Blog >> gyertya >> vezérlés

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-08-19

2022.08.19. ~ 155.300 km
Ma túlestünk a vásárlás utáni első szervizelésen, meglepően kedvező áron van hozzá a legtöbb alkatrész.

- Hankook Ventus S1 Evo3 225/45 R17 nyári gumiabroncs
- Petronas Selénia StAR 5W40 motorolaj
- Petronas Tutela Top4/S fékfolyadék
- Petronas Paraflu Up hűtőfolyadék
- Petronas Tutela Transmission Gearforce 75W váltóolaj
- Contitech vezérműszíj készlet vízpumpával
- Contitech hosszbordás szíj készlet
- NGK Laser Iridium gyújtógyertyák
- Mann Filter olajszűrő
- Mann Filter levegőszűrő
- Maxgear aktívszenes pollenszűrő
- Febi vezérlés oldali felső motortartó bak
- TRW hátsó féktárcsa és fékbetét
- Valeo első-hátsó ablaktörlő lapátok

A szerelő egyetlen plusz javítani valót fedezett fel az átvizsgálás során, miszerint cserélni kellene mindkét oldali kézifék kötelet, mert a borítása szétfoszlott az idők során. Jövő héten természetesen megindul az alkatrész beszerzés, már ki is kerestem a gyári cikkszámokat, megpróbálok gyárit találni belőle!

Megtörtént a következő elemek cseréje 153 000 km után:
- Komplett vezérlés szett (szíj, görgők)
- Vízpumpa
- Fagyálló
- Fékolaj
- Ékszíj
- 4 db gyújtógyertya
- Multiair szűrő
Műszeres diagnosztika is történt.

Ki lett cserélve a vezérlés, szelepfedél tömítés és a gyertyák (NGK ILKAR7D6G). Így már nem fog a gyertyatérbe szivárogni az olaj, amit korábban írtam a blogban. Gyári alkatrészek kerültek beépítésre. A beavatkozás végett Cz Tuningman Gábort látogattuk meg.

A költségből 24e Ft a gyertyák ára volt, azt én vittem.

Km: 149400

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2017-03-08

Vezerlesmodosito egy ideje mar duruzsolt a maga kellemes dizeles hangjan hogy csereerett, ugyhogy megint betalicskaztam egy kis penzt az autoba.
Ha mar a vez mod miatt le volt bontva a motor, akkor legyen vezermuszij, de akkor meg legyenek mar a gorgok is meg vizpumpa is, ugyhogy teljes vezerles csere lett vegul. 50ezer km se ment bele az elozobe, amit meg vasarlas utan kapott az auto.
Aztan eszembe jutott hogy a gyertyakat mintha 100ezer korul kellene cserelni, elmeletileg ezek is birtak volna meg egy ideig, de ha mar a boncasztalon volt, akkor had szoljon.
Vezerles szett 33
Vezerles modosito 56
Fesztirogorgo 8
Gyertya 55
Olajcsere 20
Szelepfedel tomites 6
Munkadij 30

Ugyan 50ezer utan nem lenne teljesen indokolt a vezerles csere, de hatarozottabban szebben jar a motor a csere utan.

Ezt meg megfejeltem egy randavuval a gumisnal, mert a jobb elsobe sikerult egy csavart allitani.
2500

Km 99000

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-02-13

Múlt hét kedden munkahelyre menet egy piros lámpánál halálhörgés közepette elfogyott a fordulatszám a jobb oldali nagy kerek műszerből...
Még egyszer sikerült beindítani, de kb 10mp után hörögve leállt, mintha kifogyott volna a benzin. Félretolás, vontatás a munkahelyig...
A hét többi napján kölcsön autó és délutáni szerelgetés lámpafény mellett.
AC-re gyanakodtam, mert nyáron lett cserélve a szivárgó egy bontott működőképesre. Szerda este AC csere: nem lett jobb, de legalább a hátsó ülés szét van szedve és tiszta benzinszag az utastér a szivárgó pumpa miatt...
Csütörtök este gyertya csere, mert sok pólusú gyertyákkal volt már hasonló probléma lerakódások miatt és akkor visszakerültek azok a gyertyák amikkel az autót vettem. Gyertyák nem voltak rossz állapotban, nem is segített a csere...
Szombaton hazavontattuk. ECU hibakód olvasás: nincs semmi, de nem is vártam mást, mert check engine lámpa nem világított...
Az e85power-re is rádugtam a laptopot, de az csak azt hajtogatta, hogy ismeretlen usb eszköz, nem talál hozzá meghajtót. A szőnyeg alól a doblemez mellől előbányásztam a dobozt, ami meglepően vizes volt. Valószínűleg a behordott hólé valahogy a szőnyeg mögé került. Fogtam egy csípőfogót és az injektorok megcsapolt vezetékeit elcsípkedtem és az ecu-injektor párosokat megcsupaszolva összesodortam, így kiiktatva az E85Power-t. Csodák csodája pöccre indult a motor...
Hétfőn vettem vezetéket, már csak szabad idő és napsütés kellett, hogy a megfelelő vezetékek a helyükre kerüljenek. Szombaton az idő is kedvezett, kivagtam az e85power-t és összekötögettem a gyári vezetékeket. Az E85Power visszajelző ledjét meghagytam a műszerfalon és hogy ne maradjon funkció nélkül, rákötöttem a vezérlés módodsító mágnesszelepét, így a műszerfalon látom, hogy mikor van elfokolva a vezérlés. Ezen a héten már újra Alfázok...
Tanulság: az Alfa nem romlik el, csak az amit utólag beleszerelsz...

