Blog >> gyertya
Hátsó féktárcsák, -betétek kuka, szarrákoptak, kézifék kötelek kuka, nem lehet beállítani rendesen hogy fogjon faszán, de kiengedve ne fogja a kereket, fékolaj kuka, levegős a rendszer és ráadásként sikerült állatkodós kedvemben felforralni párszor, aztán volt hoppá...
Ezenkívül lambdaszonda kuka, vettem új gyári Bosch-t, okádja a kipuff a benzinszagot, és az 1.4-em fogyasztását egy 2.0 se biztos, hogy megirigyelné, meg még másik nyolc ok ami a halálára utal... Vettem váltóolajat (szarnak pofon), mikor megtudtam, hogy a szinkrongyűrűk, hüvelyek stb milyen árban vannak úgy voltam vele most erre futja. Ajánlottak egy Xado adalékot, ami állítólag jó a kopott váltóhoz, meg is vettem (szarnak mégegy pofon). Lehet, hogy olajcsere előtt a házat ki is pucolom. Igazából egy korának megfelelő váltóm van, csak a kurva maximalizmus... Nehezen veszi a hátramenetet, néha kuplung fel, majd újra ki, és zavar hogy 40-50nél visszaváltásnál lassan szinkronizál a kettes (vagy néha 40-50 felváltás kettőbe :D ) és a kulissza is kopott kicsit + elfáradt az egyik tartóbak.
Ezek holnap kerülnek itthol cserére, ezeken kívül vettem Champion gyertyaszettet, mert olcsó volt, az enyémekben meg már úgyis nagy a hézag, és vettem egy szelepfedél tömítést. Ezeket majd vezérléssel, vízpumpával és vez.móddal együtt cserélem valamikor a hónap vége fele és akkor jó ideig nem kell a kocsihoz nyúlni... csak apróságok :)
A cuccokat Fehérvárról hoztam az Albaalkatrésztől. Felmentem érte, mert a keddi futár késő lett volna nekem, most lesz időm szerelni. Odafele sikerült egy 10ezres csekket begyűjtenem "kézben tartott telefon" miatt. Őszintén? Kurvára megérdemeltem, mert én is köpködök ha mást látok telefonálni ha vezet...
A cuccok árára tételesen nem emlékszem, összesen 82.500 ft.
Persze nem egyszerre. Már megvolt az időpont Aliékhoz a gyertyacserére, mikor előző nap eltört egy műanyag gyorscsatlakozó az egyik vízcsövön és elfolyt a hűtővíz egy része. Pont a Margit körúton álltam a dugóban, mikor sípolt az autó és közölte, hogy azonnal állítsam le a motort, mert túlmelegedett a hűtővíz. Persze se előre, se hátra. Nagy nehezen megálltam, szereztem vizet, így utántöltögetve (eleinte csak szivárgott) egész közel jutottam a műhelyhez, de a cél előtt valamivel aztán végképp eltört és meg kellett állnom. pettinke kartárs sietett a segítségemre, amiért ezúton is örök hála. Meghekkeltük a csövet, a műanyag toldó maradványai mentek a levesbe.
Másnap Aliék a provizórikus útszéli javítást véglegesnek minősítették. :)
Egyúttal a gyertyákat is kicserélték. A manual szerint 140k-nál kell, 146800-ig mentem velük. Tényleg cserések voltak, mert azóta egy kicsit finomabb az alapjárat (főleg hidegen) és eddig volt egy finom rezonancia 2200 körül, ez most megszűnt. Elég firnyák gyertya való a TBi-be NGK ILKAR7D6G, direkt ehhez a típushoz fejlesztették. Ahhoz képest nem is drága, főleg ha a TS-hez való gyertyakészlethez mérjük, ami tíz éve 100ezer körül volt.. Aliék megküzdöttek vele, még szerszámot is kellett gyártaniuk, mert nagyon mély és szűk lyukban laknak a gyertyák.
Mivel egy ideje mászkált hidegen-melegen az alapjáratom, és hidegen kicsit rángatva gyorsult az autó, kiszedtem a gyertyákat, hogy megpucoljam őket. Persze, hogy ne legyen minden fasza, a trafósor három rögzítőcsavarjából a bal oldalinál el volt a lemez törve, így a csavar nem fogta a trafósort (a másik kettő persze fogta annyira, hogy minimális lógása se volt neki). Ez után pedig jött a fekete leves, 4-es henger gyertyái olajban úsztak.
A gyertyák gyáriak egyébként, igazat mondott ebben is az előző gazdája. Lerakódás csak minimális, drótkefével fényesre pucoltam, a hézagok a nagy gyertyáknál 0.9-0.95 mm, a kis gyertyáknál 0.65-0.7 mm. Cserére most nincs della, most lesz műszaki, összeraktam így megtisztítva, a hidegen rángatós gyorsulás megszűnt, de az alapjárat ingadozás nem. Ez ügyben ki is zártam a gyertyákat miután ma délelőtt több piros lámpánál is 2000 volt az alapjárat. Majd valamelyik nap ránézek a légt.mérőre és a pillangószelep állítómotorjára.
Az olajfolyást pedig csak a szelepfedél tömítés cseréje oldja meg, amit a jövő hónapban vezérléssel együtt cserélek. Vez.módosítóhoz úgyis le kell szedni a szelepfedelet... Ha pedig addig nem szűnik meg az alapjárat mászkálás, akkor beújítok egy szívósor tömítést is.
A gyertyáim pedig remélem elmennek még néhány hónapig...
ui: mivel egy fos telefonom van, csak trágár szavakat érdemel a kép minősége amit kèszít, ezért egy darabig nem nagyon lesznek képek.
Hibajelenség ütötte fel magát. Előfűtő gyertyára panaszkodik a computer. Kivizsgálva, 4-ből kettő cserélve (1 már korábban megvolt). Emellett Klíma szűrő és gombairtás elvégezve, készülvén a nyárra.
Mindkét vezérműláncszett kompletten lecserélésre került (FAI TCK5 és TCK3)! Nagy mázlim volt, hogy nem lett baj belőle, mert az egyik lánc annyira megnyúlt, hogy a fogaskerekek levétele nélkül is le lehetett venni...
Keserű hírként ért, hogy az előző tulaj hadilábon állhatott az olajcserével - vagy csak már az eladásra készülve tudatosan sz..rt bele -, mert olajsáros volt a szelepfedél alatti rész, ami kipucolásra került. Szerencsére ebből sem lett gond.
Új - eredeti gyári - szelepfedéltömítést is kapott.
A folyamatosan világító motorhiba jelző piktogram és a figyelmeztető felirat "have engine checked" már a múlté, a hibatároló törlésre került.
Belekerültek a korábban megvásárolt gyertyák is (NGK Laser Platinum FR5CP).
Meghajtó szíjakból is kapott újakat.
A korábbi állapottal összehasonlítva ég és föld a különbség: az autó sokkal csendesebben jár, csökkent a fogyasztás és érezhetően harapósabb lett, jobban reagál a gázadásokra, ugrik, mintha plusz lóerőket kapott volna.
Egyúttal beszerelésre került a korábban bontóból szerzett bal első komplett kilincs a korábban kitört zártakaró lemez és kitépett hengerzár miatt, amit egy helyi lakatos mester valamilyen csoda folytán az eredeti gyári tollkulcshoz hozzáigazított, így azzal nyílik az ajtó!





