volt az az, hogy nem tapasztaltam a dízeles hangot. Helyette inkább kellemesen duruzsoló zörej jött - zene füleimnek! :-)))) Azért volt meglepi, mert nem gondoltam, hogy ilyen hamar megszűnik; azt hittem, hogy kell pár km, amíg megszokja az LMM-et. Most beindítom, és semmi kerregés! :-))))
Tolok fel néhány képet a régi alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.
Ma Ferke barátunk jóvoltából bevásárlásra került a 8 db. gyertya, meg egy BEHR termosztát, már cserére ítéltettek. A héten be is szereltetem ezeket.