Blog >> csapágy

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2018-02-02

Indítás után a kuplung fémesen nyikorgott amikor a pedál ki volt nyomva illetve a jobb első futúmű kopogott így irány a szerviz.

Mivel kinyomócsapágy miatt le kellett bontani a fél kocsit, kuplungszettet is kicseréltettem megspórolván egy munkadíjat.

kuplundszett 54000
kinyomó csapágy 30000
2db stabrúd szilent
világítás 2500
váltóolaj 7800
2db bizbasz anya 3200
fékolaj 1000
munkadíj 50000

109.000 km

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-06-16

Sor került bal hátsó kerék csapágy cseréjére.
A korábban rendelt BTA-t visszaküldtem, mert ugye nem passzolt a belső mérete. Ebből a típusból nem tudtak hozni az autóra, így a GSP-re esett a választás.
Ami bent volt SKF már korábban hallatta magát (tavaly ősszel). Szétszedésnél kiderült, hogy beázott, akkor kitisztítottam, és újra zsíroztam. Már akkor is hallatszott, hogy nem lett tökéletes, de lényegesen csendesebb lett. Mostanra már az utastérben is hallottam a hangját.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-06-09

Rendeltem pár alkatrészt. Az autó bal elejéről nagyon erős nyöszörgés, ropogás hallatszott.
Azt hittem, hogy nem jól zsíroztam be a felső lengőkart, levettem újra zsíroztam, majd jött a rugó alsó felső felfekvő pontjai, mert mintha az is pattogott volna illetve kínomban már a toronyszilent, de ez sem hozott javulást. Ezért jött az alsó lengőkar lesz ami lesz alapon, gondoltam majd csak a szilenteket cserélem poliuretánra, de a gömbfejnél is észrevettem egy pici lógást, ezért kompletten cseréltem. Kiszerelés után már biztossá vált hogy az első szilentje hallatta magát. Így ez a hang meg is szűnt. Nekiálltam a kerékcsapágynak, tavaly már egyszer kipucoltam, és újra zsíroztam, akkor elcsendesedett, de szerintem már nem húzhatom tovább. Lógása nincsen, de már elég jól morog. Sajna az autóhoz kétféle csapágyat is jónak ír, de csak a 30mm belső átmérőjű jó hozzá, amit rendeltem az meg 35mm átmérőjű. Így ennek cseréjére nem került sor.
Rendeltem még hátra egy pár hosszkitámasztó lengőkart. Egyrészt mert nagyon jó áron kaptam meg, más részt, mert elég sokat hallottam mostanában eltörni. Kicseréltem, bár a gyáriak is látszólag még nagyon jó állapotban vannak, bár nem tudom, hogy a szilentek gyárilag nem feszítenek akkorát felfele, vagy már elfordulhattak a fejben...
Közben ellenőriztem a csonkállvány szilenteket is, 3 éve cseréltem, és még nagyon jó állapotnak örvendenek.
Tető antenna alá új gumi. Ezt ebay-ről rendeltem, ha hozzá való csak gumit szerettem volna az 4500Ft, komplett antenna gumó gumival együtt 1200Ft, ebben ugyan nincsen jelerősítő, de nekem csak a gumira volt szükségem...
Csomagtér teleszkópok kaptak rugót, hogy nyitásnál fellökje némileg a csomiajtót...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-04-08

Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy az autó előző gazdája nem bánt vele rendesen.

Az olajcsere óta egyre erősödő kopogó hang jelentkezik a motorból.
Gázfröccsre, gázadásra kopog, alapjáraton és meleg motornál halkabb.
Nem placebo, Yani és Giuntini is tudja igazolni :-(

Reménykedtem, hogy a vezérléscsere és a szíjtárcsa javítása megoldja a problémát, de sajnos nem.

Ezután a nagynyomású környékén kerestem a hibát, leszedtem, de nem lóg semmi, nincs törve semmi, vezérmű bütykök rendben vannak. Visszatettem és összedugtam a pumpát, a nyomkodóhengert kihagytam. lA pumpa nélkül is indítható az autó, az alapjárathoz nem kell a nagynyomású. A hang továbbra is jelen van. Ennél a tesztnél már Yani is segédkezett és támogatott lelkileg...

Összeszerelés után rögtönzött sztetoszkóppal (hosszú csavarhúzóval) kezdtük meg, nem volt kirívó zaj a szelepek felől. Kinyitottuk az olajsapkát és így sem onnan hallatszott a kopogás.

