Blog >> pollenszűrő
Pollenszűrő csere és klímatöltés. A "kissé" üres rendszerbe, 650g gáz + 10g olaj + 5g UV adalék került.
km: 137750
12 ezer km volt az utolsó olajcsere óta. Akkor még 10-60 ment bele, merthogy ha már az a gyári, akkor legyen benne az. De nem nagyin szerette, mert zabálta, mindegy is.
Most sima 20k-t kapott, hátha ez jobb lesz neki, vagy nem, ez van.
A pollenszűrő is csereérett lett, az is egy éves, a légszűrővel egyetemben.
Azt ennyi.
Beszereltem végre a pollenszűrőt, érezni is a hatását, kevésbé párásodik az autó, még így is hogy még ereszt egy kicsit a fűtőradiátorom (holnap az is cserélve lesz).
Aztán rögzítettem a fűtő-ventillátor csokiját is, meg még rengeteg pepecselős apróságot.
Amivel viszont nem boldogulok, az továbbra is az ablakfűtés:
tehát a manual szerint az alábbiakat kell ellenőrizni:
1. relé megfelelően kapcsol-e (ezt mondjuk nem értem, mert ha nem kapcsol egyáltalán a fűtés, akkor hogy ellenőrizzem?? :) ) egyébként már a 3. relé van benne, tehát az 99% hogy nem rossz.
2. A bajuszkapcsolón ellenőrizni hogy megvan-e a test (0V) - ez nálam ok!
3. Benyomva tartva a gombot, ellenőrizni a folytonosságot a két vezeték között a bajuszkapcsolón - ezt nem egészen értem, de nem volt rajta mérhető fesz. Egyébként angolul így hangzik: Pressing the switch to engage the defroster function , check continuity between pins B4 and B9 of lever group B68.
Amiket még megnéztem ezzel kapcsolatban:
A bajuszkpcsoló a biztosítéktábláról kapja a testet, azt is leellenőriztem és OK (G1 - B4)
Ha hátul a "kalaptartó" alatt közvetlen összezárom a vezetékeit akkor kapcsol a fűtés, világít a piktogrammja is..
Ugyanígy bekapcsol ha elöl a biztosítéktáblánál zárom össze. (G1 - E4) szintén még a piktogram is világít.
Szintén bekapcsol ha a biztosítéktáblánál a bajuszkapcsolóra menő vezetéket zárom össze (G1 - B4-B9)
Egyenlőre ennyi, nem haladtam semmit.. :S
Kiégett az egyik izzó a műszeregységben és nem mutatta az össz. és napi km állást. Izzó cserélve.
Ezen kívül kapott egy új pollenszűrőt is.
Km: 207400
2009. november 17. Vezérműszíj készlet csere. Közben kiderült, hogy a hosszbordásszíj is problémás. Úgyhogy az is, meg a feszítő, meg a vezető görgők is. Szegény Ivánt kétszer kellett összerakni, hogy egyszer (jól) egyben legyen. És végül is csak egyszer élünk, úgyhogy pollenszűrő is cserélve. 160 ezer cuzammen.
Leadtam az autót (0525) egy autóvillamossági/klímás műhelybe Dunakeszin, klíma ellenőrzés-tisztítás-feltöltésre, pollenszűrő cserére, ablakfelhúzó modul beszerelésre, fényszórómagasság állításra és futómű beállításra.
Másnap (0526) elhoztam, az alábbi észrevételekkel:
-jobb oldali (első) lengőkarok (alsó-felső) cserére szorulnak, ezért nem lehet beállítani rendesen a futóművet.
-új modul szükséges, mert állításuk szerint hibás, amit vittem. Majdnem egy napjuk ráment a próbálkozásra, hátha..
-fényszórómagasság-állítás a xenon miatt nem megoldható.. (?!)
[Költségeim: klíma ellenőrzés-tisztítás 4500Ft, gázzal való feltöltés 8000Ft, ablakmodul beszerelés-előkészítés (3 munkaórát felszámolva) 13500Ft]
A klíma egy éve sincs, hogy töltve és tisztítva lett. Hová lett belőle a gáz, hogy mindet cserélni kellett?! Leginkább sehová, mert működött rendesen, csak kértem, hogy tisztítsák ki és HA szükséges töltsenek rá. Na és 13500Ft-ot elkérni egy 4500Ft-os cucc beszereléséért?! Az a minimum, hogy felhívnak, hogy megéri-e ez így nekem, nem pedig a fizetésnél derül ki.. pláne, hogy még nem is működik..! Hihetetlen, de igaz. Többet nem viszem hozzájuk az tuti, lehúzás az egész. 26eFt-ot kifizettem a nagy büdös semmiért.. a pollenszűrőt én is ki bírtam volna cserélni.. ennyiért meg pláne, 2 nap alatt..
Porosnak éreztem már a levegőt odabenn így elérkezett a pollenszűrő vétel ideje (0519) is. A váci Lavinában tettem szert az új szűrőre, az előzőt is ott vettem tavaly. A klímát is szeretném ellenőriztetni (tisztítás-feltöltés, ami éppen szükséges), úgyhogy addig nem is cserélem ki a szűrőt. Ha majd elviszem az autót, akkor, a már februárban megvásárolt ablakmodult is beszereltetem végre. Gergőék javasolták, hogy a kormány balra állását és az autó balra húzását egy futóművessel korrigáltassam, főleg így lengéscsillapító csere után. Szóval ezeknek még elötte vagyunk, ill. még egy fényszórómagasság-állítás vár az autóra nemsokára.
Minden tavasszal elviszem a klímáshoz egy fertőtlenítő-gombamentesítő kezelésre a gépet, egyúttal kicseréltem a pollenszűrőt (aktívszenes-bosch) is mert egy év alatt rendesen összeszedte a koszt!
A képeken egy kis segítség annak aki még nem cserélt faceliftesen pollenszűrőt, figyelem két darabból áll és figyelni kell a szűrőn levő nyilakat ami a levegőáramlás irányát mutatják!
Km óra állás: 115700.
2009.04.17. Pollenszűrő csere és klíma fertőtlenítés...
Jó kis fagyos időben kicseréltem mind2-t, meg kitisztítottam az LMM-et ill. a relé-, és biztosítékcsatlakozásokat, amikhez egyébként nem könnyű hozzáférni. Valamint grafitos zsírral megkentünk az ablaktörlő kar hüvelyeit.