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2017-02-12

Úgy tűnik eddig tartott a felhőtlenség... :( Ma de. elmentünk a kb. 5 km-re lévő bótba... szépen indult, mint eddig mindig és tette a dolgát. Visszafelé is szépen indult, de egyszer csak boxer hangra váltott... próbáltam megpörgetni, hátha csak beköpte a gyertyát, de semmi... és kicsit rázkódik (mintha egy henger nem menne) a moci alapjáraton és már nehezebben indul... ez mitől lehet?
folyt.köv.

02.24. Eddig ellenőrizve: gyertyák, gyújtótrafó, befecskendező... mind jó... szikra van, benzin van... és 2. henger nincs... Mi lehet...?!
folyt.köv.

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-26

A vásárlás óta a következők történtek:

-Kapott új NKG PFR6B platina elektródás gyertyákat ( a régiekben 92 ezer km volt) a gyári előírás szerint 100,000 km-enként kell cserélni amúgy de azt nem vártam meg. Az elektróda hézag 0,75 volt az újnál 0,7 tehát nem volt elégve nagyon. Viszont az egyik gyertya jó rozsdás volt vizet kaphatott vhogy.

-Átbőröztettem a váltógombot és piros cérnával varrattam , illik az ülésekhez:)

- Beszereztem egy Sony CDX-G1001 típusú rádiót, ez karbonmintás és narancssárga a gombok világítása így teljesen illik a sportcsomagos belsőhöz, akinek karbonos a középkonzolja ajánlani tudom, illetve a CDX-G1101-es típust is.

-Féknyergeket átfestettem pirosra.

-Kapott hátul két új szilentet (az alsó a kerékagynál ahol a hosszlengőkar csatlakozik, jó nehezen jött ki melegíteni kellett de megoldottuk, az újakat saját célszerszámmal raktuk be)

-Megvettem hozzá a 6L Selenia Racing 10W-60 olajat , Mann olajszűrőt, hamarosan csere. Update: csere megtörtént ,az olajszűrőt egy "élmény" kicserélni :)

-Vezérlés+vízpumpa csere lesz holnap , Contitech szíjat kap Litens feszítőgörgőt, Győrben az Autófórum Riegler-ben csinálják. Ebben is 92 000 km van, nem kockáztatunk tovább :)
Update-> 2015.08.04. Vezérlés csere megtörtént, gyári szíj és SKF csapágyak voltak benne, Litens feszítővel, nem voltak megviselt állapotban sőt! 7 éve volt vezérlés csere Svájcban,tehát hiába voltak még jó állapotban az idő miatt le kellett cserélni. Így most nyugalom van:)

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-07-07

Cuccok megjöttek, gondoltam nekiállok magam. Hát nem jött össze, főtengely szíjtárcsa csavarjaival nem bírtam, de legalább tudom, hogy a hosszbordás szíj által hajtott egységek tengelyei nem lógnak, nem szorulnak. Szíjat visszaimádkoztam, aztán a szervizre bíztam.
Cserélve lettek:
- Gates vezérműszíj
- Ruville feszítő és vezetőgörgő
- Starline vízpumpa
- Ricambi Originali (Made in Italy) vezérlésmódosító (bocs, de olyan jó volt kiírni ilyen hosszan :D )
- 8 db Champion gyertya
Remélem többé nincs dízelhang. És most nyugi van egy ideig. De hogy ne ússzam meg ennyiből, tegnap előtt sikerült néhány úton hagyott fadarab miatt a fél kipufogó rendszert leszakítanom, a katalizátor utáni dob még megúszta, onnantól kezdve nincs fönt semmi :D Holnap megyek az új, gyárival egyező (katalizátor utáni) rendszerért. Ezt amúgy se szerettem mióta megvan a kocsi, mert a "sport" dob miatt picit hangos a fejemnek tartós 4000 feletti fordulat. Erre egy off autóban jöttem rá, hogy mennyivel jobb, amikor a halk zene is hangos, mert nem üvölt a kocsi.