A nyolcadik gyújtógyertya (Bosch) megrepedt, majd átégett, így megégett a szelepfedél, gyújtótrafó és kábelek.
Új NGK gyertyák (71736281 és 71736282, 50000 km)
Új szelepfedéltömítés
Bontott szelepfedél
Bontott gyújtótrafó sor
Bontott kábelköteg
94995 km






Utoljára a 2013-as túrára készülődve néztem rá a gyertyákra. Ma újra megnéztem őket.
Nos, a helyzet változatlan. A két jobb oldali most is olajban állt.
Kipucoltam, de ezen csak a szelepfedél tömítésének cseréje segít.
Holnap rendelek egyet.






Mai nap szóltak h akció van az unixba NGK gyertya és izzító gyertya téren, átmentem és megkérdeztem mennyi a jts-be platina gyertya és elég jo árat mondott így vettem olyat amien a 2.5-3.2 V6-okba kell. NGK PFR6B zavarszűrő ellenállással. Mikor mentem haza elég meggyőző volt mit is tud ez a gyertya. stabilabb erősebb, jobb reakció. ezzel a 3 jelzővel illetem.
Ami benne volt gyári 2pólusú nem volt vele gond, csak ha már ennyibe van akkor kicserélem, jobban bírja a hőt, ersebb szikrát ad mikor beindítom, meg kevesebb lesz a fogyasztása a gépnek vmennyivel. Amint van fogyazstásról adat írom.




Ma kapott 4db új gyertyát, gyári NGK Platinum.
Mivel Brigi átlépte a 100.000 kilométert, esedékessé vált a gyújtógyertyák cseréje, amit összekötöttünk az olajcserével.
Kapott hát új olajat, olaj-, pollen- és levegőszűrőket is és kitisztították a klímát. A kipufogó tartó gumi felett is eljárt az idő így az is megújult. Kitisztították a fékeket és az indítómotort (bendixet) is.
Km: 112.625