Ezt követően megszüntettük a gyújtást egyesével a hengereken és a 4-es lehúzásával a hang megszűnt, gázadásra sem jelentkezett. Többször teszteltük, a kopogás konzekvensen megszűnt, ha a 4-es henger trafóját lehúztuk.

Köszönöm Yani-nak a segítséget!

Most rendesen belenyúltam :-(

Idézetek a zinternetről:

1.

"Egy mondatra azért itt álljunk meg. Amikor azt hallják, hogy tegyen motortisztító adalékokat a motorba olajcsere előtt, akkor NE tegye ezt, mert akkor biztos lehet a közeljövőben egy hajtókarcsapágy garnitúra cserében. A motortisztító adalékok ugyanis a csúszócsapágyak felületéből, mikroszkóppal jól látható mélyedéseket (puha fémeket) oldanak ki, amik a kenést szolgálnák az olaj mellett."

2.

"Az is a hajtókar csapágy hiba forrása lehet, ha motortisztító adalékokat szoktak önteni a motorba az olajcserék előtt. Ez ugyanis előbb-utóbb tönkreteszi a sérülékeny hajtókar csapágy készletet. A motortisztító adalékok ugyanis a kenést szolgáló puha fémeket oldanak ki a csúszó hajtókar csapágyak felületéről."

Tehát okuljatok, nekem már késő :-(

Hurrá

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-11-19

Az autót már hibás csapággyal vettem, tudtam róla. Elugrottam Marklarhoz egy bontottért. Adott is, de a jobb hátsó traktus szétszedése után derült csak ki, hogy nem egyformák. Ám szerencsére eszembe jutott, hogy korábbról van nekem eltéve hátsó lengőkar... szerencsére azon pont ugyanolyan és remek állapotú csapágy volt, így az került fel a rossz helyére.
Azt hiszem a képek magukért beszélnek. :)

Mindeközben fény derült arra is, hogy nemsokára fékfelújításba is kell kezdenem.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-06-21

Szivárgott az olaj a jobb első kihajtásnál. A szimering engedte el magát, de mivel a csapágyat is átmosta így inkább cserélve lett az is. Fotózás és netezés után kisakkoztuk, hogy Koyo 6008 2RS (RSX) kell bele, mivel külön nem kapható gyári alkatrészként, csak a szimeringek. Csapágyboltban megrendeltem. Élő Lajos végezte a műtétet.

>> Szervizricsko96 // Alfa 145 1.4 Twin Spark // 2016-01-05

Amikor megvettem a kocsit, áprilisban, voltak hidegebb napok még, és feltűnt a szervó nyögése, de nem foglalkoztam vele túlságosan, ahogy az idő egyre melegebb lett, úgy megszűnt a probléma.
Most jöttek az igazi hidegek, és valami kegyetlen módon visított minden indulásnál, és még meleg motornál is hallatszott, így még az előző tulajtól kapott bontott szervószivattyúval lementem Tárnokra, Ferké-hez, aki megcsinálta nekem.

Még az előző utamnál Tárnokra Ferke megállapította a jobb hátsó lengőkarcsapágy "elavultságát" ( kotyogott ), így ha már ott voltam, azt is megcsináltattam.
Ezúttal is köszönöm neki :)

ui.: remélem végre csendben mehetek mindenhova az idegen szempárok rámtapadása nélkül :D

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-12

A kuplung a próbaúton megint elkezdett ereszteni. :(
Szépen engedte el a nyomást és amikor hazaértem csöpögött a váltóharang aljáról a hidraulika folyadék...
Amikor felnyitottam a motorházat, akkor láttam, hogy a váltó tetejéről folyik a folyadék.
Szerencsére, csak a hidraulika cső végén lévő tömítő O gyűrű eresztett (valószínűleg légtelenítés közben, vagy berakáskor csípődhetett el). Vasárnap nem tudtam újat szerezni, így a légtelenítéshez használt második O gyűrűvel megcseréltem. Kuplung remélem már nem vacakol többet...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-12

Végre elkészült a gép, a kuplung vajpuha. Öröm és boldogság! :)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-11

Csavarok meghúzva nyomatékkulccsal, váltó feltöltve olajjal, kuplung lelégtelenítve, akksi töltőn. Már csak az akksitartót, légtömegmérőt és a kerekeket kell visszarakni.